dudih.. kivet on joenpenkalta kerätty ja para aikaa kiehuskelemassa, ihan varmuuden välttämiseksi.. kysymys koskeekin puita, voiko mennä laittamaan luonnonpuuta akvaarioon??? jos niin millasta puuta ja miten käsittely ennen sitä sinne heittämistä..?
kiviä ja puita
4
794
Vastaukset
- Rihma
Puun pitäisi olla uppopuuta, joka on jo valmiiksi lionnut ja siitä on kaikki parkkihapot poistuneet. Usein suositellaan pelkästään lehtipuita akvaarioon laitettavaksi.
Uppopuun mahdollisesti keittäisin tai veisin saunan lauteille yhdeksi illaksi löylyyn, jotta ylimääräiset bakteerit poistuvat, sitten vähän liotusta, jotta irtoava väriaines poistuisi ja harjausta tai painepesua, jotta ylimääräinen lahoaines saataisiin pois.
Kiviä voi laittaa akvaarioon pelkän harjauksen ja huuhtelun jälkeen, mutta kivistäkään ei saisi irrota mitään ylimääräistä veteen. - Rihma
Omenapuuta on moni akvaristi laittanut plekoille ruuaksi. Omenapuu pitännee kuoria ja mahdollisesti liottaa joitakin hetkiä(viikko-pari) ennen altaaseen laittamista.
- tania
Että omppupuun laittaminen (liiallinen) saattaa muuttaa veden kiljuksi ! ?
Joskus itse kyselin itse puusta joka oli löudetty vedestä..
(leppää luultavasti)..Todella hyvän näköinen ja ontto keskeltä.. värjäsi vain vettä punertavaksi.
En ole uskaltanut laittaa... Kuinka on? Runko on nyt ollut pari vuotta kuivilla..?? - Rihma
tania kirjoitti:
Että omppupuun laittaminen (liiallinen) saattaa muuttaa veden kiljuksi ! ?
Joskus itse kyselin itse puusta joka oli löudetty vedestä..
(leppää luultavasti)..Todella hyvän näköinen ja ontto keskeltä.. värjäsi vain vettä punertavaksi.
En ole uskaltanut laittaa... Kuinka on? Runko on nyt ollut pari vuotta kuivilla..??Tuore omena- ja muukin puulaji voi akvaariovedessä aiheuttaa kaikenlaista ikävää(bakteerikasvusto aiheuttaa hapenpuutetta jne)
SIKSIPÄ niitä pitää liotella muualla kuin akvaariossa joitakin viikkoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun483299Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5121993Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171940Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si821877- 181542
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431488- 281376
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901349Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1271263UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1121192