Onko kenelläkään kokemusta keliakiasta? Millaisia oireita ja miten se alkoi? Miehelläni epäillään keliakiaa ja tulokset vasta tulossa.
Keliakia
3
662
Vastaukset
- guuglettaa
Googlaa niin johan löytyy tietoa, varmaan vielä varmempaa kuin mitä täältä..
- nhl98
Keliakian oireet voi olla tosi moninaiset,mulla se oli viedä hengen, toisilla ei oireile ollenkaan.. Kannataa odottaa tuloksia, jos menee tähystykseen niin sitä ennen EI SAA aloittaa gluteenitonta dieettiä vaikka tietäisikin olevansa sairas.Keliakialiitosta saa hyvin tietoa ja tukea. Tämä on elinikäinen sairaus, joka ei parane, mutta oireet paranevat oikealla dieetillä. Eli paljon hullumminkin voisi olla..
- ...keliakiaa vai ???
Olen sairastanut keliakiaa useamman vuoden ja sitten kun se virallisesti todettiin jouduin/pääsin Gluteenittomalle dietille. Taaksejäänyttä elämää on vatsavaivat, suolistokaasun purkaukset ( TODELLA TUOKSUVAT!!) pikainen vatsantoiminta 10-15 min ruokailusta KIIRE vessaan, heti jos ja kun olin syönyt jotain sopimatonta.
Miehesi kannattaa odottaa testien tuloksia ja sen jälkeen tehdä niinkuin ravintoterapeutti neuvoo. Tiukka linja heti alusta ja ei mitään lipsumisia.Jos se on keliakiaa niin EHDOTON ruokavalio, koska jos ei noudata diettiä keliakian seurauksena voi tulla jopa vatsasyöpä. Mutta jos muistat pitää tiukan dieetin koko elämäsi niin ei huolta vatsalaukun nukkakerros paranee jos sitä hoitaa oikein.
Jos miehelläsi todetaankin keliakina sijaan vilja-allergia niin dieetti on silti paikallaan, mutta ei ihan yhtä tiukka kuin jos olisi keliakia. Pidän peukkuja ettei olisi mitään vakavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1013731
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se482661- 1142499
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣391988Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu301767Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et221551- 271532
- 221338
Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?701275Olikohan se
Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi81271