Onko kenelläkään kokemusta keliakiasta? Millaisia oireita ja miten se alkoi? Miehelläni epäillään keliakiaa ja tulokset vasta tulossa.
Keliakia
3
651
Vastaukset
- guuglettaa
Googlaa niin johan löytyy tietoa, varmaan vielä varmempaa kuin mitä täältä..
- nhl98
Keliakian oireet voi olla tosi moninaiset,mulla se oli viedä hengen, toisilla ei oireile ollenkaan.. Kannataa odottaa tuloksia, jos menee tähystykseen niin sitä ennen EI SAA aloittaa gluteenitonta dieettiä vaikka tietäisikin olevansa sairas.Keliakialiitosta saa hyvin tietoa ja tukea. Tämä on elinikäinen sairaus, joka ei parane, mutta oireet paranevat oikealla dieetillä. Eli paljon hullumminkin voisi olla..
- ...keliakiaa vai ???
Olen sairastanut keliakiaa useamman vuoden ja sitten kun se virallisesti todettiin jouduin/pääsin Gluteenittomalle dietille. Taaksejäänyttä elämää on vatsavaivat, suolistokaasun purkaukset ( TODELLA TUOKSUVAT!!) pikainen vatsantoiminta 10-15 min ruokailusta KIIRE vessaan, heti jos ja kun olin syönyt jotain sopimatonta.
Miehesi kannattaa odottaa testien tuloksia ja sen jälkeen tehdä niinkuin ravintoterapeutti neuvoo. Tiukka linja heti alusta ja ei mitään lipsumisia.Jos se on keliakiaa niin EHDOTON ruokavalio, koska jos ei noudata diettiä keliakian seurauksena voi tulla jopa vatsasyöpä. Mutta jos muistat pitää tiukan dieetin koko elämäsi niin ei huolta vatsalaukun nukkakerros paranee jos sitä hoitaa oikein.
Jos miehelläsi todetaankin keliakina sijaan vilja-allergia niin dieetti on silti paikallaan, mutta ei ihan yhtä tiukka kuin jos olisi keliakia. Pidän peukkuja ettei olisi mitään vakavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.414642- 532224
Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2551650Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2651644Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151639Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ911158Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481133Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331107- 671083
Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2681082