Sopisi mangan piirtämiseen ja mangahahmoista tehtyjen töiden/myös maalauksenkaltaisten töiden tekemiseen/värittämiseen ja ehkä animatointiin?
Onko esim. mangastudio ja animestudio tai adobe illustrator luotettavia?
Vai kannattaako ostaa photoshop? Ja onko photoshop 7 kalliimpi kuin CS?
Paintshop pro 7 mulla on ja se ei ehkä ole tarpeeksi hyvä tai sitten en osaa käyttää sitä kunnolla, olen kyllä aika hyvä piirtämisessä, mutten ole kauheasti tehnyt koneella kuvia.
Mikä/mitkä ohjelma/ohjelmat
5
760
Vastaukset
- vinkkivinkki
Kannattaa miettiä koko työprosessi ensin, eli teetkö kaiken koneella vai vain osittain. Tuo mainitsemasi mangastudio on perusversiona ihan edullinen mutta ei niin kattava kuin pro-versio. saahan tuon päivitettyä jos työ perusversiolla alkaa sujumaan ja lisää fiitsereitä kaivataan :)
Corelin paint on myös ihan hyvä jos raaskii laittaa rahaa palamaan. Sillä halpisversiolla ei tee mitään (läpinäkyvät tasot puuttuu). Jälki tietty matkii fyysisiä välineitä mutta käsiteltävyys ok.
Gimp:llä pääset testaa ilmaiseksi pc-piirtelyä.- anime8888888
Juu,kiitos. :) mietin vielä minkä hankkisin.
- anime8888888
Tilata netistä vai jostain liikkeestä?
- vinkkivinkki
anime8888888 kirjoitti:
Tilata netistä vai jostain liikkeestä?
Itse tilaisin netistä, niinkuin olen tehnytkin (visa tarpeen). Paljon on softia, joita ei todellakaan saa suomesta, joten helpointi on unohtaa kaikki muu tapa hankkia.
Jos hommaat laatikossa niin joutunet maksamaan huomattavasti enempi ja todennäköisesti jää vielä tulliin, josta saat pulittaa verot päälle vielä (älä kysy paljonko).
download rules :)
- SkaPunkFan89
Kyllä mun mielestä PSP 7 on aika hyvä, mutta jos parempaa tarvii niin Photoshopin uusimpia versioita suosittelen. Riittää todella hienosti töiden värittämiseen. Jos kokonaan aiot koneella tehdä, niin käy se siihenkin yhtä hyvin, mutta silloin tarviit jo piirtopöydän kunnollista jälkeä varten, minkä varmaan tajuat ja joka sulla jo saattaa ollakkin. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338586Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5368824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601194Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17836Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40754Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57742Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647