Tiputteluvuoto ennen menkkoja?

Mistä kyse?

Eli vauvaa toivottu 1,5 vuotta, kaksi keskenmenoa takana, viimeisin 01/07. Nyt n.5kk ajan ollut tiputteluvuotoja n.viikon ajan aina ennen menkkoja. Menkkojen alkamispäivät on myös heitelly parilla kolmella päivällä. En tiennyt mistä palstalta kysyä mutta toivottavasti joku osaisi neuvoja että mikä on hätänä?! Itse epäilin keltarauhashormoonin vajaatoimintaa(?). Papa-näyte oli 9kk sitten kolmosluokkaa, 3kk sitten kakkosta hiivan takia eli käytännössä olen terve siltä alueelta. Soitin gynen vastaanotolle, hoitaja ei edes antanut varata aikaa vaan sanoi keskustelevansa ensin lääkärin kanssa ja sitten lähettävät kutsun tulla vastaanotolle jos lääkäri on sitä mieltä että on aihetta tutkia. Tämä hoitaja myös käski lopettaa "vauvanteon" kunnes olen käynyt kontrollipapassa joulukuussa 2007... Vituttaa ja ottaa päähän. Toinen keskenmeno oli todella rankka kokemus ja ainoa ajatus mikä sai jaksamaan uutta yritystä oli se lohtu että jos seuraavakin menee kesken tai vuoteen edellisestä keskenmenosta ei tärppää uudestaan niin olemme oikeutetut hoitoon. Ja nyt hoitaja käski keskeyttämään yrityksen jolloin hoitoihin pääsyy lykkääntyy puolella vuodella..... AAAARRRGGGHHH!

5

4519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teidän pitäisi

lopettaa yritys...? Jatkaisin kyllä teidän asemassa vain...
      Mulla kans tiputteluvuotoa joka kierrolla 1-4päivää eikä lasta kuulu. Kierto muuten säännöllinen, eli varsinainen vuoto alkaa aina 28vrk:n välein. Keltarauhashormonikuurin olen syönyt (kamalaa myrkkyä) ja se ei auttanut yhtään vaan aiheutti sen että tiputtelua jatkui menkkojen jälkeenkin sen 1-4päivää...eli Terolut-kuuri ei ollut ainakaan mulle se oikea lääke tähän vaivaan. Olisi kiva tietää onko muilla lapsettomilla tiputteluvuotoa? Mulla tätä ollut jo 2v, pillereiden lopettamisen jälkeen...
      Lääkärit ei oikeestaan oo ottanu kantaa paitsi sen Terolutkin muodossa. Jonkinlaista kohdun hormonitasapainon häiriötähän tämä taitaa olla...

• yhtätuskaa

Eli pillereiden jälkeen alkanu kaikki vaivat eikä tilanne näytä ittestäänkään korjaantuvan mihinkään. Melkein 2v sitten lopetin ne ja jo yli vuoden jatkunu ylimääräsiä kipuja ja tiputteluja jotka voi alkaa jo muutama pvä ovulaation jälkeen. Raskautta yritetty 04/06 lähtien, täysin tuloksetta.
        Pieni kysta todettiin viime kesänä ja epäilen että jos se aiheuttaa kaiken ku oireita on vieläki että jos se ei oo vieläkään hävinny ittestään. Sit viime vuoden puolella menkatkin muuttu ihan kummallisiks, aivan liian niukoiks (sekin kai yks merkki progesteron vajeesta?!)että tuntuu aika turhalta yrittäkään ku ei sellaseen limakalvoon mikään voi kiinnittyä. :(

• täällä
        yhtätuskaa kirjoitti:

Eli pillereiden jälkeen alkanu kaikki vaivat eikä tilanne näytä ittestäänkään korjaantuvan mihinkään. Melkein 2v sitten lopetin ne ja jo yli vuoden jatkunu ylimääräsiä kipuja ja tiputteluja jotka voi alkaa jo muutama pvä ovulaation jälkeen. Raskautta yritetty 04/06 lähtien, täysin tuloksetta.
        Pieni kysta todettiin viime kesänä ja epäilen että jos se aiheuttaa kaiken ku oireita on vieläki että jos se ei oo vieläkään hävinny ittestään. Sit viime vuoden puolella menkatkin muuttu ihan kummallisiks, aivan liian niukoiks (sekin kai yks merkki progesteron vajeesta?!)että tuntuu aika turhalta yrittäkään ku ei sellaseen limakalvoon mikään voi kiinnittyä. :(

Vauvaa tehty kaksi vuotta, tuosta ajasta puolet ollaan ravattu hoidoissa. Tuloksetta :-(

Jos hoitojen vuoksi oma hormonitoiminta lakkautetaan ja korvaavaa tulee lääkkeistä on kaikki ok. Heti kun olen omien hormonien varassa, alkaa tiputteluvuodot noin 5 pv ennen menkkojen alkua. Finniä pukkaa leuan ympärille ja nyt ohimoille päänahkaankin.

Ottaa niin pattiin!

Teroluteilla menkat tuli ajallaan ilman tiputtelua, mutta jatkui tosiaan muutaman päivän pitempään kuin normaalisti.

En tiedä mikä tähän auttaa. Mulla tosin ei ole enää väliäkään, koska miehessäkin on vikaa ja järeät hoidot ainoa vaihtoehto.

Olen vaan miettinyt, että mitäs sitten kun hoidot loppuu. Tuli lapsi tai ei. Ei näiden epäsäännöllisten menkkojen kanssa jaksaisi lopun ikäänsä taistella.

• ajatellu
        täällä kirjoitti:

Vauvaa tehty kaksi vuotta, tuosta ajasta puolet ollaan ravattu hoidoissa. Tuloksetta :-(

Jos hoitojen vuoksi oma hormonitoiminta lakkautetaan ja korvaavaa tulee lääkkeistä on kaikki ok. Heti kun olen omien hormonien varassa, alkaa tiputteluvuodot noin 5 pv ennen menkkojen alkua. Finniä pukkaa leuan ympärille ja nyt ohimoille päänahkaankin.

Ottaa niin pattiin!

Teroluteilla menkat tuli ajallaan ilman tiputtelua, mutta jatkui tosiaan muutaman päivän pitempään kuin normaalisti.

En tiedä mikä tähän auttaa. Mulla tosin ei ole enää väliäkään, koska miehessäkin on vikaa ja järeät hoidot ainoa vaihtoehto.

Olen vaan miettinyt, että mitäs sitten kun hoidot loppuu. Tuli lapsi tai ei. Ei näiden epäsäännöllisten menkkojen kanssa jaksaisi lopun ikäänsä taistella.

hommata hormonikierukan muutaman vuoden päästä, tuli lasta tai ei. Aika monella loppuu vuodot siihen muutaman kuukauden jälkeen... Kyllä hermot tiukilla kun tiputtelee ja tiputtelee, siihen päälle vielä runsaampaa vuotoa 5-6päivää, joten lähes 1,5viikkoa kuukaudesta pitää jonkinlaista "vaippaa" käyttää.
        Adoptio on tietysti yksi vaihtoehto...tulee ehkä jopa halvemmaksi kuin vuosien hoidoissa kulkeminen. Sijaislapsiakin on tarjolla, ihan kotimaisia... Kyllä lapsia elämään saa ilman omiakin, jos on avoin kaikille vaihtoehdoille. Odotan jo kovasti että sisko saisi lapsia, kummin paikka on jo luvattu. ;) Kipeä asiahan tämä on, että omin konstein ei lapsia näillä näkymin tule...mutta kaikesta voi selvitä kun on pakko. :/ Voimia kaikille kohtalotovereille!

• Alina81

Sama vika täällä. Tiputtelu vuodoista olen kärsinyt jo pian parisen vuotta ja epäsäännöllisistä menkoista myös.
      Tiputtelu kestää sen viikon ja menkat sit viikon päälle eli puolet kuukaudesta vuodetaan ja se kyrsii!!!
      Terot odottaa TAAS kaapissa, ovat edes vähän tuota tiputtelua vähentäneet.
      Täytyy nyt kai olla iloinen, että edes tulee menkat kun pari vuotta sitten menkat olivat puoli vuotta kadoksissa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2273
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      304
      1234
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      949
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      716
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      642
    Aihe