Kaksi ominaisuutta

- mitä mieltä?

Yhdessä luonnehoroskooppikirjassa mainitaan neitsyestä seuraavat kaksi ominaisuutta:

1) Neitsyt ei ole erityisen käytännöllinen eikä myöskään kovin määrätietoinen. Onneksi hän ei myöskään metsästä suurta menestystä.

2) Neitsyt on poikkeuksellisen voimakkaasti järki-ihminen, ja siksi hän etsii muista aivan ensimmäiseksi merkkejä älykkyydestä.

Mitä mieltä olette - sopivatko nämä määritelmät teihin neitsyt-ihmisiin?

11

2232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nenale

      no itse tiedän olevani hyvinkin järki-ihminen. kaikki pitää järkeillä. kaikessa pitää olla järkeä. tuntemistani ihmisistä etsin järjen hiveniä. ja nautin älyllisistä keskusteluista. mutta olen myös erittäin määrätietoinen. tiedän tasan tarkkaan mitä haluan. ja minulle ei kelpaa kuin vain paras. mutta meitähän on niin moneen junaan...

      • aabis

        Miten sun määrätietoisuus ilmenee? Sä et sano siitä mitään. Onko se vaan sitä että sulla on varmat mielipiteet? Sitähän ei varmaankaan tarkoita toi ap:n kysymys. Määrätietoisuus yhdistettynä käytännöllisyyteen tarkottaa yleensä menestymistä työelämässä ja uran määrätietosta luomista. Eli huipulle pääsyä. Tässä suhteessa esim. Kauriit on ihan omaa luokkaansa.


      • nenale
        aabis kirjoitti:

        Miten sun määrätietoisuus ilmenee? Sä et sano siitä mitään. Onko se vaan sitä että sulla on varmat mielipiteet? Sitähän ei varmaankaan tarkoita toi ap:n kysymys. Määrätietoisuus yhdistettynä käytännöllisyyteen tarkottaa yleensä menestymistä työelämässä ja uran määrätietosta luomista. Eli huipulle pääsyä. Tässä suhteessa esim. Kauriit on ihan omaa luokkaansa.

        No on mulla varmat mielipiteet ja tiedän autokaupassa vaikkapa että haluan juuri tuon tietyn auton koska siinä on niin huippuunsa viedyt ominaisuudet. Ja muuten esim. toi määrätietoisuus ilmenee siten että työelämässä pyrkii menestymiseen ja uran korkealle viemistä. Tavoitteet on erittäin korkealla. Uran luonti yms on melkeinpä ykkösasioita elämässä. Perheen perustaminenkin saa odottaa sen rinnalla. Olen päättänyt menestyä hinnalla millä hyvänsä.


    • ominaisuuksia

      Kyllä minä olen erittäin käytännöllinen,voin todella alleviivata tuon.Määrätietoinen asioissa mutta kaikkeahan ei todellakaan kannata suunnitellä prikulleen koska elämä kulkee polkuja ja mutkia pitkin ja välillä suoraan.
      Toki esim. tavarasta ja asioista,tekemisistä ym. voin sanoa että jos minulla on jokin ajatus tai halu tehdä jokin haluamallani tavalla,niin toteutan sen varmasti.
      Jos haluan esim. punaisen soppakauhan keittiööni niin odotan että sen myöskin löydän. Tai jos haluan että tulevassa kumppanissani on jokin haluamani luonteenpiirre,niin mikään vähempi ei minulle kelpaa ym.ym.
      Eli voisin sanoa tuon määrätietoisuuden olevan myöskin tietynlaista ehdottomuutta asioissa.
      Minä itse en metsästä mitään suurta menestystä missään asiassa,neitsyt kun ei kiitoksia juuri tarvitse luottaakseen itseensä ja tekemisiinsä.
      Monesti on viisaus olla tekemättä itsestään numeroa,ihmiset kyllä huomaavat kykyni.

      Järki ihminen neitsyt on todellakin ja liiallisuuksiinkin asti joskus. Jokaisessa asiassa pitää olla järkeä ja melkein kaikki suunnittelen miten teen ja millälailla,hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
      Loogisuus on myöskin neitsyelle ominaista.
      Tottakai ihmisissä pitää olla tietynlaista älykkyyttä ja henkisyyttä,neitsyt pitää syvällisistä keskusteluista ja arvostaa maanläheisiä ja syvällisiä ihmisiä.

      • alkup.

        Tarkennan vielä 1-kysymystäni: tarkoitan käytännöllisyyden ja määrätietoisuuden puutetta nimenomaan työelämässä, en vahvoja mielipiteitä tai halua ostaa kalleinta tavaraa ym. (nämä eivät minusta edes ole mitään määrätietoisuutta - kyse on esim. kalliista mausta, mikä on aivan toinen asia).

        Eli, oletteko menestyneet työelämässä ja ovatko tavoitteenne korkealla, ja jos ovat, oletteko kykeneviä menemään tavoitteissanne loppuun asti?


      • opiskelussa
        alkup. kirjoitti:

        Tarkennan vielä 1-kysymystäni: tarkoitan käytännöllisyyden ja määrätietoisuuden puutetta nimenomaan työelämässä, en vahvoja mielipiteitä tai halua ostaa kalleinta tavaraa ym. (nämä eivät minusta edes ole mitään määrätietoisuutta - kyse on esim. kalliista mausta, mikä on aivan toinen asia).

        Eli, oletteko menestyneet työelämässä ja ovatko tavoitteenne korkealla, ja jos ovat, oletteko kykeneviä menemään tavoitteissanne loppuun asti?

        Ainakin opiskeluissa olen ollut tosi saamaton ja laiska. Opinto-oikeutta jatketaan, vaikken saa mitään näkyvää aikaan. :)

        Järki-ihminen olen henkeen ja vereen - tai sit olen vaan pihi. Raha pysyy hyppysissä ja sukanvarteenkin on jäänyt ihan mukavasti. Ostoksia mietin tarkkaan. Oma asunto ja velat jo melkein maksettu, olen tehnyt vain järkeviä kauppoja järkeviin aikoihin.


      • Neitsyt hukkuneena tähtisum...

        RakastaN ITSEÄNI.. välillä ehkä liikaakin., en kuitenkaan ole kokoajan tyytväinen, tarvitsee tapahtua ja tilanteidein tarjota uusia ulottuvuuksia. Keskityn kymmeniin asioihin kerralla, pikkuhiljaa saan läpivietyä. Päättelykykyä olen soveltanut hyvissä merkein pikkuhiljaa.. vaikea rajoittaa itseään ei tunnu silt et ois tarvis. Etsin mun beibee, ihanaa!!(jokseenkin tuntuu ikävä tahi kaipuu.. mut luottamus onneen säilyy =) Hyvää päivää ihana elämä, elän sinussa!


      • yleistä

        Kun et tunne kaikkia neitsyt persoonia,niin millä perusteella voit tehdä sellaisia arvioita, kuin teet. Voi pyhä yksinkertaisuus.


    • elena-neitsyt

      Olen yrittäjä, ja työssä tunnollinen ja ahkera, ja tarvittaessa menee työnarkomanian puolelle. Tykkään työnteosta ylipäänsä hyvin paljon. Mutta totta, en ole erityisen käytännöllinen ja määrätietoinen. Ideoita riittää, mutta en saa aina kaikkea toteutetuksi. Luulen, että aika tyypillistä neitsyille.

      Järki-ihminen olen erittäin paljon; etsin merkkejä älykkyydestä aina ensimmäisenä kun tapaan uuden ihmisen. Olen kriittinen ja arvostan älykkäitä ja älyllisiä ihmisiä. Epä-älyllisyys ärsyttää ja kyllästyttää. Luulen, että tämä suuri älyllisyys on osasyy siihen, että käytännön puolella ei sitten saa toteutettua kaikkea... vaikka selittelyähän tämä on... :)

    • niimpäniin

      Ensimmäinen ei sovi ollenkaan! Olen määrätietoinen ja nimenomaan tiedän mitä elämältäni haluan. Olen todella urakeskeinen ja menestystä tavoitteleva.

      Toinen taas sopii, tosin en halua ihmistä joka pitää itseään niin älykkäänä ettei keskustelua edes synny vaan toinen jää vain puolustus kannalle -Sellainenon ärsyttävää.

      • Dolce et Gabbana!

        Hih. En ole käytännöllinen, en alkuunkaan. Olen toki järkevä, menestyn koulussa ja haluan menestyä elämässä. En kuitenkaan osaa tehdä ruokaa, laittaa peltiä uuniin tai sulattaa jääkaappia saati vaihtaa lamppua.

        Pääsin oikeustieteelliseen opiskelemaan mikä on mielestäni jo yksi osoitus hyvästä oppimiskyvystä, ja siitä että pääsen vielä tavoitteeseeni: perustan Suomen johtavimman lakifirman.

        En tyydy kuin Dioriin ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2164
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      154
      1404
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1035
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1009
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      940
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      659
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    Aihe