Kiva kananmunan keitto-vehje, joka hurjasti vinkuu, kun munat ovat kypsiä.
Kulhoon aimo viipale voita ja silputaan persiljaa. Siellä nuo kananalkiot naputelaan munavoiksi, samalla kun toisella silmällä katsotaan aamulehteä ja toisella havannoidaan TV-stä maailman tapahtumia
Pari lusikallista aitoa turkkilaista jukurttia ja balsamiviinietikkaa liraus dippikulhoon. Ehkä vielä ruohosipulia riputellaan
Jopa rupes kurkkutikut, tomaattilohkot , paprikasiivut ja salaatin lehdet häipymään lautaselta
Väliin lusikallinem herkullista munavoita ja kahvia hörppäys.
Tässä yksi tapa aloittaa päivä
Usein kuitenkin pekonia ja munia, siinäkin sivussa paremmin maistuu nuo välttämättömat”rehut” dipaten
Aamun aloitus . Dipataan ”rehut”
6
782
Vastaukset
- kuinkahan van
Ompa erilaista, meillä aloitetaan kylmällä kahvilla, 5-6 aikoihin,
kuten vanhempammekin.
Vanhempamme aloittaa ruokailun puurolla 10 maissa,
minä pyrin aloittamaan vasta 12 jälkeen.
Syy on yksinkertaisesti se että muuten tule syötyä likaa ja paino nousee.
Havaintoni on että teillä on jääkaappi täynnä,
meillä usein ei ole siellä kuin valo. - Pirre*
Hyvältä kuulostaa - dippikaste, kunhan ei syö sitä lusikalla ja kurkkuviipaletta vain palanpainikkeeksi :)
Sappeni kiehuu yli munapekoniaamiaisista; vain jogurttia myslillä, ja kahvia leipäviipaleen kera.
Nyt laitoin eilen illalla tekemääni raparperivispipuuroa aamiaispöytäämme, kaurispuuro ei oikein kelepaa aamulla. - Anskuliini
aamiainen, tämä on siis joka aamu.
Puoli desilitraa femisoijaa sekoitetaan rasvattomaan viiliin ja syödään sanomalehteä lukemalla.
Kun viili on syöty ollaan jo sudoku sivulla ja on vuorossa kuuma kahvi, sudoku ratkeaa kahvia juomalla ja kahvia riittää vielä lehden loppusivuille.
Rehut jää puoleen päivään. Minä välttelen kolesterolia, siksi en tuollaista annosta uskalla syödä ainakaan usein. Siis pekonia en ole laittanut enkä syönyt koskaan, en edes tiedä kunnolla mitä se on ja miten se tehdään. Munia syön vain harvoin. Joskus sentään minulla on karjalanpiirakka ja kananmunaa aamupalaksi.
Mukillinen vahvaa kahvia ja säännöllisesti ruisleipä sulatevoita kinkkuviipale ja salaattia, tomaattia, kurkkua, kesäkurpitsaa tai mitä vaan rehua sattuu olemaan päälle. Joskus sentään syön leivän sijasta puuron tai viilin.
Dippauksia en uskalla harrastaa kuin hyvin harvoin, se nimittäin menisi semmoisenaan koko purkki ja samoin kävisi munavoillekin siksi välttelen sellaisia. Ei se ole mitään kivaa tällainen sinnittelykään. Voi, voi, miksi ne maistuvatkin liian hyvälle!- Ak:n lapio
Vettä ja heiniä.
Eli mustaa kahvia ja aamu-uutiset. - celine3
Jos kuitenkin kokeiltu, hyväksi koettu ja antaa potkua päivään, niin heti aamulla kokeilen.
Sen ainakin tiedän, että niin terveellistä kuin kokojyväleipä onkin, niin minua närästää.
Kiitos, Soilike uudesta, pikkuisen erilaisesta
aamiaisehdotuksestasi!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37561Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t217503- 50494
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492