Vanhakartano

pelotti ;S

Kertokaa tästä... Olin äske kuset housus, ku ajettii kavereiden kanssa ohi ja ne meni jopa kattomaan sitä aidan yli. Haluun tietää mitä tuolla on tapahtunut ja miksi se on niin kultti paikka.

59

15559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja totuuksia

      löytyy tästäkin foorumista monen monta, kunhan omaat sisälukutaidon ja kyvyn rullata näitä juttuja pidemmältä ajanjaksolta.

      • kummitus?

        en minä ainakaan löytäny mitään juttuja eikä ole koko päivää aikaa kelata näitä keskusteluja läpi... eli uusia tarinoita kehiin!


      • siis näihin
        kummitus? kirjoitti:

        en minä ainakaan löytäny mitään juttuja eikä ole koko päivää aikaa kelata näitä keskusteluja läpi... eli uusia tarinoita kehiin!

        uusavuttomiin kakaroihin joille kaikki täytyy aina tuoda suoraan suuhun asti, häpeäisit !!


    • Pystytukka

      No siel on tapahtunu kaameita asioita joskus muinoin kidutettu ja hirtetty ihmisii vietetty jotakin s palvontaa ei kanata mennä öiseen aikaan sinne vieläkään voi tulla vaikka sydänkohtaus olen käynnyt mut ei tuu uni silmään vieläkään.(Toden peräisyys % ehkä 01-101)

      • x5kv

        Lakakkaa ny jo olen asunut ikäni naapurina. ne on maanviljeliöitä, kuka ny ei suuttus ku niiden mailla käydään. Tykkäisiks jos joku kävis sun ikkunan takana koko ajan.


      • eräs23445

        Kysymys pystytukalle.

        Ni mitä siä sit oikeen on?

        Kun et uskalla nukkua.


    • haamu...

      Oon kuullut, että kun yhdet pojat kävi siellä, sieltä juoksi joku mies huppu päässä, eikä miehellä ollut kasvoja ollenkaan. Se juoksi tosi lujaa vaikka oli vanha ja kumarassa. Se oli ilmestynyt paikalle ihan yhtäkkiä, kuin kummitus... Onko samanlaisia kokemuksia kellään?

      • haamujouni

        kommarit tappoi kartanon väen teloittamalla vähä-rauman koulun pihaan ja yksi suvun jatkaja ehti
        livahtaan ennen sitä. pitää varmaan tänä päivänä suvun jälkeläiset hemmetisti sossuista... t. jölli


      • Entinen porilainen
        haamujouni kirjoitti:

        kommarit tappoi kartanon väen teloittamalla vähä-rauman koulun pihaan ja yksi suvun jatkaja ehti
        livahtaan ennen sitä. pitää varmaan tänä päivänä suvun jälkeläiset hemmetisti sossuista... t. jölli

        Mua kans ennen pelotti se paikka kunnes kuulin että siellä asuu mun ylä-asteen rinnakkaisluokkalaisen tytön isovanhemmat ja ne on ihan kunnollisia vanhankansan ihmisiä.


      • Arska_Ö
        Entinen porilainen kirjoitti:

        Mua kans ennen pelotti se paikka kunnes kuulin että siellä asuu mun ylä-asteen rinnakkaisluokkalaisen tytön isovanhemmat ja ne on ihan kunnollisia vanhankansan ihmisiä.

        Joo sen lähellä on tullu kasvettua, eikä se nyt niin pelottava paikka ole, vaikka oma hautausmaa onkin pihassa, se ei olis niin puhuttu paikka jos se metsikkö kumottais sen ympäriltä, se mitä ei kunnolla näe herättää aina kysymyksiä.
        Olen teininä käynyt sen pihassa eikä siinä ole mitään pelottavaa, hieno paikka se on ja arvokasta historiaa.
        Älkää menkö alueelle ilman omistajan lupaa.itse kävin luvan kanssa 70 luvulla.


      • omglolwtf

        oon kavereitte kans käyny siel mut se kyl lähti vaan autolla ajaa takaa ja huuss jotai enkuullu mitä.kolme kaveriani jäi kii mut mä ja mu 1kaveri päästii pakoo .olisil susikoirat takapenkil


      • jöllipölli
        haamujouni kirjoitti:

        kommarit tappoi kartanon väen teloittamalla vähä-rauman koulun pihaan ja yksi suvun jatkaja ehti
        livahtaan ennen sitä. pitää varmaan tänä päivänä suvun jälkeläiset hemmetisti sossuista... t. jölli

        meiä luokal on se jälkeläinne ja kun se kuuli et me oltii käyty siel nii se soitti sen äidil ja jos joku sin menee kiusaa sit ukkoo viä ni sen äiti soittaa poliisit


      • hiludus

        kyl sil miehel kasvot ny on idiootti.


      • -Hendu----
        Entinen porilainen kirjoitti:

        Mua kans ennen pelotti se paikka kunnes kuulin että siellä asuu mun ylä-asteen rinnakkaisluokkalaisen tytön isovanhemmat ja ne on ihan kunnollisia vanhankansan ihmisiä.

        Kunnollisia? Papparainen on ainaki pelottava ja omistaa kaikki maat ja kaupunkikaan ei kuulemma pysty ostamaan hänen maitaan


      • porilainen3
        Arska_Ö kirjoitti:

        Joo sen lähellä on tullu kasvettua, eikä se nyt niin pelottava paikka ole, vaikka oma hautausmaa onkin pihassa, se ei olis niin puhuttu paikka jos se metsikkö kumottais sen ympäriltä, se mitä ei kunnolla näe herättää aina kysymyksiä.
        Olen teininä käynyt sen pihassa eikä siinä ole mitään pelottavaa, hieno paikka se on ja arvokasta historiaa.
        Älkää menkö alueelle ilman omistajan lupaa.itse kävin luvan kanssa 70 luvulla.

        olis kiva saada kuvia kartanon taloista,ja siitä kuka siellä nykyään asuu.


      • Anonyymi
        haamujouni kirjoitti:

        kommarit tappoi kartanon väen teloittamalla vähä-rauman koulun pihaan ja yksi suvun jatkaja ehti
        livahtaan ennen sitä. pitää varmaan tänä päivänä suvun jälkeläiset hemmetisti sossuista... t. jölli

        😅🤣😇😝🤑🤪


      • Anonyymi

        Näimme kaverini kanssa metsässä saman kaltaisen ihmisen joka vain tuijotti meitä ja yhtäkkiä lähti kävelemään ja katosi. Musta huppu pääsä ja valkoiset kasvot.


    • anne vain

      jutustelu rypäs KAUHUTARINOITA PORISTA... sieltä löytyy paljon hauskaa luettavaa..

    • jölli

      sillä ukolla on siel vanhaskartanos pehehauta.On jopa suolapyssy jolla se kävi posauttelemassa jotai mummoja ku hiihti sen pellolla.KÄytiin 5kaverikaa joku päivä siel. jätettii pyörät vähä matka päähä.kun sitte epäröitiin aika kaua sen pihalla jatketaanko ko sillähän on kaks susikoiraa vapaal.mut sitte se ukko tuli varmaa 60km vauhtii sielt pihalt sitte tuli melkee kuset housuu ku juostii.kaverit hyppäs se mettää ja ukko tuli pois autos huusi jotai SAATANAPOIJAT!!!!kolme niist jäi kii mut mä ja mu kaveri päästii karkuu

      • nita<3

        mitä niil kolmel tyypil sit kävi......


      • Tollo 123

        Ja jälleen kerran on mennyt koulutus turhaan. Älkkgoituryyetehe, jotain tällaista, lkfkrjritjrgjff. jölli. tölli, mölli........iktjrtrogrg


      • haukku

        Dobermanneja siellä on ollut eikä mitää saksanpaimenkoiria


      • Anonyymi
        nita<3 kirjoitti:

        mitä niil kolmel tyypil sit kävi......

        Toivottavasti niitä pantiin persesilmään ja saivat vielä turpiinsa.vittuako toisten maille menette luvatta ei mitään asiaa mennä.


    • arih**ostelija444

      aloitus vuodelta 2007. tosi ihan "äsken". ok?

      **moperse nimeltä aripekka taas kaivoi vanhaa esiin.

    • true........

      me mentiin likoissa sinne pihaan aidan yli, kun päästiin jonkunmatkaa niin sieltä tuli saksanpaimenkoira.ensin koira vaan haukahti ja sitten lähti perään, ja jumatsuikka me juostiin lujaa..päästiin aitojen yli takasin tielle,ja autolle,niin vanha ukko oli kivääri/haulikko tyyppisen aseen kanssa siinä aidalla, se tuli oikeesti tosi nopeesti siihen..senjälkeen en ole nokkaani pihaan laittanut.ohi ollaan ajettu ja muisteltu kokemusta :) aikaa tapauksesta varmaan sellanen 15vuotta.

    • lol4454534

      Ei se koira mitää tee enää iha kiltti saksanpaimen koira..... eikä juokse ees kovaa.

    • essogangsteri

      niinpä ei koira tee mitään sitä pääsee hölkkäämällä karkuun ja se on kiltti pitää vaan huolen siit vanhakartano emmännästä. oon kokenu kyl se juoksu koira oli metri pääs must eikä tehny mitää eikäs emummu oo ees vihane eikä kärtttyne. se ei vaa tykkää et lapset leikkiis iin tiel kus epelkä et lapset jää auto al . se sano ainaki tollee mul. kavereitte kaa ollaa oltu siel vaik siel ei oo mitää vaarallist ni silti se okyl karmiva paikka. ja kaveri sano et siä jonku näköne tankki jossa mut emmä tiiä. vanhakartano on sisällis sodan aikanen medic-paikka. kuulemmä siält amerikatiä puolelt tulee jonku kaivo kaut joku salakäytävä vanhakartanolle asti ,mut se kaivo o muurattu umpee et ei sin salakäytävää pääs .

    • Huhhuh mikä huhu

      Joku huhu kertoo että aito isäntä kuoli kauan sitten. Ja ne oli vissiin saanu joskus lapsenki.Se kuulemma ulvo kuuta kun susi ja söi jtn raakaa lihaa en tiedä.
      Sitten mummo kuulemma sekos lopullisesti.En tiedä mitä lapselle kävi.
      MUTTA tämä mummo ei tietääkseni ole sama joka asuu talossa nykyään.
      Sillä sitten se olis tosi vanha,no anyway niin sit se lapsi vietiin sinne porin mielisairaalaan.Nämä huhut ovat vain kuulemiani huhuja.

    • pori_misu

      Itse olen aikoinaan asunut tuon kummituskartanon läheisyydessä melkein 20vuotta, joten useasti lapsena siellä päin tuli käytyä, yleensä vain tieltä tutkiskeltiin tuota pelottavaa paikkaa. Pelottavan siitä tekee se, ettei paikkoja ole kunnostettu vaan rakennukset lahonneita ja itse päärakennus rapistunut linnamainen kartano, josta mm. parveke romahtanut, lisäksi piha-alue on metsittynyt ja kartano on siellä vähän piilossa.

      Toisinaan uskaltauduttiin tarkastelemaan tien vieressä sijaitsevan hautausmaan hautoja (vanhoja hautoja mutta uusin on kuulemma 2005 vuodelta!) ja kerran erheellisesti sitten päätettiin kävellä portin sisäpuolelle jotta päärakennus näkyisi paremmin, niin sitten jonkin matkaa käveltyämme alkoi kuulua koiran haukkumista ja pian ilmestyi kauempana kulman takaa susikoira joka juoksi meitä kohti! En ole eläessäni pelännyt niin paljon ja juostiin kaverin kanssa henkemme edestä takaisin portille! Ihmeen kaupalla juuri ja juuri ehdeimme portin ulkopuolelle ennen kuin koira saavutti meidät, onneksi sille oli opetettu ettei porttia kauemmas saa mennä, sillä muuten meidän olisi käynyt huonosti! Aikansa se siinä louskutti ja lähti sitten takaisin päin. Oltiin kyllä niin shokissa tapahtuneesta. Eli vahtikoiratarinat ova totta! Siellä on varmaan niin paljon uteliaita hiippareita että aivan ymmärrettävää että ovat hankkineet vahtikoiran/koiria.

      Harmi että nykyään puusto kartanon ympärillä on jo kovin korkeaa ja toinen pihatie rehevöitynyt, joten kartanon tornit enää vain näkyvät kauempaa pellon laidalta katsottaessa. Mutta mielenkiintoinen ja salaperäinen paikka se on.

    • Kapohetti

      Nii missä tällanen paikka on? En oo asunut Porissa viä kovinkaa pitkään enkä ol koskaa moisesta kuullu. Tynnyrissä vissiin kasvanu....

    • niittymaa rules

      Mä oon kaverin kaa käynyt kyseisellä kartanolla monta kertaa, jotain outoo ja aavemaista siinä paikassa on! Oli täysikuu ja kaveri otti kamerakännykällä kuvia ensin niistä haudoista ja sen jälkeen mentiin keskelle pihaa sen kartanon eteen ja kartanon takana oli täysikuu, eli oli ihan helvetin valoisaa ja kavero otti kuvan kartanostakin..Hassua vaan ettei yhdessä'kään kuvassa näkynyt mitään..Vaikka muuten otti yökuvoia ni näkyi hyvin!!!

    • kummitus.

      Siäl kummittelee, pahat henget puhaltelee ,uhuuuu, uhuuuu

    • pelti6

      Ettekö te saatanan kakarat,ja muut apinat ymmärrä että se on niitten ihmisten koti! ELI SIIS YKSITYISALUE!!!! Ei mikään helvetin särkänniemen kummitusjuna!
      Olen ihan työn puolesta pari kertaa kartanon porttien sisäpuolella käynyt,ja ei siellä mitään hulluja ukkoja tappajakoirineen ole! Kartanon asukas (iäkäs nainen) kertoi juttuja mitä siellä paikalliset räkänokat sun muut pohlöt on tehneet. Rikkoneet paikkoja,hakanneet ikkunoita yöllä rikki ja olivat vissiin yhden koirankin hakanneet melkein henkihieveriin!! Mitäs itse tykkäisitte tälläisestä??? Ja ihan asiallista normaalia porukkaa siellä asuu.
      Kyllästyneet vaan vanhat ihmiset kun ei saa rauhassa asua,sais vähän vuorisuolalla perseeseen ampuakin kaikkia ketä sinne luvatta menee!!! Päärakennushan on ihan komea,sellanen jyhkeä kivilinna.Monet rakennukset tietty jo ränsistyneet ajan saatossa,päärakennuskin jo vähän kärsinyt.

    • jokke2

      oon samoil linjoil pelti6

    • peikko5

      NOITA NOKINENÄ asuu siellä,tekee taikojaan ja kuulemma LINKKU-VEKSAN haamu haahuilee lähimetsässä.

      • Anonyymi

        Nykyään myös Valjakkalan haamu hiipii metsikössä iso nikita päässään, täydenkuun aikaan voi kuulla kuinka soittaa huuliharpulla Appendixia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään myös Valjakkalan haamu hiipii metsikössä iso nikita päässään, täydenkuun aikaan voi kuulla kuinka soittaa huuliharpulla Appendixia

        Samoin jussi keikkailee siellä ja vetää ollin kanssa tunteella viimeistä joutsenlaulua täyden kuun aikaan.
        Varma tieto näin omin silmin kun ajoin autolla ohi.


    • FAKTA JUTTU

      Vanhakartano on pietniemessä ameriikan tiellä!!!

    • häh mää vai

      Onks joku siirtänyssen sinne??!

    • Nimimerkkion

      Me oltii siel Joskus kavereiden kanssa ni sielt tuli joku mies vaa sanomaa et milläs asialla liikutte ni sit sanottii et ollaan vaan ohikulku matkalla ni se oli vaa et juu no ei sit mitää ja ihan mukavalta ihmiseltä vaikutti

    • Anonyymi

      Olin tänään, 10.3.2020 katsomassa paikkaa tasan klo 20.00. Mentiin portin sisäpuolelle ja talon yläkerran ikkunaan syttyi valo, koirat ulvoivat ja joku katsoi yläkerrasta ja lähti kävelemään. Lähdimme pyörillä polkemaan ihan saatanan nopeasti poispäin pitkää ja synkkää tietä. Oli todella pelottavaa.

      • Anonyymi

        Omistaja sieltä ikkunasta katseli, että kuka idiootti siellä hänen tontillaan kulkee. Toivottavasti seuraavaksi soittaa poliisit, jos näkyy hiippareita oman kodin lähellä.


      • Anonyymi

        Se portti on matala pääsee helposti yli


    • Anonyymi

      Vanhakartano on upea historiallinen harvinaisuus. Toivottavasti joskus pääsisi tutustumaan kyseiseen kartanoon ja sen ympäristöön. Muistakaa kunnioittaa yksityisaluetta.

    • Anonyymi

      Siis tänään olin mun kavereiden kanssa siellä, linna alueella nähtiin hirtto köysi ja kuultiin pamauksia, moottori ääntä ja siel pihassa oli paketti auto joka liikku, mun kamul tuli kuset housuun kun se pamaus kuulu (ÄLKÄÄ MENKÖ SINNE)

    • Anonyymi

      Olin mun kavereiden kans siellä ja sit me nähtiin joku valkoinen pakettiauto joka tuli sinne ja hirtto köysi myös siel yhes paikas ja se pakettiauto mies ei tullu sieltä ulos mut lähettiin sen takii ku se tuli ja mentiin sinne uusiks nii kuultiin ku joku ampu tyylii jollain haulikolla sit lähettiin ihan täysii pois mut ainaku me mentiin sen aidan yli niin aina tapahtu jotain 🤔

    • Anonyymi

      En uskalla mennä koko paikkaan ja oon Kattonu siitä kuvia

    • Anonyymi

      Meen sin tänää 21.00 legendan mukaan joku kommari tulee sillon ja jos sitä kattoo silmiin se raahaa mukanaan helvettiin

    • Anonyymi

      Siellä minäkin eka kertaa kusin housuni kuusikymppisenä.

      • Anonyymi

        Keitaassa oot kussu housuun jo viimiset 20v


    • Anonyymi

      Ei se oo pelottava siel asuu ihan kiva mies

    • Anonyymi

      Onkos tästä mitään uutta tietoa

      • Anonyymi

        Ei ole. Ota unilelu mukaan ja mene takaisin nukkumaan.


    • Anonyymi

      fleiviikin asukas

      Isäni puheiden mukaan hänen vanhemmat veljensä olivat kieltolain aikaan Vanhakartanon hommissa ja vahvasti epäillään, että pirtua tuotiin aika paljon. Muistaakseni poliisi ampui Kokemäenjoella yhden Vanhakartanon veljeksistä kun suostunut poliisin kehoituksista huolimatta pysäyttämään nopeaa pirtuvenettään. Kun Googleen pistää nimen Heikki Vanhakartano niin sieltä tulee tietoa.
      Joten kyllä ainakin jotkut Vanhakartanot pääsivät pakoon punaisten terroria. Isoisäni pli punaisten joukossa, mutta en tiedä oliko hän piirittämässä kartanoa. Mutta jos oli niin hän olisi varmaan päästänyt Vanhakartanon väkeä pakoon koska hänen Isänsä ja koko perhe oli aikaisemmin asunut Vanhakartanon mailla ja olleet töissä siellä, joten ne ihmiset olivat heille tuttuja.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe