roskaruoka

gallupgallup

Mitä roskaruokaa himoitsette useasti ja mitä ette voi sietää?

Itse voisin syödä pizzaa vaikka joka päivä ja makkara on semmoinen josta en oikein välitä.

14

1254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satu40

kiinalainen on ehdottomasti se josta pidän eniten.
      Tokana taitaa tulla kebab, mutta hyviä kebabpaikkoja on harvassa.

• kinkkinen

Eihän kiinalainen takeaway-ruoka mitään roskaruokaa ole!!!

• pikku-vaimo

Aika harvoin meillä syödään roskaruokaa.Koko perhe rakastaa eniten kotiruokaa.Minun ei juuri tee mieli roskaruokaa.En voi sietää pitsaa.

• aika usein

itse roskaruokamme, eli pitsaa, ranskalaisia ja lihapullia, pitakepabbia jne.. mutta kyllä täytyy sanoa että parasta on varmaan pizza pitseriasta ostettuna! Toisena hyvänä tulee hesen kanahampurilais-ateria:P

• Tristar

Että mainitsitkin, juuri meinasin että kapuppareissulla tänään syödään myös hampurilaiset :D

Itselläni on BigMac-perversio, joskus vain iskee himo joka ei ota talttuakseen. Lapset rakastavat ranskanperunoita mutta olen hiffannut miten kotiranskiksista saa yhtä kelpaavia :D

Makkarasta en minäkään pidä. mene ja tajua kun koko muu perhe on sellaisia makkaransyöjiä että alta pois.

• tavalla?:)

"Lapset rakastavat ranskanperunoita mutta olen hiffannut miten kotiranskiksista saa yhtä kelpaavia :D "

• Tristar
        tavalla?:) kirjoitti:

"Lapset rakastavat ranskanperunoita mutta olen hiffannut miten kotiranskiksista saa yhtä kelpaavia :D "

Tultiin juuri kotiin, mäkkihimo laannutettu.

Kotiranuista saa yhtä hyviä kun

1. jättää kuoret päälle
        2. leikkaa ohuiksi
        3. liottaa ainakin tunnin jääkylmässä vedessä
        4. huljuttaa rennolla ranteella öljyä päälle, paistaa uunissa 200 asteessa reippaan aikaa, puoli tuntia tai kunnes ohuimmat tummuvat pahasti.

Ja kunnolla merisuolaa päälle.

Se jäävesi on se juju, lähtee pinnasta tärkkelys pois eikä potut tartu toisiinsa ja paistuu rapeammiksi. Mitä tuoreemmat potut sen parempi.

• mapee

en himoits emitään, vaikka joskus tekee mieli roskaa syödäkin. Tosin käsite roskaruoka on hieman harhaan johtava sillä ihan puhtaasti roskaruoka asyödään moness akodissakin ihan oikeana ruokana ja taas nakkari yms ruoka voi olal ihan kunnollinen ateria riippuen annoksesta ja lisukkeista.

Säännöllisesti meillä on hampparia ja pitsaa sekä haettuna että tehtynä. Kumpaankin kuuluu salaattia yms kasvista.

Ransakanperunat ja niiden seassa pekonia, päälle lauantaimakkaran siivut juustolla ja munalla on kyllä yksi pahe silloin kun ne ovat käden ulottuvilla. Tosin en tiedä kuin yhden paikan josta ko annosta saa. Onneksi..

Mulla kiinalaiset ei kiehdo yhtään vaikka niitä ei kai mielletä varsinaisesti roskaruuaksi vaikka osaltaan ne on aika epäterveellisiäkin valmistajasta riippuen.

• kaalinpää

Roskaruoka sanonta tulee kyllä siitä, että ne kääritään moneen paperiin ja pussiin ja folioon ja niistä siis tulee paljon ROSKAA. Ei ruokaa itsessään luonnehdita roskaksi.

Ja kas kiinalaisia! Eivätkö ne syö eläissään muuta kuin "roskaruokaa"??

• Milla.M
        kaalinpää kirjoitti:

Roskaruoka sanonta tulee kyllä siitä, että ne kääritään moneen paperiin ja pussiin ja folioon ja niistä siis tulee paljon ROSKAA. Ei ruokaa itsessään luonnehdita roskaksi.

Ja kas kiinalaisia! Eivätkö ne syö eläissään muuta kuin "roskaruokaa"??

eikös nimenomaan kiinalaiset ole todettu moneen otteeseen ruokatottumuksiltaan ja juuri sen vuoksi myös terveydeltään yhdeksi maailman terveimmäksi ja pitkäikäisimmäksi kansaksi?

Ja totta tuokin roskaruoka-termi, kyllä se on nimenomaan se roskien paljous eikä itse ruoka, josta nimitys juontuu.

Meillä herkutellaan pizzalla 1-2 kertaa kuussa, Mäkkäriltä haetaan paljon harvemmin, ehkä keskimäärin 3-4 kertaa vuodessa. Hampurilaisia kaupasta ostettuna ja itsetehtyinä silloin tällöin.

• mapee
        Milla.M kirjoitti:

eikös nimenomaan kiinalaiset ole todettu moneen otteeseen ruokatottumuksiltaan ja juuri sen vuoksi myös terveydeltään yhdeksi maailman terveimmäksi ja pitkäikäisimmäksi kansaksi?

Ja totta tuokin roskaruoka-termi, kyllä se on nimenomaan se roskien paljous eikä itse ruoka, josta nimitys juontuu.

Meillä herkutellaan pizzalla 1-2 kertaa kuussa, Mäkkäriltä haetaan paljon harvemmin, ehkä keskimäärin 3-4 kertaa vuodessa. Hampurilaisia kaupasta ostettuna ja itsetehtyinä silloin tällöin.

itse asiassa kiinalaisten terveys ja pitkäikäisyysden salaisuus ei ole ollenkaan se ruoka jota meille tarjoillaan kiinalaisena. Kyllä se on aikalailla toisenlaista sapuskaa se mitä suurin osa siellä pupeltaa. Toisaalta kun lisäaineet ja kaikki sokerit yms joilla täällä on mässätty iät ja ajat on liki pois ruuasta niin kai sitä terveenä pysyy? Ja siihen se liikunta päälle mitä siellä harrastetaan päivittäin..

• Pimpu

Kebab maistuu ja Rollsista Mamarolls valkosipulidipin kanssa..nam!

Saarioisen pizza on syvältä!

• purnukka

Eli intialainen ja lähisnägärin ananashampurilainen.
      Big Mac (menee n. kerran vuodessa).

• lai-ne

voin syödä vaikka joka päivä (en sentään tee niin, mutta haluaisin). aivan hullua ja jatkunut jo toistakymmentä vuotta. erään kesän parikymppisenä elin syömällä kaksi bicmac-ateriaa päivässä. ja kyllä niitä vieläkin siis menee PALJON ja usein..... tunnustimpas :D

Mutta kerronpa myös, että parasta, mitä tiedän on nepalilainen: tuorejuustoa voikermatomaattikastikkeella tai kanaa samalla kastikeelle. Kokeilkaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe