Antibiootit + Duact + alkoholi

....

Niin sain antibioottikuurin korvatulehdukseen, ja Duactia tukkoisuuteen, ja nyt mietin että saako noitten kanssa juoda alkoholia? Ois ylihuomenna lähtö Viroon. Antibioottien tossa selosteessa ei ainakaan sanota mitään, mut Duactissa lukee että ei suuria määriä. Mutta mitä nyt täällä oon lukenut niin monet on kai juonut ihan normaalisti vaikka on Duactia syönyt? Niin onko kokemuksia?

5

7813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen

saanut duacteja monesti poskiontelon tulehduksiin ja olen kyllä käyttänyt alkoholiakin sen aikana sekä antibioottikuurin aikana ihan reippaastikkin joskus. Duactit voit jättää ottamattakin sen päivän aikana kun otat jos sinua mietittyttää niiden yhteisvaikutus, itse en kyllä ole huomannut mitään. Antibioottikuuria ei kyllä parane keskeyttää. Tuostakin on monia mielipiteitä voiko antibioottikuurin aikana ottaa, koska se heikentää niiden vaikutusta. Itse olen kyllä ottanut ja tulehduksesta olen selvinnyt. Mutta pääasia ainakin on että ne eivät tule samaa kautta illan aikana takaisin ;)

• ...hoitsu

Vaikka jättäisit Duactin pois siltä päivältä kun otat, se ei vaikuta juurikaan koska lääkeainetta sinulla on silti vielä elimistössä. Niitä ohjeita ei pakettiin ole turhaan laitettu, suurempina määrinä alkoholi voi vahvistaa lääkkeen vaikutusta --> Ei hyvä, tosin ei kuoleman vakava. Tiettyjen antibioottien kanssa alkoholi ei aiheuta haitta/sivuvaikutuksia, jos paketissa ei mitään lue alkoholista, siitä ei haittaa ole..

• Morkke

Älä juo alkoholia lääkkeiden kanssa! Seuraukset voivat olla aika pahoja ja todella vaarallisia terveyden kannalta.

• tietoa

Mulle sanottiin ettei Duactin kanssa kannata ottaa alkoholia, koska Duactissa on sellainen aine joka myös vaikuttaa keskushermostoon ja jos juo alkoholia niin voi tulla tosi huono olo.

Jotkut antibiotit voivat aiheuttaa järkyttävää pahonvointia alkoholin kanssa. Mulla on ollu nyt neljät ja en ole juonut silloin ku oon niitä syönyt vaikka joidenkin kanssa olisinkin saanut. Yksi lääke oli sellainen jonka kanssa ei todellakaan kannata ottaa alkoholia. Toinen lääke oli, että voi ottaa sen verran ettei tule huono olo.. jos tulee huono olo niin ei saisi oksentaa koska vaikuttava aine voi tulla silloin pois, sitten lääkkeestä ei ole hyötyä.

Nämä ovat minun kokemukseni ja miten mulle on kerrottu. Muutenkin ajattelin, että tärkein on parantuminen.. niin silloin en halunnut ottaa riskiä, että lääkkeet eivät olisi vaikuttanut kunnolla.

• Känniääliö1

Ite söin 3 duactia päivän aikana ja join 0,7l leijonaa jonka jälkeen läksin baariin, olo meni toooosi paljon sekavammaksi kuin normaalikännissä. Eipähän käyny mielessä sillon että tuli noita duacteja syötyä aiemmin päivällä.. mutta ei kyllä ollu mitään sivuvaikutuksiakaan, ehkä paljon pirteämpi olo ja jaksoi olla baarissa helposti pilkkuun saakka. Eli omakohtaisten kokemuksien osalta voin sanoa että duact alkoholi sivuoireilut on paskapuhetta, tosin ihmiset on yksilöllisiä toisilla se voi aiheuttaa paljonkin sivuvaikutuksia ja huonovointisuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi

että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      301
      980
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      538
    9. Tiesitkös rakas

Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe