Olen lähdössä parin päivän päästä Budapestiin ja minulla olisi pari kysymystä kampaamoihin liittyen.
Kannattaako turisteilla käydä kampaamoissa siellä?
Onko hintataso halvempi kampaamoiden palveluissa kuin Suomessa?
Mitä kampaamoa suosittelisit? Onko jossakin hotellissa/kylpylässä hyviä kampaamoita?
Puhutaanko kampaamoissa englantia?
Kampaamoon Budapestissä
7
1416
Vastaukset
Minusta on huomattavasti halvempi käydä kampaamossa Budapestissä, kuin Suomessa. Esim. lyhyt tukka: värjäysraidat(meliirozaas=melírozás), hiustenleikkuu(vaagaash =vágás), pesu (mosaash = mosás ) uusi kampaus (frizura) juomarahat = yht.6500 HUF joka on n. 27 EUR. Tämä kampaamo on suurkaarikadulla Madách teatterin vierässä (os. Erzsébet körút 35.) Jos hotelleissa tai kylpylössä menet voi olla kalliimpi. Toisalta tavallaan on hyvää ilmoittautua etukäteen, muttä kesä-aikana kyllä onnistuu :)Mitä halusit, voin antaa sanasto siihen...
- elina
Ajattelin leikata sivuotsiksen, leikata hieman kuivia latvoja pois ehkä myös hieman kerrostusta ja sitten värjätä ruskeaksi ehkä raidoilla. Puhutaanko tuolla sitten ollenkaa englantia? Olisi ehkä helpompi selittää tuota otsatukkaa ja väriä. Toisaalta ajattelin, että jos netistä löytäisi jonkun hiusmallin ja tulostaisi sen nii ei olisi sitten nii vaikea selittää mitä haluaa.
Oletko värjännyt itse tuossa kampaamossa? Että ehdottivatko ne itse sinulle jonkulaista kampausta ja väriä vai sanoitko itse minkälaiset hiukset haluaisit? elina kirjoitti:
Ajattelin leikata sivuotsiksen, leikata hieman kuivia latvoja pois ehkä myös hieman kerrostusta ja sitten värjätä ruskeaksi ehkä raidoilla. Puhutaanko tuolla sitten ollenkaa englantia? Olisi ehkä helpompi selittää tuota otsatukkaa ja väriä. Toisaalta ajattelin, että jos netistä löytäisi jonkun hiusmallin ja tulostaisi sen nii ei olisi sitten nii vaikea selittää mitä haluaa.
Oletko värjännyt itse tuossa kampaamossa? Että ehdottivatko ne itse sinulle jonkulaista kampausta ja väriä vai sanoitko itse minkälaiset hiukset haluaisit?Joo, niin kuin olen budapestilainen, unkari ei ole ongelma. Käyn mainitussa kampaamossa aina. On kuvakirja kampaamossa muuten, malleja mukaan voit ehdottaa itsekin. Ajattelin että hintaesimerkiksi sopii keskustan, kaarikadun hinta. Jos kuva kampauksesta olisi mukanasi, sillä kyllä on helpompaa, saksan kieli tavallaan auttaa, englantikin joskus. Unkarilaiset ovat minusta ujoja puhumaan muun maan kieltä. Suomalaiset yleisesti tulevat toimeen niinkin.
- elina
opasmonika kirjoitti:
Joo, niin kuin olen budapestilainen, unkari ei ole ongelma. Käyn mainitussa kampaamossa aina. On kuvakirja kampaamossa muuten, malleja mukaan voit ehdottaa itsekin. Ajattelin että hintaesimerkiksi sopii keskustan, kaarikadun hinta. Jos kuva kampauksesta olisi mukanasi, sillä kyllä on helpompaa, saksan kieli tavallaan auttaa, englantikin joskus. Unkarilaiset ovat minusta ujoja puhumaan muun maan kieltä. Suomalaiset yleisesti tulevat toimeen niinkin.
Kysyisin vielä kun unkaria osaat, että mikä on ruskea, värjäys ja kerrokset/kerrostus unkariksi?
Olisi varmaan hyvä jos edes nuo sanat tietäisin niin
ymmärretyksi tuleminen olisi varmasti helpompaa.
Myös muistakin kampaamo ehdotuksista olisin kiitollinen! Nuorekas kampaamo ja englannin kielen taito olisi plussaa.
Mutta kiitos jo edellisistä hinnoista ja neuvoista! Ne tulivat tarpeeseen! - en ole Monika, mutta ...
elina kirjoitti:
Kysyisin vielä kun unkaria osaat, että mikä on ruskea, värjäys ja kerrokset/kerrostus unkariksi?
Olisi varmaan hyvä jos edes nuo sanat tietäisin niin
ymmärretyksi tuleminen olisi varmasti helpompaa.
Myös muistakin kampaamo ehdotuksista olisin kiitollinen! Nuorekas kampaamo ja englannin kielen taito olisi plussaa.
Mutta kiitos jo edellisistä hinnoista ja neuvoista! Ne tulivat tarpeeseen!ruskea=barna (barna)
väri=szín (siin)
kerros=réteg (reetäg)
kerrostaen=rétegesen(reetägäsän)
leikata=vágni (vaagni)
- ++++++************++++++
Ainakin pari hyvaa loytyy: Zsidro ja Laszlo Hajas partureissa saa ihan hyvaa jalkea aikaan. Toinen loytyy Kempinski hotellista ja toinen siita lahelta.
- elina
minkähintaisia mainitsemasi kampaamot suurin piirtein ovat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124650MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar932408Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5711818- 91573
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011491Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671197Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331128Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3978Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64977