Kampaamoon Budapestissä

elina

Olen lähdössä parin päivän päästä Budapestiin ja minulla olisi pari kysymystä kampaamoihin liittyen.

Kannattaako turisteilla käydä kampaamoissa siellä?
Onko hintataso halvempi kampaamoiden palveluissa kuin Suomessa?
Mitä kampaamoa suosittelisit? Onko jossakin hotellissa/kylpylässä hyviä kampaamoita?
Puhutaanko kampaamoissa englantia?

7

1323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta on huomattavasti halvempi käydä kampaamossa Budapestissä, kuin Suomessa. Esim. lyhyt tukka: värjäysraidat(meliirozaas=melírozás), hiustenleikkuu(vaagaash =vágás), pesu (mosaash = mosás ) uusi kampaus (frizura) juomarahat = yht.6500 HUF joka on n. 27 EUR. Tämä kampaamo on suurkaarikadulla Madách teatterin vierässä (os. Erzsébet körút 35.) Jos hotelleissa tai kylpylössä menet voi olla kalliimpi. Toisalta tavallaan on hyvää ilmoittautua etukäteen, muttä kesä-aikana kyllä onnistuu :)Mitä halusit, voin antaa sanasto siihen...

      • elina

        Ajattelin leikata sivuotsiksen, leikata hieman kuivia latvoja pois ehkä myös hieman kerrostusta ja sitten värjätä ruskeaksi ehkä raidoilla. Puhutaanko tuolla sitten ollenkaa englantia? Olisi ehkä helpompi selittää tuota otsatukkaa ja väriä. Toisaalta ajattelin, että jos netistä löytäisi jonkun hiusmallin ja tulostaisi sen nii ei olisi sitten nii vaikea selittää mitä haluaa.
        Oletko värjännyt itse tuossa kampaamossa? Että ehdottivatko ne itse sinulle jonkulaista kampausta ja väriä vai sanoitko itse minkälaiset hiukset haluaisit?


      • elina kirjoitti:

        Ajattelin leikata sivuotsiksen, leikata hieman kuivia latvoja pois ehkä myös hieman kerrostusta ja sitten värjätä ruskeaksi ehkä raidoilla. Puhutaanko tuolla sitten ollenkaa englantia? Olisi ehkä helpompi selittää tuota otsatukkaa ja väriä. Toisaalta ajattelin, että jos netistä löytäisi jonkun hiusmallin ja tulostaisi sen nii ei olisi sitten nii vaikea selittää mitä haluaa.
        Oletko värjännyt itse tuossa kampaamossa? Että ehdottivatko ne itse sinulle jonkulaista kampausta ja väriä vai sanoitko itse minkälaiset hiukset haluaisit?

        Joo, niin kuin olen budapestilainen, unkari ei ole ongelma. Käyn mainitussa kampaamossa aina. On kuvakirja kampaamossa muuten, malleja mukaan voit ehdottaa itsekin. Ajattelin että hintaesimerkiksi sopii keskustan, kaarikadun hinta. Jos kuva kampauksesta olisi mukanasi, sillä kyllä on helpompaa, saksan kieli tavallaan auttaa, englantikin joskus. Unkarilaiset ovat minusta ujoja puhumaan muun maan kieltä. Suomalaiset yleisesti tulevat toimeen niinkin.


      • elina
        opasmonika kirjoitti:

        Joo, niin kuin olen budapestilainen, unkari ei ole ongelma. Käyn mainitussa kampaamossa aina. On kuvakirja kampaamossa muuten, malleja mukaan voit ehdottaa itsekin. Ajattelin että hintaesimerkiksi sopii keskustan, kaarikadun hinta. Jos kuva kampauksesta olisi mukanasi, sillä kyllä on helpompaa, saksan kieli tavallaan auttaa, englantikin joskus. Unkarilaiset ovat minusta ujoja puhumaan muun maan kieltä. Suomalaiset yleisesti tulevat toimeen niinkin.

        Kysyisin vielä kun unkaria osaat, että mikä on ruskea, värjäys ja kerrokset/kerrostus unkariksi?
        Olisi varmaan hyvä jos edes nuo sanat tietäisin niin
        ymmärretyksi tuleminen olisi varmasti helpompaa.

        Myös muistakin kampaamo ehdotuksista olisin kiitollinen! Nuorekas kampaamo ja englannin kielen taito olisi plussaa.

        Mutta kiitos jo edellisistä hinnoista ja neuvoista! Ne tulivat tarpeeseen!


      • en ole Monika, mutta ...
        elina kirjoitti:

        Kysyisin vielä kun unkaria osaat, että mikä on ruskea, värjäys ja kerrokset/kerrostus unkariksi?
        Olisi varmaan hyvä jos edes nuo sanat tietäisin niin
        ymmärretyksi tuleminen olisi varmasti helpompaa.

        Myös muistakin kampaamo ehdotuksista olisin kiitollinen! Nuorekas kampaamo ja englannin kielen taito olisi plussaa.

        Mutta kiitos jo edellisistä hinnoista ja neuvoista! Ne tulivat tarpeeseen!

        ruskea=barna (barna)
        väri=szín (siin)
        kerros=réteg (reetäg)
        kerrostaen=rétegesen(reetägäsän)
        leikata=vágni (vaagni)


    • ++++++************++++++

      Ainakin pari hyvaa loytyy: Zsidro ja Laszlo Hajas partureissa saa ihan hyvaa jalkea aikaan. Toinen loytyy Kempinski hotellista ja toinen siita lahelta.

      • elina

        minkähintaisia mainitsemasi kampaamot suurin piirtein ovat?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 188
      2166
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      2002
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      160
      1719
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      146
      1642
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1224
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe