Onko ketään, joka olisi opiskelemassa TuKKK:n Porin yksikössä tradenomina KTM-opintoja?
Kertoisitko hieman, millainen siltaopinojen määrä sinulla oli/on, miten opintojen valitseminen ja varsinainen opiskelu on sujunut, onko opinahjon opintotarjonta riittävää, jotta opinnot saa suoritettua suositellussa ajassa?
Olen aloittamassa nyt syksyllä opintoja Porissa ja olen selvitellyt opintoja. Nyt tuntuu, että lähes kaikki kurssit menevät hieman tai jopa kokonaan päällekkäin, jolloin oikein mitään kursseja ei saisi suoritettua ainakaan ekalla periodilla.
Miten ristiinopiskelu Tay:n kanssa on onnistunut, saako sinne helposti luvan ja pääseekö kursseille?
Kiitos etukäteen tiedoista!
Tradenomien KTM-opiskelu Porissa?
23
4282
Vastaukset
- laskentatoimen tyttö
Jaahas, ilmeisesti olet mun tuleva koulutoveri:) Minäkin aloitan nyt syksyllä Porissa. Ja kiinnoastaisi myös kaikki tällaiset opiskeluun liittyvät jutskat.
- Asiasta kiinnostunut
Heippa,
en itse opiskele ko. opinahjossa, mutta olen myös kiinnostunut asiasta. Joko Porissa, tai sitten Tampereella. Minua kiinnostaa lähinnä se, että milloin olette valmistuneet tradenomeiksi? Mistä kouluista ja minkälaisin arvosanoin? Miten pitkän ja kattavan "motivointikirjeen" rustasitte?
Ainakin Tampereen yliopiston sivuilla sanotaan, että pitää voida katsoa, että tradenomiopintojen tiedot eivät ole vanhentuneet. Onko teillä käsitystä miten pitkää aikaa tällä tarkoitetaan? Mä olen nimittäin valmistunut (jo) 2004 lokakuussa ja mietinkin onko tämä jo este maisteriohjelmiin sisäänpääsylle.
Kiitos etukäteen!
Ja kertokaa myös myöhemmin, minkälaista opiskelu on ollut! - opintosi eivät
Asiasta kiinnostunut kirjoitti:
Heippa,
en itse opiskele ko. opinahjossa, mutta olen myös kiinnostunut asiasta. Joko Porissa, tai sitten Tampereella. Minua kiinnostaa lähinnä se, että milloin olette valmistuneet tradenomeiksi? Mistä kouluista ja minkälaisin arvosanoin? Miten pitkän ja kattavan "motivointikirjeen" rustasitte?
Ainakin Tampereen yliopiston sivuilla sanotaan, että pitää voida katsoa, että tradenomiopintojen tiedot eivät ole vanhentuneet. Onko teillä käsitystä miten pitkää aikaa tällä tarkoitetaan? Mä olen nimittäin valmistunut (jo) 2004 lokakuussa ja mietinkin onko tämä jo este maisteriohjelmiin sisäänpääsylle.
Kiitos etukäteen!
Ja kertokaa myös myöhemmin, minkälaista opiskelu on ollut!ole vanhentuneet. Yleinen ns. vanhentumisaika esimerkiksi ammatillisissa opinnoissa on 10 vuotta. Maisteriopinnoista en osaa sanoa, mutta vähemmästä kuin kymmenestä ei taatusti ole kyse. :)
- laskentatoimen tyttö
Heippa,
Kiitos etukäteen!
Ja kertokaa myös myöhemmin, minkälaista opiskelu on ollut!Minä valmistuin viime joulukuussa tradenomiksi Turun ammattikorkeakoulusta. Todistuksen keskiarvo hiukan päälle 4 ja opinnäytetyö 4. Esseetä harjoittelin ehkä vähän liiankin tarkkaan kotosalla ennen tilaisuuteen menoa. Osasin sen siellä sitten ulkoa:) ja mielestäni kyllä panostin siihen tosi paljon.
Hain myös yhteisvalinnassa (pääsin Tampereen yliopistoonkin) sekä erillisvalinnoissa useampiin yliopistoihin (ei tärpännyt niihin). Noissa muissa yliopistojen erillisvalinnoissahan hakee aika kirjavaa porukkaa, ja jotenkin tuntuu, että vain muodon vuoksi luvataan, että tradenomillekin saattaisi paikka aueta. Tämä Porin erillisvalintahan on nimenomaan tradenomeille tarkoitettu. Tuntuu, että esimerkiksi Tampereen yliopiston erillisvalinnassa etusijalle laitetaan tyypit, ketkä on jo jotain yliopisto-opintoja suorittaneet. - Asiasta kiinnostunut
laskentatoimen tyttö kirjoitti:
Minä valmistuin viime joulukuussa tradenomiksi Turun ammattikorkeakoulusta. Todistuksen keskiarvo hiukan päälle 4 ja opinnäytetyö 4. Esseetä harjoittelin ehkä vähän liiankin tarkkaan kotosalla ennen tilaisuuteen menoa. Osasin sen siellä sitten ulkoa:) ja mielestäni kyllä panostin siihen tosi paljon.
Hain myös yhteisvalinnassa (pääsin Tampereen yliopistoonkin) sekä erillisvalinnoissa useampiin yliopistoihin (ei tärpännyt niihin). Noissa muissa yliopistojen erillisvalinnoissahan hakee aika kirjavaa porukkaa, ja jotenkin tuntuu, että vain muodon vuoksi luvataan, että tradenomillekin saattaisi paikka aueta. Tämä Porin erillisvalintahan on nimenomaan tradenomeille tarkoitettu. Tuntuu, että esimerkiksi Tampereen yliopiston erillisvalinnassa etusijalle laitetaan tyypit, ketkä on jo jotain yliopisto-opintoja suorittaneet.Huomenta, ja kiitoksia vastauksesta! Kirjoituksestasi saisi sellaisen käsityksen, että voi olla, että se suurin merkitys (toki hyvien arvosanojen lisäksi) on sillä esseellä. Se siis tehtiin erillisessä tilaisuudessa? Kuinka pitkän teit siitä ja minkälaisia asioita painotit, jos saan udella?
Ja vielä, kuinka paljon siellä Porissa aloittaa tradenomeja tässä ohjelamssa?
Tosi hienoa, että pääsit sisään! Tsemppiä sulle opintoihin ja hauskaa kesänjatkoa! - laskentatoimen tyttö
Huomenta, ja kiitoksia vastauksesta! Kirjoituksestasi saisi sellaisen käsityksen, että voi olla, että se suurin merkitys (toki hyvien arvosanojen lisäksi) on sillä esseellä. Se siis tehtiin erillisessä tilaisuudessa? Kuinka pitkän teit siitä ja minkälaisia asioita painotit, jos saan udella?
Ja vielä, kuinka paljon siellä Porissa aloittaa tradenomeja tässä ohjelamssa?
Tosi hienoa, että pääsit sisään! Tsemppiä sulle opintoihin ja hauskaa kesänjatkoa!Niin kun juttuhan on niin, että kaikki hakijat eivät pääse esseetä kirjoittamaan, vaan sinne pääsee todistusten perusteella 40 parasta. Näistä sitten 20 valittiin yhteispisteiden perusteella (alkupisteet essee). Eli kyllä todistuksella on merkitystä :)
Esseestä tuli konseptipaperin pituinen eli n. 4 sivua käsin kirjoitettuna. Tehtäviä oli muistaakseni 3. En tiedä, mitä varsinaisesti painotin, mutta omista kiinnostuksen kohteista kerroin ja tulevaisuuden suunnitelmista.
- vm 2006
Olen vuoden verran Porissa opiskellut tradenomi, tradenomien erillisvalinnan kautta valittu. Siltaopintoja tulee jokaiselle 60-80 opintopistettä, ei enempää eikä vähempää. KTM-tutkintoon tarvitaan sitten vielä 120 op:tä maisteriopintoja. Itselläni noita siltaopintoja oli muistaakseni 75, mutta useammalla ne pyörivät kyllä lähempänä 60:ntä. Omasta mielestäni ei sillä juuri enää tuossa kokonaismäärässä ole väliä, onko niitä se 60 vai 80. Niiden sisällöstä voit lukea netistä.
Ekalla vuodella joitain kursseja meni päällekkäin, mutta pystyin kyllä ne hoitamaan, työtä piti vaan hiukan enemmän tehdä kotona. Opintotarjonta on mielestäni riittävää, joskin se voisi olla parempikin. Silti kuitenkin täytyy muistaa, että yksikkö on verratten pieni. Ei kannata hätääntyä, vaikka joitain kursseja ei heti ensimmäisellä kerralla pystyisikään suorittamaan. Kyllä niitä ehtii suoritella. Ainakaan tähän asti ei ole ilmennyt sellaisia ongelmia, jotka viivästyttäisivät valmistumista.
Tuohon ristiinopiskeluun Tampereen yliopistossa en osaa sanoa mitään. Niihin kursseihin, joihin olen ristiinopiskelun kautta hakenut, olen aina päässyt. Ne ovat kuitenkin olleet Tampereen teknillisen yliopiston kursseja. Jos homma menee yhtään niin kuin siellä niin leima vaan lyödään paperille ja pääset kurssille.- Vinkeistä kiinnostunut
Itse tietojenkäsittelyn tradenomina valitsin (tietty)pääaineeksi tietojärjestelmätieteen ja olen lueskellut opinto-oppaasta kandiin kuuluvia pääaineen opintoja ja miettinyt, mitä sieltä joutuu suorittamaan?
Miten sinä, jouduitko suorittamaan aivan pääaineen perusteita vai miten opinnot on valittiin? Saitko itse vaikuttaa opintoihin, mitä joudut suorittamaan?
Aiemmin tradenomin papereista ja lopputyöstä kyselleelle henkilölle:
olen valmistunut Tampereen amk:sta jo vuonna 2002 ja ollut sen jälkeen tiiviisti työelämässä.
Papereissa arvosanat olivat 4-5 välillä ja lopputyöstä sain 5. Näillä paperilla sain 146 alkupistettä /160:stä. Esseen kirjoitustilaisuuteen valittiin yhteensä 40 papereiden perusteella. Esseestä oli mahdollista saada max. 40 pistettä ja minä sain 33,5.
Kaikkiaan sain 179,5/200 pistettä. Alin valittu sai 176 pitettä. - vm 2006
Vinkeistä kiinnostunut kirjoitti:
Itse tietojenkäsittelyn tradenomina valitsin (tietty)pääaineeksi tietojärjestelmätieteen ja olen lueskellut opinto-oppaasta kandiin kuuluvia pääaineen opintoja ja miettinyt, mitä sieltä joutuu suorittamaan?
Miten sinä, jouduitko suorittamaan aivan pääaineen perusteita vai miten opinnot on valittiin? Saitko itse vaikuttaa opintoihin, mitä joudut suorittamaan?
Aiemmin tradenomin papereista ja lopputyöstä kyselleelle henkilölle:
olen valmistunut Tampereen amk:sta jo vuonna 2002 ja ollut sen jälkeen tiiviisti työelämässä.
Papereissa arvosanat olivat 4-5 välillä ja lopputyöstä sain 5. Näillä paperilla sain 146 alkupistettä /160:stä. Esseen kirjoitustilaisuuteen valittiin yhteensä 40 papereiden perusteella. Esseestä oli mahdollista saada max. 40 pistettä ja minä sain 33,5.
Kaikkiaan sain 179,5/200 pistettä. Alin valittu sai 176 pitettä.Suoritettavat opinnot valittiin ensimmäisten päivien aikana pääaineen professorin kanssa käydyssä haastattelu/keskustelutuokiossa. Itse opiskelen laskentatoimea ja aika alusta täytyi aloittaa, kuten 75:stä voinee päätellä. Itse niihin saa kyllä vaikuttaa hyvinkin paljon, eli varmaan puolet tai yli valitaan oman kiinnostuksen mukaan. Ne kuitenkin määrätään tuossa keskustelussa, eli ne on löydyttävä opintosuoritusotteesta kun KTM-todistusta haet. Tietysti saat käydä niiden lisäksi myös muita kursseja tai käydä neuvottelemassa professorin kanssa kurssien vaihtamisesta.
Yleisesti ottaen voisi sanoa, että laskentatoimea opiskelleiden siltaopintomäärät olivat korkeammat kuin johtamista, tietojärjestelmätiedettä tai markkinointia opiskelleiden. Muistaakseni minimimäärä pääainekohtaisia siltaopintoja oli 42 ja maksimi 60. Siihen kun ynnätään päälle muut siltaopinnot, tulee niiden määrä vaihtelemaan välillä 60-80.
Näin siis viime vuonna aloittaneilla. - Asiasta kiinnostunut
vm 2006 kirjoitti:
Suoritettavat opinnot valittiin ensimmäisten päivien aikana pääaineen professorin kanssa käydyssä haastattelu/keskustelutuokiossa. Itse opiskelen laskentatoimea ja aika alusta täytyi aloittaa, kuten 75:stä voinee päätellä. Itse niihin saa kyllä vaikuttaa hyvinkin paljon, eli varmaan puolet tai yli valitaan oman kiinnostuksen mukaan. Ne kuitenkin määrätään tuossa keskustelussa, eli ne on löydyttävä opintosuoritusotteesta kun KTM-todistusta haet. Tietysti saat käydä niiden lisäksi myös muita kursseja tai käydä neuvottelemassa professorin kanssa kurssien vaihtamisesta.
Yleisesti ottaen voisi sanoa, että laskentatoimea opiskelleiden siltaopintomäärät olivat korkeammat kuin johtamista, tietojärjestelmätiedettä tai markkinointia opiskelleiden. Muistaakseni minimimäärä pääainekohtaisia siltaopintoja oli 42 ja maksimi 60. Siihen kun ynnätään päälle muut siltaopinnot, tulee niiden määrä vaihtelemaan välillä 60-80.
Näin siis viime vuonna aloittaneilla.Moi vielä,
kiitos myös mun puolesta hyvistä vastauksista. Näistä voin siis päätellä, että 2004 vuonna valmistuneena tietoni eivät ole vielä "vanhoja", vaan pääpaino on kuitenkin arvosanoilla. Itselläni ne on keskiarvoltaan päälle nelosen luokkaa, lopputyöstä sain 4. Ehkä sitä kannattaa edes yrittää ensi keväänä...
Olisin ollut myös kiinnostunut siitä, että onko opiskelu kuinka "tiivistä", ts. onko mahdollista suorittaa tutkintoa pääosin etänä, työn ohella? Asun pk-seudulla ja sen vuoksi tällainen ratkaisu olisi parempi. - vm 2006
Moi vielä,
kiitos myös mun puolesta hyvistä vastauksista. Näistä voin siis päätellä, että 2004 vuonna valmistuneena tietoni eivät ole vielä "vanhoja", vaan pääpaino on kuitenkin arvosanoilla. Itselläni ne on keskiarvoltaan päälle nelosen luokkaa, lopputyöstä sain 4. Ehkä sitä kannattaa edes yrittää ensi keväänä...
Olisin ollut myös kiinnostunut siitä, että onko opiskelu kuinka "tiivistä", ts. onko mahdollista suorittaa tutkintoa pääosin etänä, työn ohella? Asun pk-seudulla ja sen vuoksi tällainen ratkaisu olisi parempi.Kielten kohdalla suurimmat ongelmat ja muissakin kursseissa on kyllä harjoituskerroilla palautettavia tehtäviä. Etänä pystyy kyllä suurimman osan kursseista suorittamaan, mutta edellämainittujen kohdalla voi ilmetä ongelmia.
Tämän paremmin en osaa tähän vastata. Oma arvioni on, että jos yhdenkin vuoden pystyisit paikalla olemaan niin loput menisi etänä. - Asiasta kiinnostunut
vm 2006 kirjoitti:
Kielten kohdalla suurimmat ongelmat ja muissakin kursseissa on kyllä harjoituskerroilla palautettavia tehtäviä. Etänä pystyy kyllä suurimman osan kursseista suorittamaan, mutta edellämainittujen kohdalla voi ilmetä ongelmia.
Tämän paremmin en osaa tähän vastata. Oma arvioni on, että jos yhdenkin vuoden pystyisit paikalla olemaan niin loput menisi etänä.Kiitos! Noh, ehkä ei kannata mennä asioiden edelle, kun ei edes tiedä pääsisikö tuossa rankassa kisassa sijoille. ;) ..mutta kiva kun kuitenkin jaksatte vastailla!
Onko siellä muuten paljon eri ikäisiä ihmisiä tai ihmisiä eri puolilta Suomea?
Onko opetusta joka päivä vai voiko opintojaan järjestellä niin, että Porissa olisi vaikka pari-kolme päivää aina silloin tällöin, jos muuten olisi töissä. Minulla on hyvä ja mielenkiintoinen työpaikka, josta en myöskään tahtoisi luopua, mutta toisaalta myös opiskeluintoa tähän sivuun riittää taas muutaman työvuoden jälkeen. - vm 2006
Kiitos! Noh, ehkä ei kannata mennä asioiden edelle, kun ei edes tiedä pääsisikö tuossa rankassa kisassa sijoille. ;) ..mutta kiva kun kuitenkin jaksatte vastailla!
Onko siellä muuten paljon eri ikäisiä ihmisiä tai ihmisiä eri puolilta Suomea?
Onko opetusta joka päivä vai voiko opintojaan järjestellä niin, että Porissa olisi vaikka pari-kolme päivää aina silloin tällöin, jos muuten olisi töissä. Minulla on hyvä ja mielenkiintoinen työpaikka, josta en myöskään tahtoisi luopua, mutta toisaalta myös opiskeluintoa tähän sivuun riittää taas muutaman työvuoden jälkeen.Sakki on hyvinkin heterogeenistä. Ikäjakauma tradenomivalinnassa valituista lähtee jostain 23-vuotiaista ylöspäin ja varsinkin hyvinvointialan maisteriohjelman (hekin suurimmaksi osaksi tradenomeja) opiskelijat ovat varttuneempaa väkeä. Itse tiesin jatkavani heti AMK:n jälkeen suoraan opintojani yliopistossa ja onneksi pääsin mieleiseeni paikkaan heti seuraavassa haussa. Pori on osoittautunut tradenomille hyväksi paikaksi opiskella, vaikka muutinkin Turusta.
- uusi opiskelija
Osaatko "vm 2006" sanoa, että onko maisteriohjelman opintoja täydentäviä opintoja mahdollista suorittaa kahdessa vuodessa? Kuulostaa vaikealta ottaen huomioon, että opintopisteitä on 180-200. Lähteekö maisteriohjelmassa opiskelevia paljon vaihto-oppilaiksi ja onko se kuinka helppoa?
- vm 2006
uusi opiskelija kirjoitti:
Osaatko "vm 2006" sanoa, että onko maisteriohjelman opintoja täydentäviä opintoja mahdollista suorittaa kahdessa vuodessa? Kuulostaa vaikealta ottaen huomioon, että opintopisteitä on 180-200. Lähteekö maisteriohjelmassa opiskelevia paljon vaihto-oppilaiksi ja onko se kuinka helppoa?
Vaihtoon voi tietysti lähteä ihan samalla tavalla TuKKK:ssa muutenkin. Paljon ei porukkaa silti vaihtoon tästä porukasta taida lähteä, vanhemmasta keski-iästä johtuen se ei liene yhtä helppoa kuin nuoremmille. Varsinkin jos on perhettä... Näin sanoisin ihan mutu-tuntumalta.
Ensimmäiseen kysymykseesi: se on aika lailla siinä rajoilla. Vaatii aika paljon panostusta. Mutta tiedän kyllä ihmisen, joka on käynyt kyseisen linjan kahdessa vuodessa. Pääaine vaikuttaa myös tosi paljon. Sanoisin, että ääripäät ovat laskentatoimi ja tietojärjestelmätiede. Laskiksessa vaikeampaa siis. Tämäkin taas mutu-tuntumalta. - osaatko.........
vm 2006 kirjoitti:
Vaihtoon voi tietysti lähteä ihan samalla tavalla TuKKK:ssa muutenkin. Paljon ei porukkaa silti vaihtoon tästä porukasta taida lähteä, vanhemmasta keski-iästä johtuen se ei liene yhtä helppoa kuin nuoremmille. Varsinkin jos on perhettä... Näin sanoisin ihan mutu-tuntumalta.
Ensimmäiseen kysymykseesi: se on aika lailla siinä rajoilla. Vaatii aika paljon panostusta. Mutta tiedän kyllä ihmisen, joka on käynyt kyseisen linjan kahdessa vuodessa. Pääaine vaikuttaa myös tosi paljon. Sanoisin, että ääripäät ovat laskentatoimi ja tietojärjestelmätiede. Laskiksessa vaikeampaa siis. Tämäkin taas mutu-tuntumalta.sanoa, että kuinka kauan opintotukea mahtaa riittää, jos on amkissa ollut 3,5 vuotta ja lisäksi muutamina kesäkuukausina nostanut opintotukea? Mulla on vielä hakemus käsittelyssä, mutta aloin vain pohtia, että kuinka pitkälle vielä riittää...
- .,.
osaatko......... kirjoitti:
sanoa, että kuinka kauan opintotukea mahtaa riittää, jos on amkissa ollut 3,5 vuotta ja lisäksi muutamina kesäkuukausina nostanut opintotukea? Mulla on vielä hakemus käsittelyssä, mutta aloin vain pohtia, että kuinka pitkälle vielä riittää...
Kelan sivuilta löytyy kyllä helposti tuo asia. Siellä kerrotaan toisen (korkeakoulu)tutkinnon suorittamisesta. Muistaakseni opintotukikuukausia on käytettävissä 70, joista vähennetään esim. AMK:ssa käytetyt kuukaudet. Vuoden aikanahan käytetään normaalisti 9 tukikuukautta. Siitä vaan laskemaan.
- vm 2006
osaatko......... kirjoitti:
sanoa, että kuinka kauan opintotukea mahtaa riittää, jos on amkissa ollut 3,5 vuotta ja lisäksi muutamina kesäkuukausina nostanut opintotukea? Mulla on vielä hakemus käsittelyssä, mutta aloin vain pohtia, että kuinka pitkälle vielä riittää...
Lisätään vielä sen verran, että jostain kumman syystä ne myöntävät erillisvalinnassa päässeelle maksimissaan 28 tukikuukautta (=sama kuin maisteriohjelmiin valituille). Muuten juuri niin kuin aikaisempi kirjoittaja mainitsi. Tuo 28 siis jos siitä 70 on sen verran jäljellä. Itsellänikin olisi ollut vaikka kuinka paljon jäljellä, koska kävin amkin kolmessa vuodessa työskennellen koko ajan paljon (tiesin jatkavani heti yliopistoon valmistuttuani).. Tukikuukausia ei juuri mennyt, vaan eipä se sitten hyödyttänytkään. 28:aan oli tyytyminen. Yhteishaussa valittuja tradenomeja tuo 28 ei koske.
Hei vm 2006, osaatko kertoa 2. vieraan kielen tasokokeesta vaikeudesta? Kieli on ilmeisesti saksa tai ranska? Vai olenko ymmärtänyt väärin?
- vm 2006
En osaa vastata kysymykseen muuta kuin että sellainen kuulemma on. Viime vuonna ei ollut. Todennäköisesti vaihtoehdot on juuri nuo saksa tai ranska.
vm 2006 kirjoitti:
En osaa vastata kysymykseen muuta kuin että sellainen kuulemma on. Viime vuonna ei ollut. Todennäköisesti vaihtoehdot on juuri nuo saksa tai ranska.
Ok, katsotaanpa mitä tuleman pitää. Mielenkiintoista nähdä miten tuosta kokeesta suoriutuu. Onko teidän "vuosikurssissa" sellaisia, jotka koittavat työn ohessa pakertaa opintoja kasaan? Ja miten he ovat siinä onnistuneet?
- vm 2006
***** kirjoitti:
Ok, katsotaanpa mitä tuleman pitää. Mielenkiintoista nähdä miten tuosta kokeesta suoriutuu. Onko teidän "vuosikurssissa" sellaisia, jotka koittavat työn ohessa pakertaa opintoja kasaan? Ja miten he ovat siinä onnistuneet?
Joo totta kai noitakin löytyy. Menestys on ollut vaihtelevaa, osa on tehnyt paljon pisteitä, osalla taas jäänyt aika vähäiseksi... Onnistuu kyllä, jos on joustava työnantaja ja motivoitunut opiskelija. Ihan samalla tavalla kuin muissakin yliopistoissa, ei mitään erikoista siihen verrattuna. Ainoastaan erilaista on se, että tradenomitaustaisista varmaan keskimäärin suurempi osa tekee työnohessa kuin lukiotaustaisista.
vm 2006 kirjoitti:
Joo totta kai noitakin löytyy. Menestys on ollut vaihtelevaa, osa on tehnyt paljon pisteitä, osalla taas jäänyt aika vähäiseksi... Onnistuu kyllä, jos on joustava työnantaja ja motivoitunut opiskelija. Ihan samalla tavalla kuin muissakin yliopistoissa, ei mitään erikoista siihen verrattuna. Ainoastaan erilaista on se, että tradenomitaustaisista varmaan keskimäärin suurempi osa tekee työnohessa kuin lukiotaustaisista.
Kiitos sinulle vastauksista. Innolla odotellaan opintojen alkua =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316