Haluaisin lukion jälkeen yliopistoon opiskelemaan kemiaa. Mulla on nyt pitkä matikka ja kemia lukiossa ja rupesin miettimään, että oliskohan fysiikkakin ollu tarpeellinen. Onko mulla mitään mahollisuuksia päästä opiskelemaan kemiaa ilman sitä pitkää fysiikkaa?
Kemiaaa
3
1341
Vastaukset
- dfvc
Ei siinä fysiikka tarvitse, mutta helpottaa, jos joskus aiot sivuaineena opiskella fysiikka. Ajattelitko lähteä opiskelemaan kemian opettajaksi kenties? Opettajat yleensä lukeneet vähän laajemmin fysiikkaa sivuaineena. Sisäänpääsyyn se ei vaikuta. Esimerkiksi pääsin Ouluun kemialle suorilla papereilla, kun oli matikan L ja kemia M. Kemian E:llä pääsee myös suoraan tänne ja taitaapa olla ettei fysiikka vaikuta ollenkaan pääsyyn. Pääsykokeillahan aina voi myös päästä jossei suoraan pääse.
- lukiolainen^^
Mua ei tuo opettaja oikein kiinnosta, kemisti olis ennemmin se unelma-ammatti. Aionkin nyt oikein panostaa noihin matikkaan ja kemiaan, että voisin päästä sitten suoraan sinne yliopistoon opiskelemaan.
- kem yo
Kemian opiskelussa tarvitaan matematiikkaa. Mm. molekyyliorbitaaliteorian tarkasteleminen ja termodynamiikka ovat hyvin pitkälle differentiaalilaskentaa. Fysiikankin opiskelusta on ehdotonta hyötyä, muttei se välttämätöntä ole. Fysiikan laskut jo lukiossa antavat kuitenkin erilaisen lähestymistavan laskemiseen yleensä kuin puhdas matematiikka, mielestäni.
Lukio on lukio. Yliopistotasoinen opetus on jotain aivan muuta. Uskon, että pitkällä matematiikalla pärjäät kemian opiskelussa hyvin, jos tajuat matematiikkaa, saat siis vähintään kasin arvosanoja. (mielipide) Sitä myös kemiassa tarvitaan. Matematiikka on lahjakkuutta. Olisipa sitä itsellänikin enemmän..
Minusta pitäisi tuleman kemian ja biologian opettaja. Fysiikan koen liian vaikeaksi, koska se on vielä kemiaa matemaattisempaa. Tällaisella aineyhdistelmällä on tulossa paljon opettajia. Kemistin koulutusohjelmassa on hieman syvällisempää matematiikkaa kuin opettajan koulutusohjelmassa. Työllisyystilanne näyttäisi olevan kemisteillä huono, mutta opettajilla (kemia matematiikka tai fysiikka ehkä biologia)hyvä. No, suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle, ja kaikille tulee töitä =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann3012376Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys161770Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel611438Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2191396- 901342
Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851175Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1431003TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p20990Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60983Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak167938