Valehteleva rapu

entinen sinisilmä

Olen tutustunut päällisin puolin erittäin miellyttävään rapumieheen. Aika pian hänestä on kuitenkin tullut esiin kaksi silmiin pistävää piirrettä, valehtelu ja kriittisyys. Kerta toisensa jälkeen hän on yllättänyt minut valehtelemalla päin naamaa, silmää räpäyttämättä. Olen pienellä taustatyöllä saanut valheet todennettua. Kaikkeen ei ole tarvittu taustatyötäkään, kun hän on itse puhunut samoista asioista kahdella eri tavalla. En voi kuin ihmetellä kuinka tyhmänä hän minua pitääkään.

Toinen piirre on kriittinen pikkuasioihin takertuminen ja jopa vähän piikittelevä minuun kohdistuva huomauttelu. Tavallaan ollaan hyvää pataa, ja yhtäkkiä tulee puun takaa arvosteleva, vähättelevä tai torjuva heitto. Hän voi olla hyvinkin flirttaileva ja antaa ymmärtää monin tavoin olevansa kiinnostunut. Kun hänen kutsuunsa vastaa, tuleekin saavillinen kylmä vettä niskaan.

Voiko noin käyttäytyvällä ihmisellä olla hyvä olla itsensä kanssa? Ei varmasti. Luulisi hänen ymmärtävän kuinka noloa tällainen on sekä hänelle itselleen että vastapuolelle. Nyt kysynkin teiltä rapuasiantuntijoilta kuuluuko tällainen käytös rapumiehen herkkään perusluonteeseen vai olisiko tässä kyseessä henkilön epätavallisen suuri epävarmuus ja heikko itsetunto?

En ole kertonut hänelle hänen salaisuuksiensa paljastuneen enkä aio kertoakaan. Sen sijaan suhtaudun häneen hyvin varauksella ja lähinnä huvittuneena seuraan taitavaa puhujaa. En pysty vakavasti ja aidosti suhtautumaan ihmiseen, josta ei koskaan tiedä mitä hän oikeasti ajattelee ja tuntee. Olisi kiva tietää onko muilla kokemuksia vastaavanlaisesta?

11

3932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ravun siippa

      Kuin omasta kumppanistani olisit kirjoittanut... Osa syy oman rapuni käytökseen on siinä, että hän ei todellakaan flirttaillessaan kerro olevansa varattu.

      Ja tuo piikittely... muutamaan otteeseen on mennyt hermo, kun on koko illan kuunnellut toisen pikku herjanheittoa esim. naisista, naisten painosta, älykkyydestä tai rahankäytöstä. Silloin olen avannut sanaisen arkkuni, latonut faktat pöytään ja ilmeisesti verisesti loukannut rapua. Hän kun luulee, että on itse täydellinen. Tai sitten suojelee huonoa itsetuntoaan.

      Vaikka olemme seurustelleet vuosia, emme asu yhdessä. Tätä uskon hänen käyttävän hyväkseen tutustuessaan uusiin ihmisiin. Kas kun en ole näkemässä, mitä mesessä touhutaan... Supliikkimies kun on, niin tekstiä tulee sekä kynästä että suusta ja naisia naurattaa...

      Saa nähdä naurattaako sinä päivänä, kun mittani on täysi...

    • .,-m

      Rapu on tunneihminen, mutta muissa tähtikartan kuvioissa saatta hänellä olla hyvinkin ristiriitaisia planeetta aspekteja. Kun ne sitten sattuu osumaan tällaiseen aurinkomerkiltään tunteelliseen tyyppiin, niin käytös muuttuukin arvaamattomaksi. Tunnen myös yhden Ravun enkä luota ihmiseen pätkääkään. Tyyppi kertoilee satuja elämästään ja suurentelee niistä puolet.

      • zivs

        ravun merkki on yksilöllinen, eli sen taidoilla asutaan
        autiolla saarella (Tom Hanks: Tuuliajolla), rakennetaan miljoonan euron stereoita yksiöön, vietetään aikaa mökkisaarella jne. Ravun vaistot eivät kerro miten pitäisi olla ihmissuhteissa. Siihen pitäisi saada kasvatusta, mutta sitä rapu taas vastustaa. lopputulos on usein omituinen tyyppi joka voi olla yhdessä asiassa helkkarin nero mutta aivan nuija ihmissuhteissa. katsokaa Tuurin kyläkauppiasta, Matti Nykästä, Juhani Palmua jne.


      • niin.....
        zivs kirjoitti:

        ravun merkki on yksilöllinen, eli sen taidoilla asutaan
        autiolla saarella (Tom Hanks: Tuuliajolla), rakennetaan miljoonan euron stereoita yksiöön, vietetään aikaa mökkisaarella jne. Ravun vaistot eivät kerro miten pitäisi olla ihmissuhteissa. Siihen pitäisi saada kasvatusta, mutta sitä rapu taas vastustaa. lopputulos on usein omituinen tyyppi joka voi olla yhdessä asiassa helkkarin nero mutta aivan nuija ihmissuhteissa. katsokaa Tuurin kyläkauppiasta, Matti Nykästä, Juhani Palmua jne.

        Oot muuten hiton oikeessa tossa, että rapu on tumpelo ihmissuhteissaan, vaikka väittääkin aivan muuta. Rapu esiintyy mielellään hyvänä ihmistuntijana ja psykologina, mutta ei pysty itse näkemään sitä kuinka pieleen hän menee näissä analyyseissään. Rapu on osittain pinnallinen tyyppi ja varsinkin jos hänen syntymäkartallaan on joitakin tätä tukevia merkkejä esim. kaksosta, vaakaa.

        Ja ravun valehtelu on todella läpinäkyvää. Lisäksi hän uskoo myös itse näihin valheisiinsa tai anakin kääntää jutut kiinni jäädessään joksikin aivan muuksi.


    • tavallaan petetty

      Valitettavasti kyllä se näin on.18 vuotta takana en tunne häntä vieläkään.Valehtelua salailua,on opittava elämään yksikseen ja luotettava vain omaan itseensä,toiseen osapuoleen ei voi luottaa.Se on sekava tunne.Lapsia enhaluaisi koskaan ravun kanssa,parasta tuntea itsensä jotenkin vapaaksi jos oikein kiristää.Turvallisuutta kaipaavalle ei käy tämä.Kamala tämä vaihteleva käyttäytyminen,ei koskaan tiedä mitä tumaan pitää.Kattele jos jaksat,parempaakin varmasti voi löytyä.

      • suhdesotku

        Rapumies,jonka minä tunnen,luulen tuntevani,on sympaattinen,mutta näkee asiat vain ruusunpunaisten lasien läpi.4vuotta elettyämme etäsuhteessa,on valheita tullut ilmi jos jonkinmoisia.Mm.kertonut puoli totuutta,ja lopulta selittänyt asiat niin hyvin,että totuus ei ole se,mikä tässä suhteessa johdattaa.Hän on mm.kertonut olevansa vapaa,valehdellut aikaisempien lastensa iät,onkin edelleen naimisissa.Lisäksi asioita monimutkaistaa se,että seurustelin toisen tyypin kanssa,kun hän oli minusta kiinnostunut,ja tästä seurauksena,hän meni naimisiin oleskeluluvan saadakseen,ja kun me kuitenkin alettiin seurustelemaan,niin tähän päivään mennessä en saa selvyyttä asiaan,onko hän eroamassa vai ei.Välillä asialla ei ole mitään merkitystä,hermostuu jos selvitän asiaa.Ja,tämä kulissiliitto ei ole sama kuin lastensa äidin kanssa naimisissa olo.Myös uskontokysymys on valehdeltu.Mutta,ihan perusasioista näen sen,esim.joulun vietto vieras asia,tiedän,ettei ole kristitty tai katolinen.Sori avautumiseni,tsemppiä kaikille,ps.meillä on yhteinen lapsi,joka kasvaa totuuteen.


    • seurusteleva rapunainen

      Kriittinen pikkuasioihin takertuminen ja piikittelevä huomauttelu kuuluvat rapumiehen käytökseen varsinkin kun vieressä on hänen kavereitaan. Nykyään vastaan samalla mitalla hänen kavereiden edessä ja kerron aina etten tykkää sellaisesta käytöksestä. Kyllä hän on suunsa pitäny kiinni ainaki jonkin aikaa.
      Salailusta se tykkää kans, mut hänen mielestä se ei ole salailua. Rapumiehen suusta: "En salaa mitään, haluan vaan omaa tilaa eikä sun tarvii tietää kaikkea, mitä mä puuhaan".

      Tykkää flirttailusta, rakastaa naurattaa muita naisia, ei koskaan kerro olevansa varattu.

    • Väsynyt

      "Hän voi olla hyvinkin flirttaileva ja antaa ymmärtää monin tavoin olevansa kiinnostunut. Kun hänen kutsuunsa vastaa, tuleekin saavillinen kylmä vettä niskaan." --Aivan.

    • Rapu -73

      Tässä rapumies; olen myyjänä ja myönnän valkoisen valheen ohjehintojen osalta. Kaikkia ohjehintoja en muista ulkoa, kaikkia ohjehintoja en katso ammatissani papereista. Tuotteen todellinen ohjehinta voi olla alhaisempi, jotta asiakkaalle tulee hyvä mieli. Tarjoushinnat on vedetty niin alas, koska kilpailu markkinoista on kovaa.

      Itselleni valkoisesta valheesta kiinni jääminen ei tunnu mukavalta varsinkaan silloin, kun asiakas tuntee olevansa oikeassa ja valittaa hinnoista.

      Tuotteista ja niiden hinnoittelusta; tuotteen hinta vaihtelee; ohjehinta = täysi kate. Tarjoushinta= pieni kate. Esim. ale 70% tuote myydään suunnilleen sisäänostohinta alv. 22%.

      HYVÄÄ KESÄN JATKOA (HELTEITÄ?)

    • SkorppariN

      Heh, toi oli vähän niinku mun suusta! Mä elin ravun kanssa 4-vuotta, tein lapsen ja erosin. Mies valehteli silmät ja suun täyteen eikä ilmekkään värähtänyt, uskoi reppana omat puheet ihan täysin ja oletti että niin tekee muutkin. Se valehtelu jatkuu edelleen, aivan KAIKILLE! Tässä on tullu toivottua jo useampia kertoja että jäis valheistaan kiinni, mutta vielä luistelee ja ratsastaa onnellaan. Sen opin, että ravut pyrin kiertämään kaukaa vaikka kai niistäkin helmiä löytyy... Eipä taida skorpioni naiselle kunnon kaveria löytyä, taidan luulla olevani täydellinen ;D (NOT)

    • mooora

      itse seurustelen rapu miehen kanssa ja olen huomannut kaikki samat piirteet hänessä jatkuva "vittuilu" tai vaatteiden, hiusten yms yms. arvostelu on todella rasittavaa. ja se valehtelu. tykkää naurattaa muita naisia, flirttailla ja ei todellakaan missään nimessä ikinä kerro olevansa varattu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5953
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3625
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1919
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1408
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe