Laastariliimalle allerginen

kohta masis

Olen todellisessa pulassa ja toivon että löytäisin jotain vastausta tätä kautta kun tuntuu ettei lääkäritkään osaa auttaa. Kokemuksia kaipaisin teiltä.

Tarvitsen estrogeeni hormonikorvausta ja olen kokeillut progynova-tabuja jotka ei käyny, sitten laastareita jotka tepsi mutta olen ilmeisesti laastariliimalle allerginen kun kroppaan tuli isoja, kutisevia paukuroita. Nyt on vuorossa estrogel ja kuumat aallot, unettomuus ja itkuisuus kiusaa. Pääsen lääkäriin vasta elo-syyskuun vaihteessa.

Mistä kukakin on löytänyt avun ja onko kenelläkään muulla tuota laastariliima-allergiaa? Vai mistä johtuu kys. patit kun ei muulloin ole ollut?

Kiitos etukäteen vastauksestasi :o)

39

7342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juulia

      Mulla on Estrogel kanssa ja vähän ongelmia liiman suhteen: ei meinaa lähteä pois. Mutta allerginen en ole. Sitä ennen oli mullakin geeli (ja Progynova, joka ei sopinut ollenkaan), mutta halusin helpomman vaihtoehdon.

      Jos sulla on geeli, mutta oireet ei poistu, annostelu on väärä. Kokeile vähän isommalla annoksella geeliä. Minä aikanaan otin pienemmän annoksen kuin lääkäri kirjoitti, koska pärjäsin sillä.

      Laastareita taitaa olla muitakin merkkejä, jospa niissä olisi sitten eri liimakin, joka ei aiheuttaisi mitään ongelmia?

      Älä anna periksi, meidän muidenkin on tarvinnut tehdä vaihtoja ja säätöjä hoidon suhteen! Nytkin seuraan koko ajan, jos tulisi jotain uutta markkinoille. Mulle tehty jo 40 radikaalileikkaus, joten estrogeeniä on pakko käyttää. Hyvää kesänjatkoa!

      • Juulia

        Tarkotin tietty, että mulla on nyt Estradot-LAASTARIT.


      • kohta masis

        Kiva että joku samankaltainen löytyi ongelmineen...
        Mulle tehtiin vuosi sitten radikaalileikkaus ja olen nyt 33v.
        Olen laittanut geeliä nyt kaksi painallusta, mutta edelleen oireet jatkuvat. Voipi olla että olen malttamaton ;o)

        Tiedustelen tuota laastarinmerkin vaihtoa, jospa siinä olisi apu ja ei tulisi allergioita.
        Siitä liimasta sen verran mikä jää iholle kun poistat laastarin. Laitappa siihen kohtaan poiston jälkeen hyvää rasvasta perusvoidetta, niin seuraavan kerran kun menet pesulle niin liima lähtee.

        Kiitos kannustuksesta myös 8o) Oikein mukavaa kesän jatkoa!!


      • karoliina kakkonen
        kohta masis kirjoitti:

        Kiva että joku samankaltainen löytyi ongelmineen...
        Mulle tehtiin vuosi sitten radikaalileikkaus ja olen nyt 33v.
        Olen laittanut geeliä nyt kaksi painallusta, mutta edelleen oireet jatkuvat. Voipi olla että olen malttamaton ;o)

        Tiedustelen tuota laastarinmerkin vaihtoa, jospa siinä olisi apu ja ei tulisi allergioita.
        Siitä liimasta sen verran mikä jää iholle kun poistat laastarin. Laitappa siihen kohtaan poiston jälkeen hyvää rasvasta perusvoidetta, niin seuraavan kerran kun menet pesulle niin liima lähtee.

        Kiitos kannustuksesta myös 8o) Oikein mukavaa kesän jatkoa!!

        Kyl mullakin alkoi olla tosi kovia raapimistarpeita, kun laastari alkoi aiheuttaa kutinaa.
        Mulla on vielä tosi ohut iho luonnostaan.
        Sitten laastaria vaihdettiin ja nyt on vain tuo liimanirrotuskaavinta, mutta ei kutinaa.

        Niin pieni pala laastaria, mutta liima aivan supervahvaa.
        Kiva kun annoit tuon irrotusvinkin!
        Mä olen aivan hermona rapsutellut liimaa ja iho menee usein rikki - ohut kun on vaan ilmankaan en pärjää.
        Radikaalileikkaus 45 vuotiaana joten pitkä yhteiselo laastarien kanssa!


      • kohta masis
        karoliina kakkonen kirjoitti:

        Kyl mullakin alkoi olla tosi kovia raapimistarpeita, kun laastari alkoi aiheuttaa kutinaa.
        Mulla on vielä tosi ohut iho luonnostaan.
        Sitten laastaria vaihdettiin ja nyt on vain tuo liimanirrotuskaavinta, mutta ei kutinaa.

        Niin pieni pala laastaria, mutta liima aivan supervahvaa.
        Kiva kun annoit tuon irrotusvinkin!
        Mä olen aivan hermona rapsutellut liimaa ja iho menee usein rikki - ohut kun on vaan ilmankaan en pärjää.
        Radikaalileikkaus 45 vuotiaana joten pitkä yhteiselo laastarien kanssa!

        Kiva että vinkistäni hyötyä :o)

        Mitä laastaria käytit ennen ja mitä nyt?
        Olen itse tässä nyt kovasti seuraillut mikä aiheuttaa mulle ne isot kutiavat patit ja laastari ei varmaankaan kun tulee patteja edelleen vaikka käytän geeliä :o/ Olen tullut siihen johtopäätökseen että olisin kuminauhalle allerginen kun patit aina jossain kohtaa vyötäröä. Siitä sitten nousi kysymys että minkälaisia pikkareita sitä voi käyttää jos kumille allerginen??


      • karoliina kakkonen
        kohta masis kirjoitti:

        Kiva että vinkistäni hyötyä :o)

        Mitä laastaria käytit ennen ja mitä nyt?
        Olen itse tässä nyt kovasti seuraillut mikä aiheuttaa mulle ne isot kutiavat patit ja laastari ei varmaankaan kun tulee patteja edelleen vaikka käytän geeliä :o/ Olen tullut siihen johtopäätökseen että olisin kuminauhalle allerginen kun patit aina jossain kohtaa vyötäröä. Siitä sitten nousi kysymys että minkälaisia pikkareita sitä voi käyttää jos kumille allerginen??

        Mulla oli monta vuotta Evorel, josta aloin saada allergiaoireita ja kutinaa. Ei kuitenkaan mitään pahkuroita vaan ärsyttävää koko laastarin alueella ilmennyttä punoitusta, joka välillä äityi niin hankalaksi, että tilanteesta välttämättä raapimiseen oli pakko keksiä jokin keino.
        Sitten vaihdettiin Estradot, jota käytän nyt 2 x 50 mikrog kadesti viikossa.
        Jossain välissä kokeilin geeliäkin, mutta musta sen kanssa läträäminen oli hankalaa enkä milestäni saanut sitä tasaisesti levitettyä. Toisekseen en saanut siitä tarvittavaa apuakaan.
        Kyllä kumille altistuminen voi aiheuttaa kuvaamiasi pahkuroita ja onkin varmaan hankalaa, kun kuminauhattomia pikkareita tuskin löytyy ainakaan Suomesta.
        Jospa kuminauhan päälle voisi ommella puuvillakankaisen kaistaleen.
        Olipa vaikea juttu eikä täsä heti tule mieleen mikä menetelmä auttaisi.
        Serkkuni sinnitteli ilman korvaushoitoa, mutta mä en taida päästä eroon koskaan. Mun hikoilupuuskat ovat sitä luokkaa, että pää suorastaan höyryää ja kiharat oikenee saman tien.
        Nuorena en edes osannut kuvitella miten "kivaa" tämä ikä on ja ainakin mä uskoin, että ei mulle voisi tulla suuria ongelmia.
        Varmaan moni ei ole käyttänyt 15 vuotta laastarihoitoa ja vaikka syöpäriksi välillä mietityttää ja pelottaakin, mä en vaan pysty irrottautumaan - aina ei ole mahdollista ravata suihkussa! :)


      • kohta masis
        karoliina kakkonen kirjoitti:

        Mulla oli monta vuotta Evorel, josta aloin saada allergiaoireita ja kutinaa. Ei kuitenkaan mitään pahkuroita vaan ärsyttävää koko laastarin alueella ilmennyttä punoitusta, joka välillä äityi niin hankalaksi, että tilanteesta välttämättä raapimiseen oli pakko keksiä jokin keino.
        Sitten vaihdettiin Estradot, jota käytän nyt 2 x 50 mikrog kadesti viikossa.
        Jossain välissä kokeilin geeliäkin, mutta musta sen kanssa läträäminen oli hankalaa enkä milestäni saanut sitä tasaisesti levitettyä. Toisekseen en saanut siitä tarvittavaa apuakaan.
        Kyllä kumille altistuminen voi aiheuttaa kuvaamiasi pahkuroita ja onkin varmaan hankalaa, kun kuminauhattomia pikkareita tuskin löytyy ainakaan Suomesta.
        Jospa kuminauhan päälle voisi ommella puuvillakankaisen kaistaleen.
        Olipa vaikea juttu eikä täsä heti tule mieleen mikä menetelmä auttaisi.
        Serkkuni sinnitteli ilman korvaushoitoa, mutta mä en taida päästä eroon koskaan. Mun hikoilupuuskat ovat sitä luokkaa, että pää suorastaan höyryää ja kiharat oikenee saman tien.
        Nuorena en edes osannut kuvitella miten "kivaa" tämä ikä on ja ainakin mä uskoin, että ei mulle voisi tulla suuria ongelmia.
        Varmaan moni ei ole käyttänyt 15 vuotta laastarihoitoa ja vaikka syöpäriksi välillä mietityttää ja pelottaakin, mä en vaan pysty irrottautumaan - aina ei ole mahdollista ravata suihkussa! :)

        Mä vaihdoin takas laastariin. Sama kuin sinulla -näköjään.
        Ei tuon geelin kanssa jaksa joka ilta läträtä ja tuntuu muutenkin paljon hankalammalta vaihtoehdolta. Eikä tarvittavaa apua siitä saanu.
        Laastari on ollut mulle parhain tähän mennessä ja katsotaan nyt sitten miten ton kumiallergian kaa pitäisi toimia :o/ Keljuttaa koko juttu.


      • millis...
        kohta masis kirjoitti:

        Mä vaihdoin takas laastariin. Sama kuin sinulla -näköjään.
        Ei tuon geelin kanssa jaksa joka ilta läträtä ja tuntuu muutenkin paljon hankalammalta vaihtoehdolta. Eikä tarvittavaa apua siitä saanu.
        Laastari on ollut mulle parhain tähän mennessä ja katsotaan nyt sitten miten ton kumiallergian kaa pitäisi toimia :o/ Keljuttaa koko juttu.

        Onko teillä tullut mitään sivuoireita tuosta .Estrogeel laastarista????siis lihomista yms.....?myöskin aloitin viimeviikolla tuon laastarin.käytön aiemmin mulla pillerit ja radikaalileikkaus tehty 2v.takaperin 43v.:)


      • kohta masis
        millis... kirjoitti:

        Onko teillä tullut mitään sivuoireita tuosta .Estrogeel laastarista????siis lihomista yms.....?myöskin aloitin viimeviikolla tuon laastarin.käytön aiemmin mulla pillerit ja radikaalileikkaus tehty 2v.takaperin 43v.:)

        Ei ole tullut mitään sivuoireita estradot-laastarista. Muuta kuin mulla oudot kutisevat, isot patit kiusannu ajoittain mutta nyt tosiaankin epäilen kumiallergiaa ja otin uudestaan laastarin käyttöön.

        Laastari tuottaa lääkeainetta 24h verenkiertoon ja on luontaisin keino korvaushoidolle, kun taas pillerit. Kuumat aallot mulla ainakin jäi pois ja nukkumisvaikeudet, päänsäryt historiaa joita sain geelistä.

        Radikaalileikkaus tehty 1v sitten ja olen 33v.


      • millis..
        kohta masis kirjoitti:

        Ei ole tullut mitään sivuoireita estradot-laastarista. Muuta kuin mulla oudot kutisevat, isot patit kiusannu ajoittain mutta nyt tosiaankin epäilen kumiallergiaa ja otin uudestaan laastarin käyttöön.

        Laastari tuottaa lääkeainetta 24h verenkiertoon ja on luontaisin keino korvaushoidolle, kun taas pillerit. Kuumat aallot mulla ainakin jäi pois ja nukkumisvaikeudet, päänsäryt historiaa joita sain geelistä.

        Radikaalileikkaus tehty 1v sitten ja olen 33v.

        Minkälainen vahvuus sinulla on tuosta laastarista ???itse sain 50 migrog/ 2 kertaa viikossa vaihto.miten muuten sauna vaikuttaa onkohan laastarille huonoksi????


      • millis...
        kohta masis kirjoitti:

        Ei ole tullut mitään sivuoireita estradot-laastarista. Muuta kuin mulla oudot kutisevat, isot patit kiusannu ajoittain mutta nyt tosiaankin epäilen kumiallergiaa ja otin uudestaan laastarin käyttöön.

        Laastari tuottaa lääkeainetta 24h verenkiertoon ja on luontaisin keino korvaushoidolle, kun taas pillerit. Kuumat aallot mulla ainakin jäi pois ja nukkumisvaikeudet, päänsäryt historiaa joita sain geelistä.

        Radikaalileikkaus tehty 1v sitten ja olen 33v.

        Missä kohtaa mahassa pidätte laastaria???


      • kohta masis
        millis.. kirjoitti:

        Minkälainen vahvuus sinulla on tuosta laastarista ???itse sain 50 migrog/ 2 kertaa viikossa vaihto.miten muuten sauna vaikuttaa onkohan laastarille huonoksi????

        .. mulla on sama kun sulla. Eikä saunominen/suihku tee laastarille mitään. On sen verran ytäkkä liima.


      • kohta masis...
        millis... kirjoitti:

        Missä kohtaa mahassa pidätte laastaria???

        Oletkos lukassu ohjeet laastarin käytöstä?
        Ajattelin kun siinä mainitaan saunomisesta ja mihin kohtaa laastarin saa laittaa... yms

        Itse olen käyttänyt reisissä ulkoreunalla ja nyt on alamahassa. Kokeilemalla itse löytää parhaimmat kohdat.


      • millis..
        kohta masis... kirjoitti:

        Oletkos lukassu ohjeet laastarin käytöstä?
        Ajattelin kun siinä mainitaan saunomisesta ja mihin kohtaa laastarin saa laittaa... yms

        Itse olen käyttänyt reisissä ulkoreunalla ja nyt on alamahassa. Kokeilemalla itse löytää parhaimmat kohdat.

        No pitää paremmin viel lukasta ohje:) vaihoin ekaa kertaa laastarin tänään,kyllä siit liiman rapsuttelusta punanen jälkijäi:(laitoin siihenkohtaa perusvoidetta.ajattelin jos mahanseuduilla tota laastaria käyttäisi eripaikoissa. myös kalsipossia ostin apteekista ,kun jäseniä kolottaa radikaalileikatulla kun on helposti se osteoproosin vaara.


      • karoliina kakkonen
        kohta masis... kirjoitti:

        Oletkos lukassu ohjeet laastarin käytöstä?
        Ajattelin kun siinä mainitaan saunomisesta ja mihin kohtaa laastarin saa laittaa... yms

        Itse olen käyttänyt reisissä ulkoreunalla ja nyt on alamahassa. Kokeilemalla itse löytää parhaimmat kohdat.

        Mä vähän hätkähdin...siis reisien ulkoreunalla?
        Mulle sanottiin jo monta vuotta sitten, että ei genitaalialueen eikä rintojen lähelle, kun sen hormoonivaikutus on niillä alueilla sopimaton.

        Siis vatsan alueelle olen pläntännyt ja miksei myös selkäpuolelle voisi, mutta sieltä liiman irrottelu olisi tosi vaikeaa.
        Liima on käsittämättömän vahvaa ainakin Estradotissa.
        Kun aikaisemmin käytin muita, ne piti irrottaa ainakin ennen saunaan menoa, mutta ei liimakaan ollut yhtä vahvaa, että jos halusi saman laastarin kiinnittää uudelleen, ei se aina pysynytkään.
        Estadotissa saunominen ei vakuta - tiukassa pysyy...


      • millis...
        karoliina kakkonen kirjoitti:

        Mä vähän hätkähdin...siis reisien ulkoreunalla?
        Mulle sanottiin jo monta vuotta sitten, että ei genitaalialueen eikä rintojen lähelle, kun sen hormoonivaikutus on niillä alueilla sopimaton.

        Siis vatsan alueelle olen pläntännyt ja miksei myös selkäpuolelle voisi, mutta sieltä liiman irrottelu olisi tosi vaikeaa.
        Liima on käsittämättömän vahvaa ainakin Estradotissa.
        Kun aikaisemmin käytin muita, ne piti irrottaa ainakin ennen saunaan menoa, mutta ei liimakaan ollut yhtä vahvaa, että jos halusi saman laastarin kiinnittää uudelleen, ei se aina pysynytkään.
        Estadotissa saunominen ei vakuta - tiukassa pysyy...

        Mitäs muutes teillä noi rauta arvot???mulla tässä muutamapäivä otettiin kilpirauhas ja verenkuva.arvot muuten hyvät mutta rauta arvo melko huono 120.ei ole tullut rautatablettiin koskettua,kun luulin etten niitä tarvitse kun kuukautisia enää tule kyseisen leikkauksen takia.


      • kohta masis
        karoliina kakkonen kirjoitti:

        Mä vähän hätkähdin...siis reisien ulkoreunalla?
        Mulle sanottiin jo monta vuotta sitten, että ei genitaalialueen eikä rintojen lähelle, kun sen hormoonivaikutus on niillä alueilla sopimaton.

        Siis vatsan alueelle olen pläntännyt ja miksei myös selkäpuolelle voisi, mutta sieltä liiman irrottelu olisi tosi vaikeaa.
        Liima on käsittämättömän vahvaa ainakin Estradotissa.
        Kun aikaisemmin käytin muita, ne piti irrottaa ainakin ennen saunaan menoa, mutta ei liimakaan ollut yhtä vahvaa, että jos halusi saman laastarin kiinnittää uudelleen, ei se aina pysynytkään.
        Estadotissa saunominen ei vakuta - tiukassa pysyy...

        ... ole laittanut laastaria sukupuolielimen lähelle. Sitähän tuo genitaalialue tarkoittaa. Vaan siis reiteen voi laittaa, mutta ei sisäpuolella ja olen käyttänyt ulkopuolella.

        Käsivarressa alan varmaan käyttämään myös talvella, kun t-paita kausi loppuu.


      • kohta masis
        millis... kirjoitti:

        Mitäs muutes teillä noi rauta arvot???mulla tässä muutamapäivä otettiin kilpirauhas ja verenkuva.arvot muuten hyvät mutta rauta arvo melko huono 120.ei ole tullut rautatablettiin koskettua,kun luulin etten niitä tarvitse kun kuukautisia enää tule kyseisen leikkauksen takia.

        olleet todella hyviä. Kolesteroli, rauta, hemoglobini, kilpirauhanen yms. olleen priimaa -ainakin vielä ;o) ja toivottavasti jatkossakin.

        Mä luin jostain että kalsiumin ja D-vitamiinin saanti on tärkeää meille naiset. Sitä siis nauttimaan :o) niin pysyy luusto kunnossa.


      • millis...
        kohta masis kirjoitti:

        ... ole laittanut laastaria sukupuolielimen lähelle. Sitähän tuo genitaalialue tarkoittaa. Vaan siis reiteen voi laittaa, mutta ei sisäpuolella ja olen käyttänyt ulkopuolella.

        Käsivarressa alan varmaan käyttämään myös talvella, kun t-paita kausi loppuu.

        pidän nyt rauta kuurin ostin rautatabletit:)tietysti myös ruokavaliota täytyy tarkkailla.mitens sul masis hiukset ovatko yhtään huonontuneet leikkauksen jälkeen ?tarkoitan siis ,kun näillä hormooneilla elellään? käytätkö mitään luontaistuotteita?


      • kohta masis
        millis... kirjoitti:

        pidän nyt rauta kuurin ostin rautatabletit:)tietysti myös ruokavaliota täytyy tarkkailla.mitens sul masis hiukset ovatko yhtään huonontuneet leikkauksen jälkeen ?tarkoitan siis ,kun näillä hormooneilla elellään? käytätkö mitään luontaistuotteita?

        mulla ainakaan ole huonontuneet. Tuntuu kasvavan ja on terveen oloiset.
        Mutta kynnet mulla on todella huonot. Aikoinaan mulla on ollut erittäin kauniit, pitkät ja vahvat kynnet, tekemättä mitään niille. Mutta nyt... liuskottuu, katkeilee ja ovat kun paperia :o( Teen sitten mitä vaan niin mikään ei tunnu auttavan.
        Olen jo alkanut harkita että laitan rakennekynnet että saisin niiden avulla kasvatettua liuskottunutta kynttä... Tiiä sit...

        Nyt aloin kyl syömään päivittäin kalsium D-vitamiinia, jos se auttaisi.


      • millis..
        kohta masis kirjoitti:

        mulla ainakaan ole huonontuneet. Tuntuu kasvavan ja on terveen oloiset.
        Mutta kynnet mulla on todella huonot. Aikoinaan mulla on ollut erittäin kauniit, pitkät ja vahvat kynnet, tekemättä mitään niille. Mutta nyt... liuskottuu, katkeilee ja ovat kun paperia :o( Teen sitten mitä vaan niin mikään ei tunnu auttavan.
        Olen jo alkanut harkita että laitan rakennekynnet että saisin niiden avulla kasvatettua liuskottunutta kynttä... Tiiä sit...

        Nyt aloin kyl syömään päivittäin kalsium D-vitamiinia, jos se auttaisi.

        tota monivitamiinia myös syön apteekissa kysyi ,että käytätkö vitamiinia missä on D-vitamiinia sanoin et joo.apteekkari oli sitä mieltä ,että sitten vain kalcipos missä ei ensinkään Dtä koska sitä jos liikaa kerääntyy elimistöön niin ei hyvä,kun tuossa vitamiinissa jo on sitä.nyt kun vaihdoin pillerit laastariin tunnustelee kokoajan vointiaan kuuma on ollut ,mutta on ilmatkin:)toivottavasti toi laastari auttaisi tuntuisi jotenkin luonnollisemmalta käyttää sitä:D


      • millis..
        millis.. kirjoitti:

        tota monivitamiinia myös syön apteekissa kysyi ,että käytätkö vitamiinia missä on D-vitamiinia sanoin et joo.apteekkari oli sitä mieltä ,että sitten vain kalcipos missä ei ensinkään Dtä koska sitä jos liikaa kerääntyy elimistöön niin ei hyvä,kun tuossa vitamiinissa jo on sitä.nyt kun vaihdoin pillerit laastariin tunnustelee kokoajan vointiaan kuuma on ollut ,mutta on ilmatkin:)toivottavasti toi laastari auttaisi tuntuisi jotenkin luonnollisemmalta käyttää sitä:D

        Laastaria olis tyllä vahvempiakin vaihtoehtoja,jos ei tuo auta pitäisiköhän pyytää vähän vahvempi Estradot laastari:) no maltti on valttia:D


      • kohta masis
        millis.. kirjoitti:

        tota monivitamiinia myös syön apteekissa kysyi ,että käytätkö vitamiinia missä on D-vitamiinia sanoin et joo.apteekkari oli sitä mieltä ,että sitten vain kalcipos missä ei ensinkään Dtä koska sitä jos liikaa kerääntyy elimistöön niin ei hyvä,kun tuossa vitamiinissa jo on sitä.nyt kun vaihdoin pillerit laastariin tunnustelee kokoajan vointiaan kuuma on ollut ,mutta on ilmatkin:)toivottavasti toi laastari auttaisi tuntuisi jotenkin luonnollisemmalta käyttää sitä:D

        olet sitä laastaria jo käyttänyt? Sen verran tiedän että pilleri ei ole hyvä korvaushoitomuoto.


      • millis..
        kohta masis kirjoitti:

        olet sitä laastaria jo käyttänyt? Sen verran tiedän että pilleri ei ole hyvä korvaushoitomuoto.

        Viime torstaina aloitin pilleriä käytin 2- vuotta.tänään pitäisi vaihtaa laastari uuteen,kun saa entisen raaputettua pois:)aina näyttää pieni jälki jäävän tuosta liimasta.mutta sittehän tietää ettei laita laastaria samaan paikkaan positiivisesti ajateltu:D


      • millis..
        millis.. kirjoitti:

        Viime torstaina aloitin pilleriä käytin 2- vuotta.tänään pitäisi vaihtaa laastari uuteen,kun saa entisen raaputettua pois:)aina näyttää pieni jälki jäävän tuosta liimasta.mutta sittehän tietää ettei laita laastaria samaan paikkaan positiivisesti ajateltu:D

        Missä on ollut juttua siitä ,että pillerit olisi vaarallisempia kuin laast/geelit?


    • ongelmia.....

      Minulla on kumiallergia ja nyt on käytössä Estradot 100 mikrog, sain laastarin viime keväänä, silloin ei ollu ongelmia, kuin pysymisen kanssa, nyt ne pysyy kiinni, mutta iho kutisee ihan hirveesti laastarin alta ja iho hilseilee poes poiston jälkeen ja on kuiva, sekä liima ei lähe ihosta irti olenkaan. Olen ollu myös jatkuvasti löysällä, laastarin käyttöön oton jälkeen. # viikoa sitten sain nokosrokon, jolle en tiiä syytä, mut epäilen laastaria, koska aikaisemin olen saanut vahvasta kumi altistuksesta nokosrokkon. Aijemmin minulla oli käytössä progynova, mut se ei toiminu olenkaan ja hormoonit heitteli miten sattuun.

    • Avulias4

      Hei, Olen käyttänyt vuosia Estradot-laastareita. Alussa olin allerginen liimalle ja tuli kutinoita vatsaan. Liima ristiinreagoi esim. keväisin koivun kanssa. Lisäksi huomasin, että olen allerginen sinapille, joka myös reagoi laastariliiman kanssa. Kutinoita ei nyt ole, kun on syksy eikä koivu kuki ja en laita mihinkään ruokaan sinappia. Jos tiedät olevasi allerginen jollekin ruualle tai muulle, auttaisiko niiden karsiminen. Ymmärrän ongelmasi, minustakin estrogeeni laastari on ollut paras mahdollinen korvaushoito. Oletko kokeillut ottaa samaan aikaan allergialääkettä, niitä saa ilman reseptiä apteekista: Kestine, Xyzal, Heinix etc.

      • ongelmia.....

        Olen vaan laktoosille alerginen ja tietysti, jossain suhteessa sitrus hedelmille, joita en syö. En ole käyttäny antihistamiini tuotteita, kuin Atarax:ia nokosrokon yhteydessä. Arvelin, että minun on käytävä lääkärissä asian takia, tosin minulla on seuranta käynti Tammikuussa asian suhteen gynekologilla.


      • annos yleissivistyst
        ongelmia..... kirjoitti:

        Olen vaan laktoosille alerginen ja tietysti, jossain suhteessa sitrus hedelmille, joita en syö. En ole käyttäny antihistamiini tuotteita, kuin Atarax:ia nokosrokon yhteydessä. Arvelin, että minun on käytävä lääkärissä asian takia, tosin minulla on seuranta käynti Tammikuussa asian suhteen gynekologilla.

        Laktoosille ei voi olla allerginen, sen sijaan maidon valkuaisaineille kyllä. Laktoosi on sokeria ja aiheuttaa imeytymishäiriöitä, jos on vajautta hajottavasta entsyymistä.


    • bbe§

      Moi! Mitenkä voitte laastarin käyttäjät!

    • hyvin voidaan, 75 millinen laastari käytössä. Vaihdan paikkaa joka kerta, ei ongelmia allergian kanssa. tasainen vaikutus - paras korvaushoito!

      • liisas..

        Oletko pirkko käyttänyt kokoajan laastaria vai oletko aikaisemmin kokeillut myös muuta korvaushoitoa? kuinkakauan olet joutunut ottamaan korvaushoitoja?


    • Olen kokeillut molemmat geelit: Estrogel ja Estrena plus näiden jälkeen Divina -pillereitä. En tykännyt kummastakaan.

    • liisas..

      Mun täytyy nyt harkita laastariin siirtymistä koska pillerien teho laantunut.
      tullut lihaskipuja:/ olen käyttänyt 7-vuotta korvaushoitoa myös geeliä olen kokeillut jonkunaikaa mistä siirryin takaisin pilleriin zumenon 2mg /päivä.

    • xxx3

      pirkko-Liisalle? mihin laastarin laitat laitatko aina mahan seudulle?

    • Laitan laastarin yleensä paikkaa vaihdellen eli joko lantioluun ja lonkkaluun puoleen väliin - eli vähän niinkuin lonkan yläosaan (jää tällöin pikkareiden alle). Näiden välissä laitan välillä vatsaankin - navan alle keskelle.

      Jotenkin olen ajatellut että jakautuu tällöin tasaisemmin kun kerran ihon kautta imeytyy. Ja sitten tuo lonkka-laastari ei näy niin selvästi jos sattuu olemaan kesälläkin jotain yhteissaunomista - mitä kyllä yritän vältellä muutenkin ;)

      • lliisas..

        HEI! onko sinulla ollut koskaan pyörrytystä ja pahoinvointia?
        mulla välillä on ja olen ajatellut että varmaan estrogeeni tekee sitä.


    • Anonyymi

      En llydä mistään tietoa voiko estalis laastarin käytln aikana käydä saunassa.

      • Anonyymi

        No mulle just apteekissa sanottiin, että laastari pitää ottaa pois ennen saunomista ja laittaa uusi saunomisen jälkeen. Että se kuumuus jotenkin vaikuttaa siihen imeytymiseen. Toisaalta aurinkoa voi ottaa ja kylpeä...en tiedä miten se nyt sitten olisi eri asia saunoa, jos vaan laastari pysyy kiinni. Olisi kiva kuulla, miten te pitkään laastareita käyttäneet olette hoidelleet tämän saunomisasian 😊


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe