Patologin avustaja

mmee

Mitä tarvitsee opiskella / tehdä / mihinkä hakeutua päästäkseen patologin avustajaksi. Siis mukaan ruumiinavauksiin avustamaan itse korkeastikoulutettua patologia. Vai onko kyseistä pestiä olemassakaan. ?

14

14631

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sadetanssijatar

Jostain olen kuullut, että patologia avustaa obduktiopreparaattori. Lisätietoa ammatista tai koulutuksesta voisi löytyä esim. Opetushallituksen sivuilta tai Koulutusnetistä, molempiin sujahdat kätevästi osoitteessa www.oph.fi

• Sadetanssijatar

hakuasi voisi helpottaa se tieto, että ilmeisesti kyseessä on AMK-tutkinto, sillä jonkinasteisena vaatimuksena on erikoissairaanhoitajan tutkinto. Toivottavasti löydät tarkempaa tietoa :)

• mmee

Ei taida olla suoranaista koulutusta alalle. Täytynee käydä joku lääkis ja ehkä sitä kautta..

• Anonyymi
        mmee kirjoitti:

Ei taida olla suoranaista koulutusta alalle. Täytynee käydä joku lääkis ja ehkä sitä kautta..

Ei siihen kyllä tarvi lääkistä käydä lähihoitajan tai sairaanhoitajan tutkinto riittää varsin hyvin.

• Miesiehyö

Onhan se CSI ihan kiva ohjelma mut ei se todellisuutta ole...

• eli siis

entiset lääkintävaksit, nykuiset lähihoitajat. ei siinä se kummempaa koulutusta tarvita. Työ tekijäänsä opettaa...

• opossu_

ainakin kun itse olin mukana obduktiossa niin lääkintävahtimestari oli se henkilö joka aloittaa avauksen (tekee ne ns. sotkuiset hommat) nostelee ja punnitsee elimet (sekä vainajan) valmiiksi jotta patologin tarvitsee vain pilkkoa niitä. Lopulta ompelee vainajan, pesee ja paketoi. Semmosia.

• Dippadaiduu
        opossu_ kirjoitti:

ainakin kun itse olin mukana obduktiossa niin lääkintävahtimestari oli se henkilö joka aloittaa avauksen (tekee ne ns. sotkuiset hommat) nostelee ja punnitsee elimet (sekä vainajan) valmiiksi jotta patologin tarvitsee vain pilkkoa niitä. Lopulta ompelee vainajan, pesee ja paketoi. Semmosia.

Sehän menee niin, että pohjalla pitää olla esim. lähihoitajan ammattitutkinto. Sitten sen jälkeen oppisopimuksella ruumishuoneelle harjoitteluun, joka kestää käsittääkseni vuoden.

• Uudelleenkouluttautu

Onko kenelläkään päivitettyä tietoa patologin ammattitutkinnosta, tai miten ja missä tutkinto suoritetaan?

• 8+20

Avustaja on lähihoitaja, patologi erikoistunut lääkäri.

• dafad
    • Pappas

No jos ei aloittaja tuota tiedä niin parempi jättää kokeilematta, voi tulla ikäviä unia.
      Kysymykset myös patologin hommista on syytä jättää ihan sinne television katselun asteelle..siellä kun ei kaikkea näytetä mitä homma oikeasti on.
      Unohtakaa lapsoset nyt ja hankkikaa ensin oikea ammatti...semmonen vaikka kaupan kassa.

• PappasTosiaan

Tuskin nyt enää 10 vuoden jälkeen...

Eikä hän edes kysynyt patologin hommista.

Parempi jättää kommentoimatta, jos ei ap. viestiä osaa edes lukea. Tai sitä ymmärrä.

• Nimetön-

Patologi on kyllä ihan oikea ammatti siinä missä myyjäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2265
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1978
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1529
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1377
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1076
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      997
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      116
      759
    Aihe