Matkalle

Phil Oakland

Terve,

Lähden matkalle San Franciscoon elokuun lopusta. Aikaa lomalle olen varannut pari viikkoa. San Franciscossa ilmeisesti pärjää hyvin yleisillä kulkuneuvoilla. Onko cable car käytettävissä vain pienellä alueella?

Mistä hotelli kannattaisi hommata? Itse en juurikaan tunne kaupunkia ennestään.
Myöskään ei taida olla äärittömän lämmintäkään kun on niin lähellä merta. Riittää varmaan ihan normaalit vaatteet kuitenkin.

Jos teillä San Franciscossa käyneillä on mielessä joitain hieman tuntemmattomampia paikkoja missä kannattaa käydä, olisin kiinnostunut myös niistä. Asuuko kukaan täällä kirjoittelevista muuten SF:ssa?

6

2573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija x

      San Franciscossa on hyvä julkinen liikenne, autoa et tarvitse. Cable car-linjoja on muutama.

      San Franciscon liikenteestä lisätietoa http://www.sfgov.org/site/citizen_index.asp?id=14497

      Itse varasimme "sokkona" Hotwire.comista hotellit kaksi vuotta sitten, olimme kahteen otteeseen kaupungissa, 4½ * hotelli Pan Pasific Union Squaren vieressä maksoi 99 $/huone ja 4 * hotelli Westin San Francis maksoi 89$/huone verot. Hinnat riippuvat ajankohdasta, en tiedä oliko huhtikuu edullisempi ajankohta kuin muuten. Muista varauspalveluista olisimme saaneet 1-2* hotelleja tuolla hinnalla. Olimme todella tyytyväisiä hotelleihin, vaikkemme varatessa tienneetkään mihin hotelliin joudumme (hotwiren varauksia ei voi perua).

      Syksyllä sää voi San Franciscossa olla jopa lämpimämpi kuin kesällä, ei kuitenkaan yleensä yli 25 c. Säästä lisää voit katso avaikakpa www.weather.com-sivuilta.

      • Phil Oakland

        Kiitoksia vinkeistä. Olen seurannut tätä palstaa nyt jonkin aikaa, ja sinun nimimerkki matkailija x pomppaa aina välillä esiin. Oletko paljonkin matkustellut Usassa? Hienoa että täällä on matkailijoita jotka kertovat omista kokemuksistaan ja suosituksia. Hyvää työtä matkailija x!


      • matkailija x
        Phil Oakland kirjoitti:

        Kiitoksia vinkeistä. Olen seurannut tätä palstaa nyt jonkin aikaa, ja sinun nimimerkki matkailija x pomppaa aina välillä esiin. Oletko paljonkin matkustellut Usassa? Hienoa että täällä on matkailijoita jotka kertovat omista kokemuksistaan ja suosituksia. Hyvää työtä matkailija x!

        Olen asunut aikoinaan vuoden Yhdysvalloissa, vuoden aikana pääsin matkustelemaan aika paljon aj sen lopuksi tein vielä kuukauden reissun rannikolta rannikolle. Olen ollut lisäksi vielä opiskelu/työvaihdossa yhden kesän.

        Lisäksi olen ollut aika monta kertaa parin viikon matkoilla Yhdysvalloissa eri puolilla, New York taitaa kuitenkin olla suosikkikohde.
        Olen tehnyt ennen matkoja aika paljon taustatyötä, etsinyt hauskoja/mielenkiintoisia paikkoja ja tekemisiä, vertaillut hintoja jne.
        Olemme tehneet todella mieleenpainuvia matkoja, joiden aikana olemme asuneet hyvissä hotelleissa, kuitekin aina kohtuubudjeteilla. Koska omat matkat ovat olleet niin hauskoja, jaan mielelläni vinkkejä muillekin, ehkäpä niistä on jollekin muullekin matkailijalle hyötyä.


    • jakru

      Eilen kävimme SF:ssa ja ilma oli aika viileä, (olen tottunut sisämaan lämpöön) mutta sanoisinko, että suomalainen. Tuulee tietysti kun on merenrannalla. T-paita ja farkut on sopivat.

      Koillisosa SF:sta on "turistirysää" (The Embarcadero -katu) josta löytyy useita ravintoloita ja kauppoja sekä siltä alueelta pääsee esim. veneretkille. Samoilla kohdilla on myös Alcatraz.

    • Marsu

      Cable car-linjoja taitaa olla 3, ja yksittäisliput suht kalliita (viime syksynä 5 dollaria/matka) ja liikkuvat melko pienellä alueella. Mutta ajo voi olla muuten aika mielenkiintoinen kokemus, muutenkin nuo S.F:n bussi/ratikka kuskit varsinkin turistilinjoilla voi olla aika show-miehiä :)

      Kannattaa siis hankkia esim muni-passi, jolla liikut useimmilla julkisilla kulkuvälineillä (myös cable carilla) ilman kertamaksuja.

      Viime syyskuussa aurinko porotti ja poltti naaman, mutta viileä tuuli puhalsi mereltä niin että välillä piti villatakkia päälle vetää..

      • tuli ostettua

        niin viileata oli viime viikolla. Taalla puhutaan auringon porotuksesta, se on SFssa melkein poikkeus, paremminkin kannattaa varautua siihen etta Golden Gate haviaa sumuun.
        Ei jaanyt mielipaikakseni, tuskin kukaan puhui englantia, kaikilla oli jonkun asteen "attitude" ja illalla paikka oli pimea.
        t. usalainen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3023
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2878
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2272
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      93
      2164
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1848
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      338
      1794
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1672
    Aihe