Kirkkaat värit

no juu

Kirkkaat värit piristää. Nyt on uutinen, että sateinen heinäkuu on lisännyt masennuslääkkeitten käyttöä. No, parempi sekin kuin ryyppääminen.

Mutta on muitakin konsteja, Aikasemmin oli puhetta täälläkin, että hymyileminen, vaikka vaan tekohymy, tuottaa serotoniinia. Ja kirkkaat värit.

Vaikka maalaamaan ruvettaisiin. Hymyä huuleen!

17

1277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susa51

Totta, olen huomannut että vaatteissakin välillä vaikka punainen piristää. Kodin sisustuksessa olen huomannut että keltainen on piristävä ja hieno väri. Jopa hiuksissaan voi käyttää piristävää sävyä. Sitäpaitsi, mieluummin hymyä kuin masennuspillereitä, liikuntakin auttaa.

• Tosi hyvä juttu, että muistutit noista kirkkaista väreistä. Yritänpäs muistaa!

• kuokkisx

ja ihailkaa aamulla ennen työhönlähtöä!

• kuokkisx kirjoitti:

Siinä on ideaa, mutta nyt nukkumaan, että jaksaa herätä kuudelta.

• susa51
        miljoona kirjoitti:

Siinä on ideaa, mutta nyt nukkumaan, että jaksaa herätä kuudelta.

Itselläni on kehäkukkia kahvipöydässä aamulla ja piristävät ne keltaiset auringon kukat myös.
        Töihin lähtöön herään jo viideltä, mutta nukkumaan en vielä viitsi mennä..

• kuokkisx kirjoitti:

on keittiön pöydällä oransseja tulppaaneja tms. - voimakukkiani tällä hetkellä...

Kerran pyysin miestäni ostamaan kimpun - hän valitsi tummanvioletteja tulppaaneja, jotka saivat minut lähes pahoinvoivaksi :(

Hän ei tarvitse voimaa, vaan rauhaa...eri tarpeet ja eri kukat...

• SerpeNTiina

sssssssssss plop ndg ssssssshhhhh plop plop...............................................;)heh.Ettäkö järjissäni,sitä en tiedä.
      Mutta tänäpäivänä juuri tahallani kävelin hiljakseen sateessa mennessäni kirjastoon.
      Oranssi pusakka,oranssinsekainen laukku olalla ja samanväriset kengät, huulet töröllään oranssia,muu oli farmaria.
      Join kirjastossa kahvit ja söin baakkelssin.
      Lainasin muutaman hyvän kirjan..annoin sateen kastella hiukset ja kasvot.
      Nyt luen luovan ilmaisun kirjaa:Kuori omena päässäsi.
      Olo on edelleen hilpeä!

• kuokkija.muualta..

"räkättävä" nauru,joka saa tietyt tyypit tolaltaan?

• hildurvonhopsis

Nuorena lähdin aina sateella kävelemään. Äitini muistaa vieläkin, kun 16-18 vuotiaana lähdin sateella meren rannalle kävelemään. Käärin farkun lahkeet polviin, kävelin matalassa vedessä ja annoin sateen kastella kasvoni ja hiukseni. Lapsena vietimme sadeilmalla aikaamme Aku Ankkoja lukien omakotitalomme vintillä ja sade ropisi niin ihanasti kattoon, että välillä uni tuli. Vieläkin pidän sateesta ja sateen ropina yölläkin on parasta unimusiikkia.

Ei ole olemassa vääränlaisia ilmoja - on vain vääränlaista pukeutumista...

Minulla on pitkävartiset kumisaappaat, sadetakki, sadehousut ja ajan pyörällä myös vesisateessa - eilen viimeksi rankkasateessa.
        Sade ei estä ulkona liikkumista.

• SerpeNTiina
        kuokkija.muualta.. kirjoitti:

"räkättävä" nauru,joka saa tietyt tyypit tolaltaan?

just nyt..se nauru pääsi ilmoille lukiessani viestisi.
        Yleensä jokainen menee tolaltaan kanssani jollain tapaa,mutta se ei liity oranssiin!
        Hyvä,braa,kiva braa....jos tulis lisää vaa!
        Halit sulle!

• jpntar

Keittiön pöydällä sitten keltainen , oranssi
      tai punainen antaa se voimia rutkasti! Käytti näitä värejä missä tahansa saa potkua..:))) Kodissammekin on huoneita, jotka ovat eri väreillä maalattuja.
      Rakastan itse maalaamista, mutta ei kirkkaita värejä...vaan murrettuja:)

• hildurvonhopsis

Minulla on ollut sininen kausi, musta kausi, kirkkaan punainen kausi, lila- ja violetti kausi, keltainen kausi, vihreä kausi, valkoinen kausi, oranssi kausi, ruskea kausi.

Joskus vain joku väri saa minut hyvälle mielelle ja lempivärini vaihtelee. Kotonani on roosan väriset nahkasohvat ja vieläkään en ole niihin kyllästynyt. Olohuoneen seinät ovat vaalenpunaiset ja niistä pidän vieläkin. Työhuoneeni värin haluaisin vaihtaa. Se on tumman sininen nyt. Siinä asui poikani, joka asuu jo omassa kodissaan ja väri pojan valitsema väri. Makuuhuoneeni on keltainen ja sängyssäni on kukkapeite päivisin. Siitä pidän vieläkin.

Kotini on tässä parinkymmen vuoden aikana vaihtanut värejä ja sisustusta tarpeen mukaan. Nyt tarpeen määrittelen vain minä yksin, kun lapseni kasvoivat ulos kodistani... Tämän tietokonehuoneeni seinät ovat seuraava projektini.. kunhan keksin värin ensin...

Hymy ja huumori piristää päivääni ympäri vuoden ja en tarvitse alkoholia enkä masennuslääkkeitä...

• Angel of The Morning

Mulla on värikartta ihan hukassa. Meidän pitäisi valita laminaatti, puolipaneli ja tapetit kahteen makuuhuoneeseen. Eilen ravattiin etsimässä niitä ja pää oli ihan sekaisin väreistä. Nyt olisi tulossa ehkä ihan vaalea laminaatti, valkoinen puolipaneli ja toiseen makkariin kelta-oranssit tapetit. Katto on kermanvärinen. Olisiko ehdotuksia ?
      Voiko tää olla näin vaikeeta ?

• Anskuliini

se johtuu, olen ollut koko heinäkuun hyvällä tuulella, olen kutonut värikkäistä langoista villapuseroja ja sukkia.

• väreistä

tulee mieleen 70-luku, ja nyt ajatellen, karmeat, kirkaat, voimakkaat värit, joilla koti siihen aikaan värjättiin. Yöks!

• ei huushollia

Punasta ja keltasta ja sinistä taivasta, auringonlaskua ja nousua.

• , kyllä,
        ei huushollia kirjoitti:

Punasta ja keltasta ja sinistä taivasta, auringonlaskua ja nousua.

on maalattu öljyväreillä jo vuosikymmeniä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      250
      2239
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      192
      1684
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      47
      1329
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      1035
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      836
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      820
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      31
      790
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      23
      768
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      25
      766
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      647
    Aihe