Olen yrittänyt saada yhteyttä hankkimaani Lacien ethernet verkkolevyyn tuloksetta. Levy on kiinni ADSL purkissa ja levyn mukana tullut ip konfigurointi ohjelma löytää sen ja pääsen hallintasivuille vaikeuksitta.
Ongelmana on että en löydä Windowsissa levyä mistään. En verkosta, oma tietokoneen alta tai resurssihallinnan kautta. Ohjeita olen noudattanut mutta homma tyssää aina yhdistä verkkoasema kohtaan saakka.
Osaisko joko neuvoa?
Kiitos
Raivostuttava verkkolevy
6
3578
Vastaukset
- Erkko!
Mene modeemin asetuksiin, katso mikä on verkkolevysi IP.
Mene tiedoston hallintaan.
Tools -> Map Network Drive
Valitse asematunnus ja kirjoita folderi
\\iptunnus\hakemisto
(Hakemiston joudut muistaakseni alustamaan sinne verkkolevylle sillä asennusohjelmalla.)
Muista vielä laittaa täppä Reconnect at logon.
Paina Finish.- Lacie 500
Heti rupes toimiin sun neuvoilla. Kerrankin sai asiallisen vastauksen eikä mitään vittuiluja :)
Jos Erkko Lukee tätä niin taidanpa kysäistä yhtä toistakin juttua, jos olisi aikaa vastata.
Motukka mulla on A-link Roadrunner 24AP. Siihen on kytketty tää Lacie ja ip-kamera. Vanha motukka antoi ip kameralle oman ip osoitteen mutta tää a-link antaa 10.0.0.2 ja Lacielle 10.0.0.5 Eli en taida päästä kytkeytyyn niihin netin kautta. Asetuksista en ole osannut antaa niille ip osoitetta. Mitähän tohon kannattas kokeilla? - Erkko!
Lacie 500 kirjoitti:
Heti rupes toimiin sun neuvoilla. Kerrankin sai asiallisen vastauksen eikä mitään vittuiluja :)
Jos Erkko Lukee tätä niin taidanpa kysäistä yhtä toistakin juttua, jos olisi aikaa vastata.
Motukka mulla on A-link Roadrunner 24AP. Siihen on kytketty tää Lacie ja ip-kamera. Vanha motukka antoi ip kameralle oman ip osoitteen mutta tää a-link antaa 10.0.0.2 ja Lacielle 10.0.0.5 Eli en taida päästä kytkeytyyn niihin netin kautta. Asetuksista en ole osannut antaa niille ip osoitetta. Mitähän tohon kannattas kokeilla?Täytyy myöntää, että itsekin tulee joskus vittuiltua, kun kysyjä ei tajua kolmannenkaan rautalankamallin jälkeen. Silloin on vain parempi nostaa kädet pystyyn ja luovuttaa.
Hyvä että toimi.
Mulla oli joskus kanssa A-linkin motukka. Annoin porukoille, kun en saanut reijitettyä, mutta se on eri tarina.
Kuitenkin nuo 10.0.0.1 tai vastaavat on sisäisen verkon IP-osotteita. Pääset niihin kiinni sillä IP:llä, mutta vain samasta verkosta. Et siis esmes kirjastonkoneella.
Sisäinen IP on se mikä on modeemin takana, kodin puolella. Ulkoinen IP on modeemin edessä internetin puolella. Muut käyttäjät näkevät sun ulkoisen IP:n eivätkä koskaan sisäistä. Näet koneesi osoitteet näin:
Sisäinen:
Start valikosta - run - kirjoita cmd
kirjoita command promttiin ipconfig.
IP Assress on sisäinen IP, eli sama jonka näet modeemin asetuksista.
Nettiselaimella menet sivulle:
http://myip.dk/
josta näet ulkoisen IP, tämän muut näkevät. Tämä voi olla muuttuva (dynaaminen) tai vakio (staattinen) riippuen asetuksista.
Tämä menee vähän ohi asian.
Kuitenkin omalla koneella pääset kameraan käsiksi 10.0.0.2 selaimella, ja modeemiin siis 10.0.0.5.
Jotta pääsisit sinne ulkoisella koneella, täytyy käyttää jotain serveriä ja sen kautta mennä kameraan tai verkkolevylle. Nämä ovat kuitenkin asioita, joita vielä itsekin harjoittelen. =)
Luulisin hakkereiden pääsevän verkkolevyllesi, jos suojauksesi ovat poissa. Siksi kannattaakin käyttää modeemissa palomuuri päällä ja verkkolevyn asetuksiin salasana. Salasana asetetaan verkkolevyn ohjelmalla. Itsellä on WD netdrive ja se estää tiedostoille pääsemisen ilman salasanaa. Eli se kysyy salasanan samalla kuin mappaat levyn koneellesi. - keksa
Erkko! kirjoitti:
Täytyy myöntää, että itsekin tulee joskus vittuiltua, kun kysyjä ei tajua kolmannenkaan rautalankamallin jälkeen. Silloin on vain parempi nostaa kädet pystyyn ja luovuttaa.
Hyvä että toimi.
Mulla oli joskus kanssa A-linkin motukka. Annoin porukoille, kun en saanut reijitettyä, mutta se on eri tarina.
Kuitenkin nuo 10.0.0.1 tai vastaavat on sisäisen verkon IP-osotteita. Pääset niihin kiinni sillä IP:llä, mutta vain samasta verkosta. Et siis esmes kirjastonkoneella.
Sisäinen IP on se mikä on modeemin takana, kodin puolella. Ulkoinen IP on modeemin edessä internetin puolella. Muut käyttäjät näkevät sun ulkoisen IP:n eivätkä koskaan sisäistä. Näet koneesi osoitteet näin:
Sisäinen:
Start valikosta - run - kirjoita cmd
kirjoita command promttiin ipconfig.
IP Assress on sisäinen IP, eli sama jonka näet modeemin asetuksista.
Nettiselaimella menet sivulle:
http://myip.dk/
josta näet ulkoisen IP, tämän muut näkevät. Tämä voi olla muuttuva (dynaaminen) tai vakio (staattinen) riippuen asetuksista.
Tämä menee vähän ohi asian.
Kuitenkin omalla koneella pääset kameraan käsiksi 10.0.0.2 selaimella, ja modeemiin siis 10.0.0.5.
Jotta pääsisit sinne ulkoisella koneella, täytyy käyttää jotain serveriä ja sen kautta mennä kameraan tai verkkolevylle. Nämä ovat kuitenkin asioita, joita vielä itsekin harjoittelen. =)
Luulisin hakkereiden pääsevän verkkolevyllesi, jos suojauksesi ovat poissa. Siksi kannattaakin käyttää modeemissa palomuuri päällä ja verkkolevyn asetuksiin salasana. Salasana asetetaan verkkolevyn ohjelmalla. Itsellä on WD netdrive ja se estää tiedostoille pääsemisen ilman salasanaa. Eli se kysyy salasanan samalla kuin mappaat levyn koneellesi.yleensä jonkun ulkoverkon portin, joka ohjataan sisäverkon IP-osoitteeseen. Port Forward tai Virtual Server.
Sinulla voisi siis olla sisäverkon koneella 10.0.0.2 vaikka webbipalvelin portissa 80. Modeemista määrittelet niin, että ulkoverkon IP-osoitteeseen porttiin 80 tulevat pyynnöt ohjataan aina tuonne sisäverkon osoitteeseen porttiin 80. Näin sisäverkon kone voi toimia palvelimena ulkomaailmaan.
Tällä tavalla voisit päästä kiinni verkkolevyysi ja kameraasi. Näiden laitteiden suojaus pitää sitten olla kunnossa (tunnus vahva salasana), koska muutkin kuin sinä pääsevät sitten netin puolelta noihin portteihin - keksa
keksa kirjoitti:
yleensä jonkun ulkoverkon portin, joka ohjataan sisäverkon IP-osoitteeseen. Port Forward tai Virtual Server.
Sinulla voisi siis olla sisäverkon koneella 10.0.0.2 vaikka webbipalvelin portissa 80. Modeemista määrittelet niin, että ulkoverkon IP-osoitteeseen porttiin 80 tulevat pyynnöt ohjataan aina tuonne sisäverkon osoitteeseen porttiin 80. Näin sisäverkon kone voi toimia palvelimena ulkomaailmaan.
Tällä tavalla voisit päästä kiinni verkkolevyysi ja kameraasi. Näiden laitteiden suojaus pitää sitten olla kunnossa (tunnus vahva salasana), koska muutkin kuin sinä pääsevät sitten netin puolelta noihin portteihinportin ohjaus sisäverkkoon
ftp://ftp.a-link.com/rr24c/FullManual.pdf
kohta 4.3.5 port forwarding
tai
http://portforward.com/ - Jukka
Lacie 500 kirjoitti:
Motukka mulla on A-link Roadrunner 24AP. Siihen on kytketty tää Lacie ja ip-kamera. Vanha motukka antoi ip kameralle oman ip osoitteen mutta tää a-link antaa 10.0.0.2 ja Lacielle 10.0.0.5 Eli en taida päästä kytkeytyyn niihin netin kautta. Asetuksista en ole osannut antaa niille ip osoitetta. Mitähän tohon kannattas kokeilla?Joo, tota mäkin yritin.
Mutta mulla ei onnistu.
Verkko on Welhon uusi 110 purkki jonka perässä kytkin. Siihen olen liittänyt sekä oman pc:n, Lacien että printterin.
Tuo Lacie näkyy kyllä mozillan kautta mutta kun yritän liittä verkkoaseman resurssien hallinnasta niin se valittaa palomuurista. Ei auta vaikka molemmat (Windows vista ja F-secure) on kytketty pois. Valittaa vaan jostain etäpalomuurista edelleen.
Ja kun toiminnassa oli edellinen welhon purkki niin silloin tätä ongelmaa ei ollut.
Osoitteet tietenkin meni täysin uusiksi. Aikaisemmin oli 192.... alkuisia nyt 82... alussa.
Jos jollain on ideaa vittuilujen sijaan niin olisi hyvä.
Jukka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358