Pystyyköhän liiketunnistinta tekemään itse mitenkään? Ja kiinnostaa muutenkin nuo anturit sun muut "automaatti" jutut ja varsinkin kauko ohjaus. En ole sähköpuolella mutta ystäväni on viimeisellä vuodella ja hän ei tiedä lähes mitään noista. Ainahan jotain omaa pystyy rakentaan vaikka kauko ohjattavasta nikko autosta mutta ois ihan hieno saada enemmänkin tietoo. Linkkejä esim siis kaivataan, kiitos.
Mistä tietoa
4
1094
Vastaukset
- lisäys
ja onko vaikeaa pienellä harjoittelulla esim laittaa digikamera ottamaan kuvaa kun liiketunnistin havaitsee liikettä ja niin edelleen
- Tietäjä..
Liiketunnistimet perustuvat yleensä infrapunasäteilyyn perustuvaan PIR-anturiin, sillä googlettamalla löytyy varmaan lisätietoa.
Jos digikamerassa on kauko-ohjausliitin, on sen laukaiseminen liiketunnistimen avulla helppoa. Toisaalta halvoille nettikameroille löytyy paljon valmiita ohjelmia, jolla ne alkavat tallentamaan kuvaa, kun siinä havaitaan liikettä. - Ukkeli
Omatekoisen liiketunnistimen kuvan löydät netistä www.k-netti.nu/bittisuutari. Releen kytkimiä käyttäen voi kameran laukaista, jos kamerassa on sopiva liitäntä. Itse käytän laitetta auton varashälyttimenä, joka kytkee puheyhteyden autooni, jos sinne menee luvaton vierailija.
- Zyrppa
www.spelektroniikka.fistä löytyy muistaakseni liiketunnistimen kytkentäkaavio. Itse joskus tilasin komponentit mutta jäipä sitten rakentamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475305Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "531857Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1361707Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151619- 141385
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41250No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol26124981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171077Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771028Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60877