Pystyyköhän liiketunnistinta tekemään itse mitenkään? Ja kiinnostaa muutenkin nuo anturit sun muut "automaatti" jutut ja varsinkin kauko ohjaus. En ole sähköpuolella mutta ystäväni on viimeisellä vuodella ja hän ei tiedä lähes mitään noista. Ainahan jotain omaa pystyy rakentaan vaikka kauko ohjattavasta nikko autosta mutta ois ihan hieno saada enemmänkin tietoo. Linkkejä esim siis kaivataan, kiitos.
Mistä tietoa
4
1097
Vastaukset
- lisäys
ja onko vaikeaa pienellä harjoittelulla esim laittaa digikamera ottamaan kuvaa kun liiketunnistin havaitsee liikettä ja niin edelleen
- Tietäjä..
Liiketunnistimet perustuvat yleensä infrapunasäteilyyn perustuvaan PIR-anturiin, sillä googlettamalla löytyy varmaan lisätietoa.
Jos digikamerassa on kauko-ohjausliitin, on sen laukaiseminen liiketunnistimen avulla helppoa. Toisaalta halvoille nettikameroille löytyy paljon valmiita ohjelmia, jolla ne alkavat tallentamaan kuvaa, kun siinä havaitaan liikettä. - Ukkeli
Omatekoisen liiketunnistimen kuvan löydät netistä www.k-netti.nu/bittisuutari. Releen kytkimiä käyttäen voi kameran laukaista, jos kamerassa on sopiva liitäntä. Itse käytän laitetta auton varashälyttimenä, joka kytkee puheyhteyden autooni, jos sinne menee luvaton vierailija.
- Zyrppa
www.spelektroniikka.fistä löytyy muistaakseni liiketunnistimen kytkentäkaavio. Itse joskus tilasin komponentit mutta jäipä sitten rakentamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi1073639Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä642589Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla202509Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi722351Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "192226Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1021292Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5971177Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611026Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K4001025Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday1421009