Hei!
Osaako joku neuvoa, milloin tammen oksia tohtisi lähteä leikkaamaan niin ettei puu muutoin kärsi?
Mulla on pihassa noin 3m korkea tammi, jonka oksat ylettyvät ulkorakennuksen katolle ja niitä haluaisin hieman saksia.
Tammen leikkaus
5
3281
Vastaukset
- leikkausta
Leikkaa vaikka heti,omaani leikkasin tänään.
- smaragd2
Voi voi tammiparkaa kun on saanut huonon paikan kasvaa kun autotalli tulee eteen.Kai tiesit,että tammi on kookoas puu joka tyypillisesti avoimella paikalla on erittäin leveä ja oksisto alkaa alhaalta.Ettei tullut väärä kasvia väärään paikkaan istutettua...?
Vaikka tehdäänhän tammesta ihan leikattua pensasaitaakin paremmissa piireissä.Oman kokemukseni mukaan jatkuva kurittaminen aiheuttaa melkoisen härmänpuuskan tammelle.Sitten se vasta epäkiitollisen näköinen on. - Enhän se mä
smaragd2 kirjoitti:
Voi voi tammiparkaa kun on saanut huonon paikan kasvaa kun autotalli tulee eteen.Kai tiesit,että tammi on kookoas puu joka tyypillisesti avoimella paikalla on erittäin leveä ja oksisto alkaa alhaalta.Ettei tullut väärä kasvia väärään paikkaan istutettua...?
Vaikka tehdäänhän tammesta ihan leikattua pensasaitaakin paremmissa piireissä.Oman kokemukseni mukaan jatkuva kurittaminen aiheuttaa melkoisen härmänpuuskan tammelle.Sitten se vasta epäkiitollisen näköinen on."Ettei tullut väärä kasvia väärään paikkaan istutettua...?"
Kuules kun tuon tammen istutti kakskytä vuotta sitten ihan eri ihminen ku mie, enkä siihen kylkeen edes tuota lapinkotaa valinnu, joten sillee täytyy jotenkin hoitaa tammee ja rakennulsen kattooki. - rusalkaa
Enhän se mä kirjoitti:
"Ettei tullut väärä kasvia väärään paikkaan istutettua...?"
Kuules kun tuon tammen istutti kakskytä vuotta sitten ihan eri ihminen ku mie, enkä siihen kylkeen edes tuota lapinkotaa valinnu, joten sillee täytyy jotenkin hoitaa tammee ja rakennulsen kattooki.Isompia tammia on pihassa minulla, mutten ajatellut leikkaamisen ajankohtaa sen kummemmin. Leikkelin alaoksat pois...kun tosiaankin kasvattaa leveetä.
Nyt huomaan, että kasvattaa rungostaan uusia alaoksia... jotenka ei se kasvu ainakaan paljon häiriintynyt. Tietääkseni lehmus on myöskin semmoinen puu, joka versoo uutta oksaa rungostaan, kun edelliset leikattu pois. En tiedä onko muita sellaisia. - asiallisesta
rusalkaa kirjoitti:
Isompia tammia on pihassa minulla, mutten ajatellut leikkaamisen ajankohtaa sen kummemmin. Leikkelin alaoksat pois...kun tosiaankin kasvattaa leveetä.
Nyt huomaan, että kasvattaa rungostaan uusia alaoksia... jotenka ei se kasvu ainakaan paljon häiriintynyt. Tietääkseni lehmus on myöskin semmoinen puu, joka versoo uutta oksaa rungostaan, kun edelliset leikattu pois. En tiedä onko muita sellaisia.... viestistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483