Sunnyn käyntihäiriöt?

Johanna.

Mistähän voisivat johtua Nissan Sunnyn käyntihäiriöt? Auto on vm. 86 ja B11 mallia ja siinä on 1,5-litrainen bensamoottori.

Auto käynnistyy kylmänä yleensä ensimmäisellä tai toisella yrittämällä helposti. Kun lähtee ajamaan, niin alussa käyntihäiriöitä ei esiinny, mutta 2-40 km ajomatkan jälkeen auto alkaa nykiä tai sammuu kokonaan kesken ajon, kun ajaa kevyellä kaasulla.

Kun koittaa käynnistää auton uudelleen, niin usein täytyy kääntää virta-avaimesta 5-10 kertaa ennen kuin auto lähtee uudelleen käymään.

Uudelleenkäynnistyksen moottori käy yleensä ihan hyvin tyhjäkäynnillä, mutta sammuu hyvin helposti uudelleen, kun painaa kevyesti kaasua. Jos taas painaa heti voimakkaammin kaasua auton ollessa vapaalla, niin moottori ei yleensä sammu.

Vika ilmenee siis lähinnä silloin, kun moottori on lämmin tai kuuma ja autolla ajetaan kevyellä kaasulla tai auto käy vapaalla ja samalla painaa kevyesti kaasua. Jos auto käy vapaalla eikä paina kaasua lainkaan, niin käyntihäiriöitä ei esiinny. Kun ajaa raskaalla kaasulla, niin nykimistä esiintyy huomattavasti vähemmän kuin kevyellä kaasulla ajettaessa eikä auto sammu kesken ajon.

Toisinaan autolla kuitenkin pääsee ajamaan 50-100 km ilman, että vika lainkaan esiintyy. Autoon on vaihdettu uudet tulpat, polttoainesuodatin ja ilmansuodatin, mutta niillä ei ole ollut mitään vaikutusta käyntihäiriöihin.

6

3743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johanna.

      "Uudelleenkäynnistyksen moottori käy yleensä ihan hyvin tyhjäkäynnillä"

      Siis piti kirjoittaa "uudelleenkäynnistyksen jälkeen moottori käy yleensä ihan hyvin tyhjäkäynnillä".

      • Anonyymi

        mene töihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mene töihin

        Työnteko on köyhien hommaa!


    • -841.5sunny

      ainakin oireilee noin / puolakin..

    • 100A

      Kuten kaveri tossa sanoi niin sähköpuoli kuntoon eli puola ja sytystysyksikön (virranjakajassa) sekkaaminen .
      Bensapunpun kunto tuottaako tarpeeksi bensaa koneelle käydessä ja kuormittettuna sekä samalla vaihtuu bensasuodatin

      POLTTOAINEPUMPPU NISSAN SUNNY B11 82--86
      Laatupumppu. Jos autossa paksu bakeliittitiiviste: Mukana tuleva
      paperitiiviste/-teet sen päälle!
      Sunny B11 1,3/1,5 82--9.84 (2 putkea). . . . . . . . . . . 29-2714 29.90 ???
      Sunny B11 1,3/1,5 10.84--86 (3 putkea). . . . . . . . . . . 29-2744 27.58 ??

      Sähköpuolen osia
      SYTYTYSPUOLA NISSAN SUNNY B11 82--86
      B11 Kärjelliset 82--4.84 (etuvastuksella). . . . . . . . . 10-1012 12.50 ???
      B11 Kärjettömät 4.84--86. . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-1052 67.90 ???
      B11 Kärjettömät 4.84--86 YLEISMALLI. . . . . . . . . . . . 10-1021 16.50 ???

      OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT NISSAN SUNNY B11 82--86
      Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva
      kontaktipintaan!
      B11 84--86 Hitachi (2 liitintä päällä/"sormus"). . . . . . 10-8107 29.90

    • _juhani_

      Mites tälle vialle kävi?
      No kuitenkin..

      Oma autoni on Sunny/1,6 kaasutinkone/vm.88 ja N13. Oman hajanaisen:) tietämykseni mukaan samanlainen kaasutin kuin sinulla.

      90% varmuudella bensapumppu rikki. Itsellä oli juuri sama ongelma. Pumpun vaihdon yhteydessä kannattaa (jos vain viitseliäisyyttä riittää) purkaa kaasutin: Siinä kohtaa kaasuttimessa, josta bensa tulee sisään pumpulta, on karkeasuodatin (sisäpuolella). Tämä osa on kiinni messinkisessä venttiilissä siinä kaasuttimen ylimmäisen palikan sisäpuolella ja lähtee hylsyavaimella irti. Puhdistus ja takaisin kiinni.

      Kaasuttimesta tarvitsee irroittaa suodantinkotelo ja vain kaasuttimen yläosa. Pystyy tekemään vaikka parkkipaikalla noin kolmessa-neljässä tunnissa.

      Vaatii jonkin verran kärsivällisyyttä purkaa kun ruuveja ja muita pieniä pirulaisia meinaa hukkua välillä. Valkoinen lakana auton alla helpottaa kummasti ruuvien etsimistä. :)

      Omassa tapauksessa tähän suodattimeen oli kertynyt pieniä kuminpalasia rikkimenneestä pumpusta ja muuta likaa jotka aiheuttivat pienimuotoisia käyntihäiriöitä pumpun vaihdonkin jälkeen.

      Jos ei oo pumppu rikki, niin rikkinäinen sytytyspuola saattaa aiheuttaa pätkimistä. Yksi tunnusmerkki puolan hajoamisesta on nesteen vuotaminen siitä. Se neste kun karkaa niin se ei jäähdytä puolaa ja käämit palaa.

      Puola kannattaa vaihtaa muutenkin jos sitä ei ole koskaan vaihdettu. Mulla pieneni matka-ajossa kulutus litralla-kahdella/100km kun tulpat antoivat kunnon kipinän. Uuteen puolaan investoiminen säästi itsensä takaisin kuukaudessa.

      Toivottavasti auttaa tämä tieto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei sua enään tunnista

      Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      207
      7108
    2. Huomenet naiselle

      Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4672
    3. Etsin vastaantulevista sua

      Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4494
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

      Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3302
    5. Kaikesta muusta

      Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1965
    6. Tekis mieli lähestyä sua

      Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1717
    7. Hyvää yötä.

      Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1690
    8. Ajatteletko koskaan

      Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1590
    9. Kyllä hävettää!

      Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1479
    10. Haluaisitko enemmän ?

      Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1247
    Aihe