Nyt on aika päästää vanha Carina II vm -88 eläkkeelle. Mittariin on tullut 370 tkm. Katsastus olisi edessä ja ainakin jarruissa on remppaamista. Muutakin pikkuvikaa olisi, mutta suurimpana syynä auton vaihtoon on se että nykyiseen olisi hankittava vielä uudet talvirenkaat.
Aikomuksena on hankkia noin 200 tkm tai alle ajettu Carina E vm 95 - 97.
Mitä eroja on noiden autojen erikokoisissa moottoriversioissa. Onko esim. 1.8 litrainen kone (ja auto) jotenkin vikaherkempi kuin 1.6 tai 2 litrainen?
Ilmeisesti näissäkin malleissa jakohihnan vaihtoväli on 100 tkm, joten noin 200 tkm ajettua autoa ei kannata ostaa, jos siihen ei ole vaihtoa tehty?
Carina E hankintaan
11
2679
Vastaukset
- hihnanvaihto
eiole mikään ongelma.
Hihna maksaa halvimmillaan kait pari kymppiä ja itsekin sen pystyy vaihtamaan, jos vähän osaa remppaa tehdä.
Nyrkkipajalla vaihto maksaa 100-150 euroa.
Vesipumppu kannattaa vaihtaa ainakin 200 000km:n välein.
Itsellä kokemusta vain 1.6-koneisesta, joka on toiminut hyvin, ei oikeastaan mitään ongelmia 240 000km:n matkalla.
Ovien alareunat jouduttiin maalaamaan, muualla ruostevaurioita sitten ei ole ollutkaan.
Pakoputkikin on vielä alkuperäinen alusta loppuun asti ( rosteria). - kuin britti
Kaikkiaan yksi varmimmista autoista. Brittiläisiin tietyt varaosat kuten jarrupalat,koiranluut ja sähköpuolen osat kalliimpia. Yleensäkin briteissä hieman enemmän vikoja. Tunnistaa mm. rekisteriotteesta japsi=JT, britti=SB. Itselläni on ollut neljä Carinaa -89,-91, -93 ja viimeisin oli britti vm. -97.
- kuitenkin
britti, eli vuosimalli 96-97, koska silloin saa tuoreimman version kärrystä. Näissä brittiläisissä vm 96- ja 97-malleissa on parannettu kolariturvallisuutta, äänieristystä, ajettavuutta ja monia muitakin kohteita. Japseista ei näitä parannettuja malleja enää tuotu, joten niitä ei ole tarjolla... valitettavasti.
Eikä se brittiCarinakaan huono ole, minullakin on jo 200tkm ajettu ja kaikki okei. - ecarinaxli-97
kuitenkin kirjoitti:
britti, eli vuosimalli 96-97, koska silloin saa tuoreimman version kärrystä. Näissä brittiläisissä vm 96- ja 97-malleissa on parannettu kolariturvallisuutta, äänieristystä, ajettavuutta ja monia muitakin kohteita. Japseista ei näitä parannettuja malleja enää tuotu, joten niitä ei ole tarjolla... valitettavasti.
Eikä se brittiCarinakaan huono ole, minullakin on jo 200tkm ajettu ja kaikki okei.silti auto on oikea metelipesä moottoritiellä ikävä ajettava: se suuntavakavuus, ja heikko kori:tönäseppä vaikka etulokasuojan a-pilarin välistä niin tuntee kuinka kori elää, ja ruostuu herkästi vaikka jotkut täällä toisin väittää, pellit niin ohuet että ei juuri kestä lokasuojasta painamalla iskareita testata..., muutenkin halvalla tehty, omassani oli kuskin penkin kiinnikkeet aivan ruosteessa! ja kun keskikonsolin purki = vaihteisto ongelmia oli.., kaikki verhoilun takana piilossa olevat tukiraudat yms = ei mitään pinnoitetta!ja kaikki aivan ruosteessa, esim mitsubishi on varmasti järkevämpi ostos tai masa 626 / primera, kun myin omani yksi ostaja kandidaatti kävi kokeilemassa: ihmetteli juuri karmeaa sisämeteliä, oli muutamaa carinaa jo kokeillut, sanoi että mitsu huomattavasti hiljaisempi: oli kaverinsa kyydissä.
- Ruostuu!
kuitenkin kirjoitti:
britti, eli vuosimalli 96-97, koska silloin saa tuoreimman version kärrystä. Näissä brittiläisissä vm 96- ja 97-malleissa on parannettu kolariturvallisuutta, äänieristystä, ajettavuutta ja monia muitakin kohteita. Japseista ei näitä parannettuja malleja enää tuotu, joten niitä ei ole tarjolla... valitettavasti.
Eikä se brittiCarinakaan huono ole, minullakin on jo 200tkm ajettu ja kaikki okei.Muista tsekata ovien alareunat! Ne ruostui omassani vm -94. Siinä brittiläisten pahin ongelma.
- kokemuksia on
ecarinaxli-97 kirjoitti:
silti auto on oikea metelipesä moottoritiellä ikävä ajettava: se suuntavakavuus, ja heikko kori:tönäseppä vaikka etulokasuojan a-pilarin välistä niin tuntee kuinka kori elää, ja ruostuu herkästi vaikka jotkut täällä toisin väittää, pellit niin ohuet että ei juuri kestä lokasuojasta painamalla iskareita testata..., muutenkin halvalla tehty, omassani oli kuskin penkin kiinnikkeet aivan ruosteessa! ja kun keskikonsolin purki = vaihteisto ongelmia oli.., kaikki verhoilun takana piilossa olevat tukiraudat yms = ei mitään pinnoitetta!ja kaikki aivan ruosteessa, esim mitsubishi on varmasti järkevämpi ostos tai masa 626 / primera, kun myin omani yksi ostaja kandidaatti kävi kokeilemassa: ihmetteli juuri karmeaa sisämeteliä, oli muutamaa carinaa jo kokeillut, sanoi että mitsu huomattavasti hiljaisempi: oli kaverinsa kyydissä.
mutta esim Mazda 626 alkoi olla tasaisen loppu joka paikasta 150tkm jälkeen, enkä keksi siitä mitään E-carinaa parempaa (ei edes hiljaisempi). Suuntavakavuus ei todellakaan ole Carinassa hääppöinen, muttei sen huonompikaan kuin esim 626:ssa tai primerassa. Ovien alareunoihin tulee ruostetta, joka on vielä helppo ja halpa korjauttaa, mutta muuten ei ruostumista ole sen enempää kuin esim 626:ssa tai vastaavissa.
- excarinaxli-97
kokemuksia on kirjoitti:
mutta esim Mazda 626 alkoi olla tasaisen loppu joka paikasta 150tkm jälkeen, enkä keksi siitä mitään E-carinaa parempaa (ei edes hiljaisempi). Suuntavakavuus ei todellakaan ole Carinassa hääppöinen, muttei sen huonompikaan kuin esim 626:ssa tai primerassa. Ovien alareunoihin tulee ruostetta, joka on vielä helppo ja halpa korjauttaa, mutta muuten ei ruostumista ole sen enempää kuin esim 626:ssa tai vastaavissa.
huomattavasti suuntavakaampi ja hiljaisempi, myös alusta selkeästi tanakampi carinaan verrattuna, nyt löytyy perheestä nissani.., muistan aikoinaan kun kävin yhtä "ruosteetonta" carinaa katsomassa: ovien alareunat kukki potero takana jossa rekkari takakaaret aivan ruosteessa, auto oli -97 alle 150tkm ajettu..., myyjä laski ruosteeksi vain läpireiät.., taitaa täälläkin olla monilla sama logiikka kun kaikilla ruosteettomat.., omani oli sentään r-estokäsiteltykin, mutta eihän sekään carinaa pelasta, pitäisi joka vuosi käsitellä.
- kaikkia
Ruostuu! kirjoitti:
Muista tsekata ovien alareunat! Ne ruostui omassani vm -94. Siinä brittiläisten pahin ongelma.
yksilöitä.
Oven alakanteissa on joissakin yksilöissä ruostetta, mutta ei kaikissa.
Perheessä ollut kaksi britti-Carinaa, joissa vain toisessa oli ko. probleemi.
Helppo korjata, kun tekee sen aikanaan, eikä päästä ruostumaan.
Muuten autoissa tosi vähän vikoja. - ongelmana
carinassa sekä japsimallin aikana että noissa 90-
luvun brittimalleissa "Carina E".
Nähty on! - vähän
ongelmana kirjoitti:
carinassa sekä japsimallin aikana että noissa 90-
luvun brittimalleissa "Carina E".
Nähty on!ruosteongelmia nimenomaan E-mallissa.
Vanha II-mallin Carina eri juttu, siinä ei ollut vielä sinkittyjä peltejä.
E-mallin ruostuminen rajoittuu lähinnä bensatankin reunuksiin ja muutamissa yksilöissä ovien alareunoihin. Ovien terävästä alakantista lähtee maali ja ruoste iskee.
Helppo korjata aikanaan, kuten joku jo viestiketjussa mainitsikin.
- Anonyymi
Onko primera Carina E Carina sama akku kuin mazda 626 01
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En usko et meistä tulee jotain
Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel102850- 1112096
Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"
Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei431554- 2601398
- 701003
Olen J-mies
Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.47911Ei sitten, ei olla enää
Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na77880- 55874
- 44785
Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä
Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to93736