Olemme mieheni kanssa varaamassa matkaa Madeiralle joulukuussa. Emme aiemmin ole siellä olleet. Olisi kiva kuulla minne alueelle kannattaa suunnata...
Minne kannattaa suunnata?
14
5105
Vastaukset
- george 2
eihän siellä muita isompia kaupunkeja olekaan. Sitten autolla joko saaren länsi-tai itäpuolen kierros, jolloin näet kaikki 4 ilmastovyöhykettä mukaanlukien korkeat ja kylmät alueet jopa pilvirajan yläpuolella.
Levadoita eli kastelukanavia voi kävellä pitkiäkin matkoja. Ruoka on Funchalin alueella hyvää ja paikkoja paljon ja illalla turisteja täynnä.
valitsemasi ajankohta voi kyllä olla sään puolesta aika viielä, ainakin iltaisin. Olin itse siellä huhtikuun alussa. - Siellä on kaikki
Nimeomaan Funchaliin kannattaa suunnata ja sieltä käsin tutustua saareen. On makuasia, majoittuuko Funchalissa keskustaan vai sen ulkopuolelle, itse olemme aina suosineet keskustaa. Hyvä kohde on esim. Aurinkomatkojen Do Centro, josta on lyhyt matka kauppoihin, vanhan kaupungin ruokamestoihin ja rantaan. Hyvä palvelu, ilmastoidut huoneet, mahtava marketti vieressä, josta saa pikkupurtavaa ja juotavaa tarpeeseen.
- hieman.
Ilmastointia ei tarvitse Funchalin hotellihuoneissa kuin ehkä kesällä.
Syksystä-Kevääseen kaipaa yöllä lämmitystä tai ainakin auringon eli meren puoleinen huone auttaa asiaa. - ed.kirjiottaja
hieman. kirjoitti:
Ilmastointia ei tarvitse Funchalin hotellihuoneissa kuin ehkä kesällä.
Syksystä-Kevääseen kaipaa yöllä lämmitystä tai ainakin auringon eli meren puoleinen huone auttaa asiaa.Ilmastoinnin saa helposti kytkettyä pois päältä, se ei ole ongelma. Kesäaikana, jolloin me olemme yleensä Madeiralla käyneet, ilmastointi on ihan ehdoton, ellei ihan sikakelit satu päälle.
- must juttu
Me olemme myös menossa Madeiralle tosin aivan joulukuun lopussa, haluan nähdä uudenvuodenaaton ilotulituksen, joka viestien mukaan on mahtava.
Jouluvalot siellä ovat palamassa jo joulukuun alusta lähtien. Olen aiemmin ollut marraskuussa, jolloin jo näin välähdyksen noista kauniista valoista. Puut ja pensaat on valaistu valoketjuilla ja esim. turistialueella hotellien pihat ovat kauniisti koristellut valaistuilla hahmoilla.
Niin minne kannattaa mennä, tietysti tehdä saarikierros (kannattaa ensikertalaisena mennä matkatoimiston bussilla) sisältää myös lounaan, sitten täytyy mennä kaapelihissillä Montelle, siinä näkee matkalla maisemia sekä perillä kauniin vanhan kirkon ja Monten palatsin puutarhoineen ja sisätilojakin siellä palatsin puutarha-alueella on nähtäväksi. Aikaa siellä vierailuun täytyy varata kylliksi. Pois Montesta pääsee tietysti vaunuhisillä, mutta myös bussilla ja korikelkalla,
joka on Monten erikoisuus. Tosin tuo kelkkakyyti ei tule alas keskikaupungille asti.
Camanchan kylässä (n. 6-10 km keskustasta) on pajukoritehdas (halli ja myymälä), josta saa isot ja pienemmätkin matkamuistot ostettua.- paikka...
Yhdyn näihin suositteluihin täysin... tosin on sanottava, jossain määrin korkean paikan kammoa potevana, että hissimatka Monteen teki mammalle heikohkon olon. Mutta lopussa kiitos seisoo, kuten sanotaan. Kannatti pelätä. Paluumatka, katse merelle päin samaisella hissillä oli jo ihan ok ja mielettömän hienoista maisemista kykeni nauttimaan. Sama juttu oli saarikierroksella. Pelotti joissakin kohdin ihan valtavasti, mutta selvittiin ihan kunnialla.
Ehdottomasti kannattaa nähdä kaikki se kauneus.
Oppaanamme retkellä oli tyyppi, joka oli erityisesti paneutunut kasvitieteeseen ja kykeni selostamaan kaiken sen alkukesän väriloiston todella hienosti.
Kelkkakyytiin en uskaltautunut, vaikka siihen tunkua näytti olevan. Hienoa meininkiä varmasti minua rohkeammille. - matkakuumeessa
Mekin lähdemme joulukuun lopussa Madeiralle uuden vuoden ilotusta katsomaan. Majoitumme Funchaliin hotelliin. Suunnitelmissa tehdä autolla retki "saaren ympäri" sekä kalastusreissu.
- matkakuumeiselle
matkakuumeessa kirjoitti:
Mekin lähdemme joulukuun lopussa Madeiralle uuden vuoden ilotusta katsomaan. Majoitumme Funchaliin hotelliin. Suunnitelmissa tehdä autolla retki "saaren ympäri" sekä kalastusreissu.
Mainitsit kalastureissusta. Tarkoititko merelle menoa ? Onko kokemusta ? Mistähän saisi lisätietoa ! Kiinnostaisi kovasti kalastus - onko Madeiralla mahdollista perhokalastaa joella - onko siellä sellaisia jokia ?
Olemme myös joulukuun lopussa menossa Madeiralle. - matkakuumeessa
matkakuumeiselle kirjoitti:
Mainitsit kalastureissusta. Tarkoititko merelle menoa ? Onko kokemusta ? Mistähän saisi lisätietoa ! Kiinnostaisi kovasti kalastus - onko Madeiralla mahdollista perhokalastaa joella - onko siellä sellaisia jokia ?
Olemme myös joulukuun lopussa menossa Madeiralle.Merelle menoa tarkoitin eli syvänmerenkalastusta. Olemme kerran olleet muistaakseni Kanarian matkalla. Oli kyllä raskasta ainakin näin naisimmeiselle, mutta mies tietysti tykkäsi kovasti. Tässä ainakin yksi linkki syvänmerenkalastukseen http://www.fishmaster.fi/Madeira.htm.
En tiedä yhtään millaiset säännökset vapaa-ajankalastukseen Madeiralla on. Mistähän löytyisi?
- Dennis I
Madeira on saari, jota kannattaa kierrellä. Jos ei koko saarta viitsi kiertää, niin yksi kiva kohde on Nunnalaakso. Taksitkin kierrättävät saarta kahta eri reittiä: itäistä ja läntistä. Kierros maksaa noin 100 euroa. Kannattaa tietysti varmistaa, että on kuljettaja, joka osaa selostaa jollain tuntemallasi kielellä kohteita.
Funchalissa kannattaa käydä tutustumassa myös kauppahalliin ja sen takaosassa olevaan kalahalliin.
Ehdottomasti pitää maistaa saaren suurinta kalaherkkua espadaa. Lihasta pitäville on espetada-lihavarras.
Hotelleista osa sijaitsee Lidon alueella, jossa kulkee hieno rantabulevardi myötäillen meren rantaviivaa.
Vieläköhän mahtaa löytyä matkoja joulukuulle? - vinkkejä
Katso tästä osoitteesta, kokemusta on. Olen ollut Madeiralla seitsemän kertaa, viime vuosina talvisin useita kuukausia ...
http://user.personal.fi/atk/merelle/kotisivu.html- viola
Kiitos hyvistä vinkeistä ja valokuvista !
Olemme miesystäväni kanssa juuri tänään varanneet eka matkamme Madeiralle, Girassol-hotelli 12. marraskuuta.
Olin vähän epäluuloinen näin myöhäisestä ajankohdasta, kun kaikki puhuvat yleensä siitä ihanasta keväästä, mutta kun olen nyt lukenut monien hyvistä kokemuksista myös marraskuulta, olen aivan innoissani.
Lisää kokemuksia ja tietoa, seuraan tätä keskustelua varmasti päivittäin! - olimme
viola kirjoitti:
Kiitos hyvistä vinkeistä ja valokuvista !
Olemme miesystäväni kanssa juuri tänään varanneet eka matkamme Madeiralle, Girassol-hotelli 12. marraskuuta.
Olin vähän epäluuloinen näin myöhäisestä ajankohdasta, kun kaikki puhuvat yleensä siitä ihanasta keväästä, mutta kun olen nyt lukenut monien hyvistä kokemuksista myös marraskuulta, olen aivan innoissani.
Lisää kokemuksia ja tietoa, seuraan tätä keskustelua varmasti päivittäin!Olin kaksi vuotta sitten juuri samaan aikaan eli marraskuun puolivälissä Madeiralla. Sää oli ihana Suomen silloiseen säähän verrattuna, tarkeni sortseissa ja t-paidassa. Sadekuuroihin pitää varautua, mutta useimmin ne ovat lyhyitä ja sää on silloinkin lämmin. Nyt olemme menossa joulukuun lopussa, jolloin näemme sekä jouluvalot että uudenvuodenaaton ilotulituksen. Vihjeenä, että ainakin 2 v. sitten jouluvalot sytettiin kokeilumielessä juuri sen viikon perjantaina kun siellä paikanpäällä olimme eli marraskuun olikohan se 18. päivä.
- viola
olimme kirjoitti:
Olin kaksi vuotta sitten juuri samaan aikaan eli marraskuun puolivälissä Madeiralla. Sää oli ihana Suomen silloiseen säähän verrattuna, tarkeni sortseissa ja t-paidassa. Sadekuuroihin pitää varautua, mutta useimmin ne ovat lyhyitä ja sää on silloinkin lämmin. Nyt olemme menossa joulukuun lopussa, jolloin näemme sekä jouluvalot että uudenvuodenaaton ilotulituksen. Vihjeenä, että ainakin 2 v. sitten jouluvalot sytettiin kokeilumielessä juuri sen viikon perjantaina kun siellä paikanpäällä olimme eli marraskuun olikohan se 18. päivä.
Kiitos viestistäsi.
Vaihdettiinkin lähtöa viikkoa aikaisemmaksi, eli 5.11. ja Hotelli Dorisol Buganvilia.
Nyt jää kyllä valitettavasti se jouluvalaistus näkemättä.
Onko kokemuksia Dorisolista ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3218257Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1016503Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1753745- 772948
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402590- 452553
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222286- 1212243
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962054- 481633