kertokaa

joilla on

Sain eilen tietää että minulla on raskausajan diabetes.Huomenna vasta neuvola.Kertokaa te joilla on tai on ollu niin siitä jotain.Tiedän että nyt menee ruokavalio remonttiin ja makeet pois ym muuta.Oletteko joutunut käymään ylimääräisissä ultrissa katsomassa vauvan kokoa ja muutenki tehostettuun seurantaan?Minkä kokoinen vauva on syntynyt?Onko vauva joutunut heti jonnekkin tarkkailuun?

2

454

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ite oon ihan räjähtämässä tämän asian kaa... RÄYH!!!

Tuosta mikä on normaali määrä ultria en tiiä, mä käyn kerran kuussa, nyt useemmin. Insuliini alotettu pari viikkoo sit ja en ainakaan ite koe sillä olevan mitään hyötyä.

Joka Jumalan aamu saa herätä siihen että onkohan Vauva elossa kun ei liiku -muuten niin reipas vauva joka herättää aamusin ja temmeltää päivät. Insuliinin aikana ei liiku juuri lainkaan.

Juuri tänä aamuna viimeksi soitin Naistenklinikalle ja sanoin että en enää piikitä itteeni...
      Ahdistaa ku tuntuu että se insuliini vaikuttaa vain Vauvaan, ei muhun. Esim. sokeriarvot eivät ole yhtään sen paremmiksi muuttuneet, vaikka annostusta nostetaan kokoaika.

Eikä tuo Vauva niin järkyn iso ollut maanantaina vko 35 ja painoarvio pikkasen vajaa 3.5kg

Ja mitä kysyit tuosta joutuuko Vauva synnyttyään tarkkailuun, niin vastaisin ainakin kyllä, koska jos se jo nyt masussa on noin liikkumaton insuliinin takia niin on varmaan sokerit alhaset syntyessään ja siksi varmaan. Siis en tiedä mutta luulen.

Muuten ihan ok juttu, mukavasti mennyt ja pistäminen ei oo niin kamalaa ku ajattelin, sormenpäät vaan hellänä kun 5 kertaa vuorokaudes pitäis sokeri mitata.

OHHO, tulipas avauduttua ja tää ei varmaan sun oloas hirveesti helpottanut, mutta oon oikeesti ihan tosi kiukkunen.

Ja sitäpaitsi!!!!
      Voihan olla että sulla riittää pelkkä ruokaremontti =)

Iloista odottelua..

• kolmas kerta todensanoo

Itsellä molemmissa raskauksissa todettu raskausajan diabetes, kummassakin piti ruokavalio remontti tehdä. Ja jouduin ylimääräiseen ultraan kättärille asian tiimoilta. Esikoiseni oli 4405g ja lapsivesi oli vihreää, kummatkin kuulemma tavallisia jos on todettu raskausajan diabetes. Minulla siis oli hyvin helppo diabetes eikä tarvinnut piikittää mutta kyllä siitä lisä ultra koon selvittämiseksi varmaankin tulee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      325
      6225
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3686
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      149
      2861
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      227
      2190
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      107
      1763
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      67
      1232
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      83
      1102
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      145
      983
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      958
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      904
    Aihe