Mun vatsa tähystettiin joitakin vuosia sitten, ei ollut mitään, ja närästystä oli sitä ennen ja on ollut sen jälkeenkin. Nexiumia/Somacia olen ottanut aina silloin tällöin ja mennyt ohi ja sitten taas tullut uudelleen, eli nyt kysyisinkin, että pitääkö sinne tähystykseen mennä taas?
Mulla tulee närästystä etenkin veden juomisesta, ja närästyksen yhteydessä tuntuu kuin olisi astma, eli on hengenahdistusta, mutta se hengenahvistus mm. menee ohi kun puhelee jonkun kanssa tai keskittyy johonkin asiaan, eli unohtaa koko närästyksen eli voisiko tämä olla vaan jotain stressiä?
Kertokaahan onko kenelläkään tällaista ollut?
Mulla ei esimerkiksi öisin närästys/hengenahdistus vaivaa yhtään, vaan silloin kun olen "hereillä".
Kun lääkäri painelee vatsaa, vatsa ei ole kipeä mistään, mutta se tuntuu joskus kipeältä, ja joskus oudolta ja se outous katoaa kun vatsa saa ruokaa.
Mulla on myös krooninen, ärtyvä paksusoli vaivana ja tietenkin stressi.
Eli pitäisikö siellä tähystyksessä rampata kolmen vuoden välein vai riittääkö kun on kerran tähystetty? Eihän se hankala toimenpide ole, mutta tietäis vähän mitä kannattaisi tehdä.
Joskus tuntuu kuten pitäisi niellä kurkusta jotain ja joskus taas tuntuisi kuten vatsassa muljaisi.
Jos joku viitsisi antaa vinkkiä mitä tehdä, olisin kiitollinen. Minua hoitanut lääkäri ei ole ehdottanut toista tähystystä.
Vatsatähystykseen, kuinka usein?
3
393
Vastaukset
- Epätietoinen mieshenkilö
vielä että Nexikumia ja Somacia olen yleensä syönyt putkeen kuukausi, pari, sitten mennyt vaiva ohi ja tullut uudelleen takaisin, ei heti mutta muutaman kuukauden päästä, joskus menee pitempäänkin.
Mulla vaan on parikin sellaista tuttua jotka syö Nexiumia jatkuvasti. - galhu
aika samanlaiselta kuullostaa kun omat oireet.on tähystelty ja astmat tutkittu.mitään suurempia hätiä ei ole löydetty.psykosomaattisia suurin osa.hengen ahdistus ja kamalat näräsykset ja palan tunne kurkussa ilmestyy aina kovan stressin alla.siinä sitten syödään somakkia ja vedetään ventolinea ehkä aivan turhaankin.pitäs ottaa vaan rennommin koko elämä....
- kertoja tähystetty
No oireiden mukaan kuitenkin pitäisi uusia. Mutta jos ei jatkuvia ole,ja tilapäislääke auttaa, ei kai tarvitse. Pitää mennä lääkäriin valittamaan oireitaan.
Minusta tuli kroonikko ja syön lääkkeitä jatkuvasti estämään hapon nousut,koska ruokatorvessa on Barrett-muutosta näkyvissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3235624- 745139
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484206- 523881
- 433534
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1273248Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv923095- 432229
- 492158
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272118