Heippa vaan,
minulla on aina ollut ahtaat hengitystiet, nenä on erittäin harvoin auki ja nyt minulla on alkanut tulla usein poskiontelotulehduksia( keuhkoputkentulehdus), nyt on kolmas kerta menossa muutaman kuukauden sisään. Varsinkin näin kesällä, hengitys vinkuu ja kurkkuun erittyy limaa koko ajan, ja yöllä täytyy monesti yskiä. Olisivatko astman oireita? Tämän vuoden aikana oireet ovat pahentuneet. Ajattelin mennä lääkäriin kunhan parannun tästä poskiontelotulehduksesta. Suvussa on astmaa. Liikun paljon, ja monesti urheilun jälkeen hengitystiet ovat ärsyyntyneet.jos ei ole astmaa, mitä muuta tämä voisi olla? Kiitos vastauksistanne!
Olisikohan minulla astma?
4
949
Vastaukset
- sitä tai tätä
Että aiot mennä lääkäriin kun parannut? Kulostaa metkalta,mutta ehkä sinulla on lääkitys menossa!
Astman tyypilliset oireet löytyvät niin monesta paikasta netistä, josta voi vertailla.
Esim.tämä "astmaonline" kertoo että:
"Astmaoireet (yöllinen yskä, hengenahdistus rasituksen yhteydessä tai hengityksen vinkuminen) alkavat useimmiten hengitystieinfektion (flunssan) jälkeen. Myös rasituksen ja allergeenialtistuksen yhteydessä ilmaantuva hengenahdistus viittaa astmaan. Astmaoireet voivat alkaa pikkuhiljaa tai kehittyä haittaaviksi muutamassa päivässä."
Jos vielä sisäänhengitys vaikeutuu kohtauksen tullessa enemmän kuin uloshengitys, astma hyvinkin saattaa olla.
Tsemppiä tutkimuksiin!- vinkuu
"jos vielä sisäänhengitys vaikeutuu kohtauksen tullessa enemmän kuin uloshengitys,"
Ai mä oon kyllä luullu iha toistepäin, eikö astmassa nimenomaan uloshengitys ole vaikeutunutta? - astmaatikko vm.58
vinkuu kirjoitti:
"jos vielä sisäänhengitys vaikeutuu kohtauksen tullessa enemmän kuin uloshengitys,"
Ai mä oon kyllä luullu iha toistepäin, eikö astmassa nimenomaan uloshengitys ole vaikeutunutta?vaikeuksia niin ulos- kuin sisäänhegittäessäkin!
Että näin. - jos sissäänhengitys
"jos vielä sisäänhengitys vaikeutuu kohtauksen tullessa enemmän kuin uloshengitys, astma hyvinkin saattaa olla. "
On enneminkin se onkelma..., onkohan silloin astma. Toki oikein pahassa astmakohtauksessa sekä sisään- että uloshengitys voi tuntua vaikealta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3762376IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk631839- 1541413
Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten131236Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021191Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu48925- 90874
- 71832
Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla43805- 28803