rakentanut kyseistä taloa? Minkä hintaiseksi on kyseinen malli tullut, siis pelkästään talon osuus valmiina, ei tonttia mukaan.
Jämerä Bolero
13
3876
Vastaukset
- niin paljon
kuin olet valmis laittaan. Niin hyvät alkutiedot että haarukka on tasan 300te - 700te.
- Maksaahan se
jos otat avaimet käteen-periaatteella. Meille tulee Bolerosta muokattu versio ja tehään koko homma itse. Kustannusarvio oli avaimet käteen-pariaattella yli 300 000 ja nyt säästää pitkälti yli 120 000 € kun itse tekee..Tokikaan ei voi lopullista summaa vielä sanoa kun talo ei ole vielä valmis..vastoinkäymisiä tulee aina..
- vielä,
Maksaahan se kirjoitti:
jos otat avaimet käteen-periaatteella. Meille tulee Bolerosta muokattu versio ja tehään koko homma itse. Kustannusarvio oli avaimet käteen-pariaattella yli 300 000 ja nyt säästää pitkälti yli 120 000 € kun itse tekee..Tokikaan ei voi lopullista summaa vielä sanoa kun talo ei ole vielä valmis..vastoinkäymisiä tulee aina..
jouduitteko maksamaan muutoksista ylimääräistä?
- ...
vielä, kirjoitti:
jouduitteko maksamaan muutoksista ylimääräistä?
maksaa muutoksista mitään. Mä itse suunnittelin sitä pohjaa meidän tarpeiden mukaan ja Jämerän edustaja piirsi siitä vielä vähän toimivamman ja järkevämmän. Se on ns. yksilöllinen talo vaikka onkin tehty Boleron pohjasta. Talohan on aika kulmikas joten omaa työtä helpottaaksemme suoristettiin ulkoseiniä esim. saunatilan uloke poistettiin ja hyvin saatiin mahtumaan se taloon suorallakin seinällä. Kannattaa ottaa yhteys lähimpään edustajaan ja tiedustella heiltä miten paljon kokonaisuus maksaa. Kyllähän se hintaa laskee jos neliöitä vähentää..meilläkin 155 neliötä.
- sinulle,
... kirjoitti:
maksaa muutoksista mitään. Mä itse suunnittelin sitä pohjaa meidän tarpeiden mukaan ja Jämerän edustaja piirsi siitä vielä vähän toimivamman ja järkevämmän. Se on ns. yksilöllinen talo vaikka onkin tehty Boleron pohjasta. Talohan on aika kulmikas joten omaa työtä helpottaaksemme suoristettiin ulkoseiniä esim. saunatilan uloke poistettiin ja hyvin saatiin mahtumaan se taloon suorallakin seinällä. Kannattaa ottaa yhteys lähimpään edustajaan ja tiedustella heiltä miten paljon kokonaisuus maksaa. Kyllähän se hintaa laskee jos neliöitä vähentää..meilläkin 155 neliötä.
voi hyvinkin olla että päädytään boleroon, kaunis talo myös ulkoisesti.
- kestä!
sinulle, kirjoitti:
voi hyvinkin olla että päädytään boleroon, kaunis talo myös ulkoisesti.
Kiva jos voi olla avuksi.On nämä sen verran isoja juttuja kuitenkin. Itse ihastuin Boleron ulkonäköön sekä pohjaratkaisuun..toki sitä piti vähän muuttaa mieleisekseen kun esim. kirjasto oli täysin tarpeeton. Nyt kirjaston tilalle tulee ruokailutila ja keittiö heti sen perään ns. tiputimme vain yhden huoneen pois ja makuuhuoneitakin tulee vain 3. Muistin juuri että meillä hintaan sisältyi arkkitehdin työ jos sitouduttiin ottamaan Jämerän kivitalo. Jos piirrätät talon Jämerällä ja teetät sen jollakin toisella firmalla, maksaa piirustukset varmasti maltaita. Mukavaa syksyn odottelua! Ja ennenkaikkea onnea talonrakennusprojektiin jos sellaiseen ryhdytte :)
- myös tulollaan
kestä! kirjoitti:
Kiva jos voi olla avuksi.On nämä sen verran isoja juttuja kuitenkin. Itse ihastuin Boleron ulkonäköön sekä pohjaratkaisuun..toki sitä piti vähän muuttaa mieleisekseen kun esim. kirjasto oli täysin tarpeeton. Nyt kirjaston tilalle tulee ruokailutila ja keittiö heti sen perään ns. tiputimme vain yhden huoneen pois ja makuuhuoneitakin tulee vain 3. Muistin juuri että meillä hintaan sisältyi arkkitehdin työ jos sitouduttiin ottamaan Jämerän kivitalo. Jos piirrätät talon Jämerällä ja teetät sen jollakin toisella firmalla, maksaa piirustukset varmasti maltaita. Mukavaa syksyn odottelua! Ja ennenkaikkea onnea talonrakennusprojektiin jos sellaiseen ryhdytte :)
Mistäpäin maata näitä boleroja löytäisi valmiina ?
- olohuoneen
kestä! kirjoitti:
Kiva jos voi olla avuksi.On nämä sen verran isoja juttuja kuitenkin. Itse ihastuin Boleron ulkonäköön sekä pohjaratkaisuun..toki sitä piti vähän muuttaa mieleisekseen kun esim. kirjasto oli täysin tarpeeton. Nyt kirjaston tilalle tulee ruokailutila ja keittiö heti sen perään ns. tiputimme vain yhden huoneen pois ja makuuhuoneitakin tulee vain 3. Muistin juuri että meillä hintaan sisältyi arkkitehdin työ jos sitouduttiin ottamaan Jämerän kivitalo. Jos piirrätät talon Jämerällä ja teetät sen jollakin toisella firmalla, maksaa piirustukset varmasti maltaita. Mukavaa syksyn odottelua! Ja ennenkaikkea onnea talonrakennusprojektiin jos sellaiseen ryhdytte :)
porrastuksen kuitenkin? Bolero mallina on kyllä ihana, mutta myökin joudutaan varmasti vähän muuttelemaan pohjaratkaisua, ei ole ihan toimiva meille. Kyllä tässä varmasti taas ruvetaan rakentamaan, sen verran kiinnostaa tehdä vaihteeksi kivitalo. Rakennettiin tiilitalo 6 vuotta sitten.
- porrastus
olohuoneen kirjoitti:
porrastuksen kuitenkin? Bolero mallina on kyllä ihana, mutta myökin joudutaan varmasti vähän muuttelemaan pohjaratkaisua, ei ole ihan toimiva meille. Kyllä tässä varmasti taas ruvetaan rakentamaan, sen verran kiinnostaa tehdä vaihteeksi kivitalo. Rakennettiin tiilitalo 6 vuotta sitten.
ja takka sijoitettiin viistoon olohuoneen ja keittiö väliin..Tämä on meidän ensimmäinen talo ja nyt tuntuu että varmasti viimeinen mitä ainakin itse rakentaa :) vaatii hermoja jne. koko projekti. Mutta kiva sitä silti on itse tehdä kun tietää että itelle tekee..
- maku
porrastus kirjoitti:
ja takka sijoitettiin viistoon olohuoneen ja keittiö väliin..Tämä on meidän ensimmäinen talo ja nyt tuntuu että varmasti viimeinen mitä ainakin itse rakentaa :) vaatii hermoja jne. koko projekti. Mutta kiva sitä silti on itse tehdä kun tietää että itelle tekee..
taitaa olla meillä takka viistoon olohuoneen ja ruokailutilan väliin, kirjasto aiottiin jättää, näillä näkymin, mutta muita muutoksia tulee sitten pihan puolen makkarin ja kodinhoito/pesutilojen sekä vessan ym. sijoittelussa. Kyllähän se rakentaminen hermoja kysyy, mutta kummasti sitä jaksoi kun itselle teki/tekee. Mukavia rakennushetkiä:)
- Bolero myös
Maksaahan se kirjoitti:
jos otat avaimet käteen-periaatteella. Meille tulee Bolerosta muokattu versio ja tehään koko homma itse. Kustannusarvio oli avaimet käteen-pariaattella yli 300 000 ja nyt säästää pitkälti yli 120 000 € kun itse tekee..Tokikaan ei voi lopullista summaa vielä sanoa kun talo ei ole vielä valmis..vastoinkäymisiä tulee aina..
moi,
Onko teillä tiedossa jo toteutuneita kustannuksia ? Esim. kivitoimitus, perustukset, yms ... - Bolerot
maku kirjoitti:
taitaa olla meillä takka viistoon olohuoneen ja ruokailutilan väliin, kirjasto aiottiin jättää, näillä näkymin, mutta muita muutoksia tulee sitten pihan puolen makkarin ja kodinhoito/pesutilojen sekä vessan ym. sijoittelussa. Kyllähän se rakentaminen hermoja kysyy, mutta kummasti sitä jaksoi kun itselle teki/tekee. Mukavia rakennushetkiä:)
Hauska lukea kommenttejanne... Bolero on alunperin suunniteltu meille. Olemme asuneet talossamme nyt seitsemän vuotta. Onnea rakennusprojekteihinne!
- kaikki on
joo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412