Kummiudesta

paha mieli

Mua ei ole kertaakaan pyydetty kummilapseni synttäreille, ei edes silloin, kun asuttiin lähempänä. Nyt välimatkaa n. 200 km joten "lahjonta" tapahtuu postitse jouluisin ja synttäreinä.

Aikanaan pyydettiin tätä perhettä käymään meillä tämän tästä, mutta aina löytyi syitä, mikseivät meille päässeet. Yhteydenpito on hiipunut koko ajan, ei vaan jaksa itse vöyhöttää, kun ei näytä olevan mitään hyötyä.

Jotenkin tuntuu ikävälle kun ei koskaan kuule kummilapsesta mitään, ei koskaan edes kiitoskorttia tms. lahjoista. Tunnen todellakin olevani vain lahja-automaatti, ei muuta.

Nyt tuntuukin, että jos kummilastani pitkän tauon jälkeen näkisin, olisi se sellaista teeskenneltyä iloisuutta, kun taustalla olisi ihmettelyä miksi vanhemmat eivät ole halunneet pitää mitään kontaktia.

Ahdistavaa.

3

760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivät halua

kummisuhdetta. Ei minullekaan ole tärkeää, pitävätkö lasten kummit lapsiin yhteyttä ja lahjoittelevatko. Osa vanhemmista ottaa kummeja, koska niin vain täytyy tehdä kirkollisissa kastajaisissa eivätkä välitä koko kummitraditiosta tuon taivaallista. Itse asiassa heitä ei välttämättä hetkauta mihinkään suuntaan se, muistatko sinä kummilastasi vai et.

Ei sinun suhtautuminen ole kummiuteen sen oikeampaa tai väärempää kuin kumilapsesi vanhempienkaan. Teillä vaan taitaa olla erilaiset käsitykset kummiudesta. Miksi suotta vaivaudut lähettelemään paketteja? Kokisitko jotain syyllistyyttä jos sellaisen näennäisen teatterin lopettaisit? Miksi lähetellä paketteja lapselle, joka ei edes tunne sinua ja joka ei edes tunnistaisi sinua? Kuten itsekin toteat, jos nyt tapaisitte, olisi puheenaiheet aika vähissä. Sinä nyt et vaan saanut mahdollisuutta rakentaa sellaista kummisuhdetta lapseen kuin olisit halunnut.

• olisi hyvä mainita

Vanhempien olisi hyvä mainita kummia pyytäessä, jos heidän käsityksensä kummin tehtävistä ja roolista on jotain aivan muuta kuin esimerkiksi Kummin kirja esittää. Kummi olisi tarkoitus olla lapselle tärkeä, läheinen ja luotettava perheen ulkopuolinen aikuinen, ja sekä lapsella että kummilla on oikeus tähän kummisuhteeseen.

Ehkä ap. lähettelee paketteja, koska haluaa ilahduttaa lasta. Ehkä hän haluaa muistaa lasta, sekä muistuttaa siitä että on olemassa ja häntä varten tarvittaessa.

Ei kummiudessa ole kyse vanhempien ja kummin suhteesta, vaan lapsen ja kummin. Jos vanhemmat eivät halua lapselleen kummia, sopikoot siitä etukäteen.

Ap:n tilanne on vähän sama, kuin pyydettäisiin jotakuta vaimoksi ja mentäisiin naimisiin, ja sen jälkeen alettaisiin ihmetellä kun pitäisi asua yhdessä / jutella / suukotella / rakastaa tai ylipäätään olla missään tekemisissä.

• sama juttu.

Joskus olen myös kirjoittanut samasta aiheesta.Kummilapseni on kyllä vielä niin pieni ettei itse pysty ottamaan yhteyttä.Hänen vanhempansa eivät pidä minuun mitään yhteyttä,itse aina soittelen ja laitan kortteja ym.Eipä heru kiitosta ikinä mistään.Kyllä rupeaa välillä sapettamaan ja monta kertaa olen ajatellut miksi he valitsivat minut kummiksi ja miksi ylipäätään suostuin.(kummeja lapsella on 6)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      114
      7293
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      98
      5233
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3486
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3412
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2524
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1501
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1451
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1346
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      48
      1290
    Aihe