Minulla on ollut hieman yli vuoden hiiri ja kaksi rottaa. Tiedän, että jyrsijät aiheuttavat helposti allergiaa ja siksi rupesinkin miettimään, josko olenkin tullut yliherkäksi varsinkin rottieni pissalle. Haistan pissan erittäin voimakkaana, kuten tosin muutkin. Ja minulla on paljon päänsärkyä sekä saan allergisia oireita huuliini vaikka en ole käyttänyt mitään vääränlaista huulirasvaa sun muuta.
Saatanko olla hieman allerginen? Sinänsä rotat ja hiireni eivät aiheuta mitään oireita kun heitä pidän kädessäni jne. mutta varsinkin rottieni virtsa haisee erittäin voimakkaasti vaikka häkkiä pesen kerran viikossa ja muutenkin putsailen jos tasoille on pissaa mennyt.
Allerginen jyrsijöille?
3
644
Vastaukset
- Carosai
Voit hyvinkin olla allerginen, sillä päänsärky, ja erilaiset turvotukset huuliin ymym.ovat allergissoinnin merkkejä.
Onko tämän vuoden aikana aiemmin tullut mitään oireita? Kutinaa, näppylöitä, punoitusta, kurkunkutiamista?? Yleensä ne on allergissoinnin oireita. Sinun olisi paras ilmoitella lääkäriin ja varata astmatesti.
Jos allergiaa esiintyy voimakkaammin ja astmatestissä on jyrsiät otettava pois. Niilä on parempi asua paikassa missä on hoitaja joka sitä voi hoitaa.- Tyttö 15vee
No en ole kyllä huomannut muita oireita kuin tuon päänsäryn ja huulten turpoamisen, punoituksen ja näppylöiden ilmentymisen niihin. Kurkunkutiamista en ole havainnut entä kutinaa.
Voiko allergia siis edetä astmaksi ja mitkä ovat astman oireet? - rapu
Tyttö 15vee kirjoitti:
No en ole kyllä huomannut muita oireita kuin tuon päänsäryn ja huulten turpoamisen, punoituksen ja näppylöiden ilmentymisen niihin. Kurkunkutiamista en ole havainnut entä kutinaa.
Voiko allergia siis edetä astmaksi ja mitkä ovat astman oireet?Mene ihmeessä lääkäriin allergia testeihin.
Tuo huulten turpoaminen vaikuttaa vakavalta allergia oireelta, toki myös tuo päänsärky, niin selviää, mitkä pölyt sinulle aiheuttavat allergiaa.
Monesti jyrsijöillä kylläkin allergisoivia aiheita on niiden aluset, kuivat heinät ja purut...joillakin jyrsijöillä niiden tarvitsema kylpyhiekka.Mutta virtsassakin on varmasti allergisoivia aiheita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1325381Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313862No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv382044- 241753
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241704- 411640
- 501608
- 291463
- 381424