Onko tietoa mikä olisi halvin vuolukivitakka n. 60m2 talvilämpimään kesämökkiin? Joku sanoi että Vuoleri olisi halvempi kuin perinteiset Tulikivi tai Nunnauuni. Onko muita?
Mikä halvin vuolukivitakka
9
3264
Vastaukset
- mutta me
Me saatiin ainakin Nunnauuni talopaketin mukana tulikiveä halvemmalla. Yleensä Nunnauunit on kai vähän kalliimpia, jos ulkomittoja verrataan. Johtuu siitä, että Nunnauunissa on paksumpaa kiveä. Nunnauunit siis varaavat lämpöä paremmin.
Saako Vuoleriltakin vuolukivitakkoja? Vuolerihan on erikoistunut tiilitakkoihin. Niitä saa ainakin Vuolerilta suhteellisen edullisesti.
Käyttötarpeestasi en tiedä, mutta älä laita varaavaa takkaa, jos menet mökille perjantai iltana, ja lähdet pois sunnuntaina, etkä pidä täyttä lämpöä jatkuvasti. Varaava uuni ei kuitenkaan anna lämpöä vielä perjantaina, joten joudut kuitenkin lämmittämääm jollain muulla. Kiertoilmatakalla saa suuren lämpötehon hetkessä, ja mökki lämpiää nopeasti.- joku
tietämätön kirjoittaa!!!!nunnauuni paksumpaa kiveä?höpö höpö,varaus perustuu suoraan varaavaan massaan,eli osta iso niin lämpöä piisaa pidempään,siihen ei nimi vaikuta,hintaan kylläkin!!!
vuoleri tekee kyllä vuolukivi takkoja,uuneja ja jne...
ja tulikivi ei kyllä häpeä kummallekaan varauksessa saati laadussa!!!
hyviä kaikki,koira omaansa haukkuu!!! - mutta me
joku kirjoitti:
tietämätön kirjoittaa!!!!nunnauuni paksumpaa kiveä?höpö höpö,varaus perustuu suoraan varaavaan massaan,eli osta iso niin lämpöä piisaa pidempään,siihen ei nimi vaikuta,hintaan kylläkin!!!
vuoleri tekee kyllä vuolukivi takkoja,uuneja ja jne...
ja tulikivi ei kyllä häpeä kummallekaan varauksessa saati laadussa!!!
hyviä kaikki,koira omaansa haukkuu!!!Niin minähän olen vain maalikko, joka lämmittää taloaan Nunnauunilla. Kerroppas nyt sitten minulle kuinka paksua kiveä Nunnauunilla ja Tulikivellä on tulipesässä ja uunin sisällä, eli villojen sisäpuolella. Sinulta varmaan nämä tiedot löytyvät. Minä en paksuuksia tiedä, mutta minua on myyjä päässyt höpläyttämään, jos Nunnauunissa ei olekkaan paksumaa kiveä.
Ihan maalaisjärjellä ajatellen uuniin lämmityksen aikana varautunut energia on sitoutuneena tulipesään ja villojen alla olevaan kivimassaan. Kivimassaa on sitä enemmän mitä paksumpia kivet ovat villojen alla. Pintakivillä ei juurikaan ole merkitystä varauskykyyn. Lähinnä siihen kuinka äkkiä tulipesään varastoitunut energia siirtyy huoneeseen.
Itselläni on kokemusta sekä Nunnauunista että Tulikivestä. Nunnauuni on lämmin puolitoista vuorokautta ja Tulikivi vuorokauden. Sen takia Tulikivi olisi melki meillekin parempi, että saisi lämmittää joka ilta. Nunnauunia ei viitsi lämmittää joka ilta, kun vanhat lämmöt menisi harakoille. - paksu kivi
On se kyllä huvittavaa seurata kun asiantuntijat keskustelee. Hoh hoh!
- kokemus meillä
Muuten en tiedä noista eroista, mutta tuohon ei kannata uskoa, ettei varaavaa voisi laittaa, jos viikonloppumökistä on kysymys. Me käytetään varaavaa vuolukivitakkaa mm. juuri noin, että mennään pe ja lähdetään su, eikä edes lämmitetä koko ajan täysillä. Kun illalla on lämmittänyt, niin parvella nukkuvat kitisevät, että on liian kuuma... Ja hyvin riittää lämpöä aamuun asti alakertaankin, vaikka mökki onkin "hyvin hengittävää" mallia eli eristeet eivät ole omakotitasoa. Jos siis eristeet ovat vähänkin paremmassa jamassa, niin ei taatusti tule vilu lauantainakaan. Ja tämä kokemus Nunnan takoista (siis myös muualta kuin mökkikäytöstä, josta esimerkkini).
- Kimalainen
kokemus meillä kirjoitti:
Muuten en tiedä noista eroista, mutta tuohon ei kannata uskoa, ettei varaavaa voisi laittaa, jos viikonloppumökistä on kysymys. Me käytetään varaavaa vuolukivitakkaa mm. juuri noin, että mennään pe ja lähdetään su, eikä edes lämmitetä koko ajan täysillä. Kun illalla on lämmittänyt, niin parvella nukkuvat kitisevät, että on liian kuuma... Ja hyvin riittää lämpöä aamuun asti alakertaankin, vaikka mökki onkin "hyvin hengittävää" mallia eli eristeet eivät ole omakotitasoa. Jos siis eristeet ovat vähänkin paremmassa jamassa, niin ei taatusti tule vilu lauantainakaan. Ja tämä kokemus Nunnan takoista (siis myös muualta kuin mökkikäytöstä, josta esimerkkini).
et osta vuolukivitakaa ollenkaan. Eli tuossa juuri tuli esille,että suuri takka lämpiää hitaasti ja pinempii lämpiää ja jäähtyy nopeammin. Itse hankkisin kunnon keraamisen kaakeliuunin tai vastaavan. Kaakeliuuneissakin löytyy malli jossa on kierrätysominaisuus, jolloin lämpöä tulee heti ja varaavuus joka riittää hyvinkin pitkään. Sitten sen saat kaakelipinnalla tai maalattuna komian kokonaisuuden.
Itse suunnittelen juuri uutta n 80 m2 mökkiäni johon en kuitenkaan mitää vuolukivikasaa osta vaan hankin kunnon lämmittimen. Tuttavani hankki juuri ympärivuotiseen käyttöön pellettitakan jolla saa pian lämpöä ja termostaatti pitää tasaisena. On kyllä tyytyväinen hankintaansa. Tuo lämmitysratkaisu kun on vain niin mökki- ja persoonakohtainen, mutta vaihtoehtoja löytyy. - itse joku
paksu kivi kirjoitti:
On se kyllä huvittavaa seurata kun asiantuntijat keskustelee. Hoh hoh!
asiantuntija uuneissa,vai sellainen,joka on asiantuntija joka alalla?
- Vuolukivi
mutta me kirjoitti:
Niin minähän olen vain maalikko, joka lämmittää taloaan Nunnauunilla. Kerroppas nyt sitten minulle kuinka paksua kiveä Nunnauunilla ja Tulikivellä on tulipesässä ja uunin sisällä, eli villojen sisäpuolella. Sinulta varmaan nämä tiedot löytyvät. Minä en paksuuksia tiedä, mutta minua on myyjä päässyt höpläyttämään, jos Nunnauunissa ei olekkaan paksumaa kiveä.
Ihan maalaisjärjellä ajatellen uuniin lämmityksen aikana varautunut energia on sitoutuneena tulipesään ja villojen alla olevaan kivimassaan. Kivimassaa on sitä enemmän mitä paksumpia kivet ovat villojen alla. Pintakivillä ei juurikaan ole merkitystä varauskykyyn. Lähinnä siihen kuinka äkkiä tulipesään varastoitunut energia siirtyy huoneeseen.
Itselläni on kokemusta sekä Nunnauunista että Tulikivestä. Nunnauuni on lämmin puolitoista vuorokautta ja Tulikivi vuorokauden. Sen takia Tulikivi olisi melki meillekin parempi, että saisi lämmittää joka ilta. Nunnauunia ei viitsi lämmittää joka ilta, kun vanhat lämmöt menisi harakoille.Piti päästä kommentoimaan tuota juttuasi
"Minä en paksuuksia tiedä, mutta minua on myyjä päässyt höpläyttämään, jos ***Nunnauunissa ei olekkaan paksumaa kiveä***.
Ihan maalaisjärjellä ajatellen uuniin lämmityksen aikana varautunut energia on sitoutuneena tulipesään ja villojen alla olevaan kivimassaan. Kivimassaa on sitä enemmän mitä paksumpia kivet ovat villojen alla. ***Pintakivillä ei juurikaan ole merkitystä varauskykyyn***. Lähinnä siihen kuinka äkkiä tulipesään varastoitunut energia siirtyy huoneeseen."
No eikös se nunnauuni juuri mainosta sitä että sillä on paksummat PINTA kivet (70mm), kuin kilpailijoillaan (tulikivi 60mm)?
Ja silloinhan sillä ei olisi parempaa varaus kykyä tulikiveen verrattuna (sinun mukaan) kun tulikivellä on ohuemmat pintakivet kun nunnauunilla.
Koska sen mukaan silloin tulikivellä olisi paksummat sisäosat kuin nunnauunilla.
Mutta kyllä käytännössä se varaus kyky tulee siitä uunin massasta.
Jos molemmat takat/uunit painavat SAMAN VERRAN niin niiden varaus kyky on kyllä aikalailla samat. - hökötys
Kimalainen kirjoitti:
et osta vuolukivitakaa ollenkaan. Eli tuossa juuri tuli esille,että suuri takka lämpiää hitaasti ja pinempii lämpiää ja jäähtyy nopeammin. Itse hankkisin kunnon keraamisen kaakeliuunin tai vastaavan. Kaakeliuuneissakin löytyy malli jossa on kierrätysominaisuus, jolloin lämpöä tulee heti ja varaavuus joka riittää hyvinkin pitkään. Sitten sen saat kaakelipinnalla tai maalattuna komian kokonaisuuden.
Itse suunnittelen juuri uutta n 80 m2 mökkiäni johon en kuitenkaan mitää vuolukivikasaa osta vaan hankin kunnon lämmittimen. Tuttavani hankki juuri ympärivuotiseen käyttöön pellettitakan jolla saa pian lämpöä ja termostaatti pitää tasaisena. On kyllä tyytyväinen hankintaansa. Tuo lämmitysratkaisu kun on vain niin mökki- ja persoonakohtainen, mutta vaihtoehtoja löytyy.Voiko rumempaa kivikasaa enää taloonsa/mökkiinsä laittaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291