maahumalaa

kasvaa

Asumme omakaotitalossa ja vieraat sanoivat, että tuossa on maahumalaa. Se kasvaa kadun puolella, joka leikaataan itse. Nurmikko on etupäässä voikukkaa. Annako olla vai pitäiskö yrittää kitkeä pois. Pensasaita on välissä.

3

933

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emmy.

Onko jokin erityinen syy, miksi juuri maahumala pitäisi kitkeä pois? Onhan se kova leviämään, mutta on juuri siksi erinomainen maanpeittokasvi juuri esim. tontin reuna-alueilla. Jos sitä on nurmikossa tai "nurmikossa", voi sen myös leikata ruohonleikkurilla ja pitää matalana.

Maahumalan taimia myydään puutarhoilla; monet istuttavat sitä sopiviin paikkoihin pihaansa.

Minulla on maahumala levinnyt jonkin verran myös perennapenkkeihin. Osan annan olla peittämässä muuten harvoja kohtia, liiat nyhdän pois tai siirrän esim. pensaiden ja puiden juuristoalueilla

• jos leviää

Mitä jos leviää naapureiden pihoille? Se on ainoa pelko. Voinko estää sen jotenkin? Hyvin tuntuu viihtyvän, parissa päivässä kasvanut paljon, kun on satanut.

• emmy.
        jos leviää kirjoitti:

Mitä jos leviää naapureiden pihoille? Se on ainoa pelko. Voinko estää sen jotenkin? Hyvin tuntuu viihtyvän, parissa päivässä kasvanut paljon, kun on satanut.

Kyllähän se maahumala voi levitä naapurin puolelle ihan niin kuin mikä muukin kasvi tahansa. Jotkut leviävät juuristonsa avulla, jotkin rönsyistä, jotkin siemenistä...

Asiahan riippuu täysin naapurin suhtautumisesta. Voihan olla, että hänkin pitää ko. kasvista.

Maahumalan rönsyjä voi reippaasti leikata, kun huomaa sen "rönsystelevän" väärään suuntaan. Enimmät voi myös repiä juurineen irti.

Melkein kaikkien puutarhakasvien kasvua ja leviämistä on syytä tarkkailla, ei maahumala tee siinä sen kummempaa poikkeusta. Eikä se maahumala missään tapauksessa ole "vaarallinen", "myrkyllinen" tms.

Oletko jo googlettanut ja katsonut lisätietoja ko. kasvista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      191
      11569
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5479
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2767
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2405
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1871
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1845
    7. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      29
      1704
    8. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      12
      1576
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1486
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1478
    Aihe