Kestävää rengasta kärryyn ?

165-13

Jarruton 1-aks Juhta 750,akseli BWP tai sinnepäin 4-pulttisin vantein.
Alkuperäiset kapeat halpisrenkaat meni heti paiseille,joskus ylikuormaa,en kiellä.
Laitoin sitten vanhat Nokian hakkikset,ajatuksena että vanha rengas olisi jo kovettunut.Ja taas savusi rengas huomaamatta reunojaan myöten.
Olin ajanut,tosin hiljaa,tiehen jyrsityn poikittaisen terävän uran yli ja tämä ilmeisesti rikkoi kudokset.

Mikä tuossa nyt kestäisi kun C-luokan renkaita ei muka 13-tuumaisena saa,vai löytyykö jostain ?

3

1348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paljon myynyt

No tottahan toki 13 tuumaisia saa C-renkaina. Esimerkiksi 155/70 13C, 175 - 13C jne.

Valtaosa 2,5 tonnisista tuontiperävaunuista saapuu maahan 13C renkailla.

Comarcon Oy Hyvinkäällä myy esimerkiksi sellaista kokoa kuin 195/50 - 13C, kantavuus n. 900 kg/kpl.

• Kuormajuhta

Taidat kuljetella kyllä melkosia ylikuormia jos renkaat ei kestä, itsellä on sama kärry jo neljä vuotta vanhana ja edelleen alkuperäiset renkaat alla erinomaisessa kunnossa. Kärryä käytetään vähintään pari kertaa viikossa ja on silläkin viety aina sillon tällön melkosia ylikuormia, mm. 1000kg:n sementtisäkkejä ja noin 1500kg:n painosta lekaharkkoja.

• renkaat.

On sitten mukavata jossain Hikiällä ihmetellä sunnuntaina että millä konstilla jatkaa.
        En ole kohtuuttomasti ylittänyt kantavuutta,aina on pohjaanlyöntikumista jäänyt 5cm varaa.

Taulukon mukaan normaalin ha-renkaan pitäisi kestää,mutta kun ei.
        Kotinurkilla pyöriessä ei tietenkään niin paljoa vaivaa aiheudu kärryn lauetessa.

Seuraavissa renkaissa on merkintä C ,paukkubarumien kanssa leikkiminen riittää.

Mainitsemasi 1000-1500 kg kuormat ovat jo aivan vastuuttomia tämän luokan rimpuloille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4394
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      100
      3840
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3519
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3130
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2608
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2529
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2322
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1976
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      15
      1742
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1705
    Aihe