Jotenkin hävettää olla opiskelemassa tietojenkäsittelyä yliopistossa. Olen melko urheilullinen kaveri ja jos kysyy mitä opiskelet yliopistossa, niin yritän aina kiertää sen jollakin tavalla ja sanomalla esim. opiskelen kauppatieteitä ja informaatiteknologiaa. Jos sanon että opiskelen tietojenkäsittelyä niin muut katsovat minua vähän oudosti, en tiedä miksi. Tai sitten vain kuvittelen. :)
Tiedän että tämä on lapsellista, mutta minkäs teet. Mielipiteitä tästä asiasta?
En kerro muille mitä opiskelen
8
1435
Vastaukset
- alalalalalallalaa
No mieluummin yliopistossa tietojenkäsittelyä kuin jotain vitun tietojenkäsittelyä tradenomina.. heh
- Jepskukkuu
Taitaa olla vaan omassa päässäsi se tunne siitä, että katsovat oudosti; en ole ikinä kuullut, että tuollaista asiaa katsottaisiin kieroon. Ja toisaalta, mitäpä se muille kuuluu mitä ja missä opiskelet. Jos et halua kertoa, niin eihän siinä mitään. :)
- mievaan :)
kyllä minä ainakin arvostan tietojenkäsittelyn opiskelijoita ihan samalla tavalla kuin kaikkia muitakin :)Älä häpeile alaasi turhaan.
- neitonen.
Ei siinä ole mitään hävettävää, ei kukaan automaattisesti oleta että kaikki tietojenkäsittelytiedettä opiskelevat olisivat jotain nörttejä.
Ihan rohkeasti voit kertoa mitä opiskelet, ainakin tytöt voivat olla jopa innoissaan, jos pääsevät tutustumaan mieheen josta voi mahdollisesti olla joskus apua, jos oma tietokone kaatuu ;) - nörön tyttöystävä
Ainakin Turun yliopistossa osa IT-laitoksen tyypeistä on komeaa porukkaa ja varmasti ammattilaisia alallaan. Toki mukaan mahtuu niitä, joille ala ei ole omiaan ja osalle tietokone on henki ja elämä, lähinnä pelien muodossa.
Itse opiskelin joskus luonnontieteitä ja häpesin alaani. Opiskelipaikka menikin vaihtoon loppujen lopuksi. Häpesin alaani lähinnä siks, etten tuntenut sitä omakseni.- diis
joka nykyään opiskelee myös Turun yliopistossa. Kaverinsa ovat kaikki ihan normaalityyppejä(ja varsin komeita tosiaan), vaikka onhan siellä laitoksella varmasti niitäkin, jotka omistavat elämänsä tietokoneen räpläämiseen.Myönnän itsellänikin olleen hieman ennakkoluuloja teekkareita kohtaan(sanoo täysin epätekninen humanisti). Uskon, että kuva teekkareista on hiljalleen muutumassa. Eivät kaikki ole mitään antisosiaalisia nörttejä, vaan ihan siistiä,itsestään huolehtivaa porukkaa.
- kerrottua satuja
Opiskelin TKK:lla kemiaa, ja en viitsinyt enää mainita uusille tuttavuuksille missä opiskelen.
Sanoin opiskelevani laborantiksi. Landella tuli sellasta "wow, sä opiskelet TKK:lla!!!" juttua. - mie vaan
Aika hassu ajattelutapa. Eiköhän se ole aikalailla tulevaisuuden ala. Saisit olla päinvastoin ylpeä siitä mitä teet ja varsinkin jos tykkäät siitä, se on tärkeintä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2805411- 704996
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234375Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484116- 513830
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363707- 413428
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo873097Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv672958Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu232698