Olen kohta lähös bulgariaan ja haluisin tietää bulgarian kielellä jotain tarpeellisia sanoja tai lauseita tms. mitkä ois hyödyllisiä matkalla. ja samoin jos kirjottais ääntämisohjeet (painotukset ym.)?
da ja ne (kyllä ja ei) ovat hallussa mut muuten en kieltä oo yhtään lukenu.
bulgarian kielestä
jannika:)
2
993
Vastaukset
- sivuilla on
lisää sanontoja ja kaikkea mahdollista muutakin tietoa Bulgariasta, ole hyvä:
http://www.suomi-bulgaria-seura.fi - häämävä
bulgarialainen tapa ilmaista myöntymistä ja kieltämistä. Kun bulgarialainen tarkoittaa kyllä, hän pudistelee päätään ja kun ei, niin nyökyttää. Jaksoin aina hämmentyä kun minulle pudisteltiin päätä pyytäessäni jotain, vaikka asia oli minulle etukäteen tiedossa ja vietin Bulgariassa useita viikkoja. Siihen ei vaan koskaan tottunut. Saati että olisi itse oppinut toimimaan heidän tavallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418