Moi Kaikki !
Minulla on tarkoitus tuoda käytetty m-p Saksasta koska joudun käymään muissa asioissa siellä.
Pyörän aion tuoda pekettiautossa mukanani.
Kysymys kuuluukin, mitä papereita tarvitsen Saksasta Suomen tullausta ja rekisteröintiä varten?
Hommaahan helpottaa se että en tarvitse Saksan vakuutuksia ja kilpiä kuten autoa ajamalla tuodessa.
Mitä papereita?
3
419
Vastaukset
- kummeli
Ite toin just Honda Deauvillen, tai tuli laivassa
mut lienee samat muodollisuudet tullissa, eli:
alkuperäinen rekisteriote
mulla maksukuittina toimi netistä tulostettu printti, jossa pyörän tiedot yksilöity
Tulli oli mielissään paikallisen AKE:n ( Saksassa
siis TUV) ja se U on varustettu yläpisteillä.
Sit tulliin ja täytät muistaakseni 4 paprua ja saat luvan ajaa, veropäätös tuli mulle tosi nopeesti, maanantaina tullissa ja torstaina tuli
autoveropäätös,ei mikään kauhee byrokratia, mitä
ite pekäsin.Laitoin sulle viestin sen vuoksi kun
kysyin samaa asiaa joku aika sitten ja kukaan ei
vastannut.
Jk niin ja sit kun saat tullista kilven, minkä
voit liimata pyörään, sit katsastuskonttorille,
mittailevat ja katsovat valmistenumerot etc.
Kun oot sit maksanut verot, niinkuin minä just
tänään tulliin suoraan ajoin pyörällä taas katsastuskonttoriin ja sain sieltä suomalaiset
kilvet ja huomenna ruuvaan ne kiinni,et voin repästä sen tullin antaman tarralätkän pois, min
kä pyörän muuten toit?- S'visor
Moi !
Kiitos vastauksestasi.
Mitä tarkoitit tuolla TUV Vaadittiinko sulta ns. vaatimuksenmukaisuustodistus?
Sanahirviö!!!!
En ole vielä tuonut, mutta V-Max on etsinnässä.
Haeskelen parhaillaan saksalaispajan rakentamaa 1500ccm "Roadmaster-
mallia" - kummeli
S'visor kirjoitti:
Moi !
Kiitos vastauksestasi.
Mitä tarkoitit tuolla TUV Vaadittiinko sulta ns. vaatimuksenmukaisuustodistus?
Sanahirviö!!!!
En ole vielä tuonut, mutta V-Max on etsinnässä.
Haeskelen parhaillaan saksalaispajan rakentamaa 1500ccm "Roadmaster-
mallia"Tarvittiin, eli tullissa henkarit, alkup. rekisteriote ja maksukuitti, siellä sit täytetään muist. ne neljä paprua, autoveroa etc.varten, sieltä saat tarralapun, ne muuten kysyy vakuutusyhtiötä, sit tälläät sen lapun pyörän persuksiin ja eikun katsastuskonttorille, siellä taas ote, VAATIMUKSENMUKAISUUSTODISTUS,TUV:n
todistus, ja mulle myyjä oli toimittanut vielä ylim. paprun, missä yläosassa luki SUOMEEN VIENTIÄ VARTEN, suoritetaan katsastus,odottelet
veropäätöstä, maksat sen ja jos maksat suoraan tulliin voit hakea suomenkilven saman tien kats.konttorilta.Kysyin kats.konttorilta vaatimuk
senmukaisuustodistus, saksaks aivan hirveä sana, ne sano et vaativat aina, ja nyt ouhutaan EU- alueelta tulevasta pyörästä.Hyvät ajot sit vaan
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760