En tiedä onko aivan oikea paikka kysellä tätä, mut onko kellään tietoa, että mitä juuri valmistuneet autoinsinöörit käytännössä tekee? Minkälaisia töitä on mahd. saada? minkälainen työllisyystilanne? entä minkälainen palkka tällä alalla on?
oon lukiolainen tyttö ja kiinnostaisi opiskella autoinsinööriksi mutta ensin kiinnostais tietää alasta enemmän, etenki mahd. työpaikat/ työtehtävät ja palkka kiinnostaa!
Autoinsinöörit yms.
3
7256
Vastaukset
- Haukkanen
Lähes aina "asiantuntijat" tuumaavat, että "jaa katsastusmieheksi ajattelit".
Siinä on siis yksi mahdollisuus. Työpaikkoja on varmasti tuolla alalla. Mutta yleistäminen, että autoinsinööri voisi tehdä vain katsastusmiehen tehtäviä on paikkansa pitämätön. Mahdollisuuksia on nimittäin lukematon määrä. Esim. autoliikkeiden palveluksessa on useita erilaisia tehtäviä. Varaosamyyntiä, työnjohtoa, takuukäsittelijän tehtäviä yms.
Suomessa on myös paljon teollisuutta, mihin autoinsinööri voi työllistyä. Esimerkkeinä raskaan kaluston valmistajat, kuten esimerkiksi Sisu, Patria, Valtra, Sandvik, Kalmar ja lukemattomat ajoneuvojen erikoiskoritehtaat, päällirakentajat, sekä perävaunuvalmistajat. Metsäkonevalmistajia löytyy myös useita. Ohjaamoteollisuutta on myös maassa. Maatalouskoneteollisuus yleensä on työllistänyt.
Erilaisten korjaamolaitteiden maahantuojat palkkaavat myyntityöhön.
Henkilöautoteollisuutta on vain Uudessakaupungissa, joten se puoli on Suomessa pienempää.
Jos kuljetustekniikkaa tuohon kylkeen ajattelet, niin mahdollisuuksia kuljetusyrityksiin ajojärjestelyyn jne.
Käytännössä mahdollisuuksia on niin paljon, suunnitteluun, myyntiin, ostoon, työnjohtoon ja mitä nyt mielen tuleekaan, että ei mitään hätää. Maailmassa on tuota liikkuvaa kalustoa niin paljon, että työmaata riittää. Palkat ovat samaa luokkaa muiden insinöörien kanssa, eli ei paljon mitään :)
Tällä hetkellä ainakin omasta koulusta kaikki valmistuneet työllistyvät, mutta sama tilanne on varmasti myös monella muulla tekniikan alalla.
Tervetuloa iloiseen joukkoon :)- jtj3
Itse valmistuvana autoinsinöörinä en voisi sanoa, että hommia riittää ainakaan Turun alueella..
- ni-i
Ei todellakaan löydy yhtään paikkaa Lounais-Suomesta vuoden hakemisen perusteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374