En tiedä onko aivan oikea paikka kysellä tätä, mut onko kellään tietoa, että mitä juuri valmistuneet autoinsinöörit käytännössä tekee? Minkälaisia töitä on mahd. saada? minkälainen työllisyystilanne? entä minkälainen palkka tällä alalla on?
oon lukiolainen tyttö ja kiinnostaisi opiskella autoinsinööriksi mutta ensin kiinnostais tietää alasta enemmän, etenki mahd. työpaikat/ työtehtävät ja palkka kiinnostaa!
Autoinsinöörit yms.
3
7990
Vastaukset
- Haukkanen
Lähes aina "asiantuntijat" tuumaavat, että "jaa katsastusmieheksi ajattelit".
Siinä on siis yksi mahdollisuus. Työpaikkoja on varmasti tuolla alalla. Mutta yleistäminen, että autoinsinööri voisi tehdä vain katsastusmiehen tehtäviä on paikkansa pitämätön. Mahdollisuuksia on nimittäin lukematon määrä. Esim. autoliikkeiden palveluksessa on useita erilaisia tehtäviä. Varaosamyyntiä, työnjohtoa, takuukäsittelijän tehtäviä yms.
Suomessa on myös paljon teollisuutta, mihin autoinsinööri voi työllistyä. Esimerkkeinä raskaan kaluston valmistajat, kuten esimerkiksi Sisu, Patria, Valtra, Sandvik, Kalmar ja lukemattomat ajoneuvojen erikoiskoritehtaat, päällirakentajat, sekä perävaunuvalmistajat. Metsäkonevalmistajia löytyy myös useita. Ohjaamoteollisuutta on myös maassa. Maatalouskoneteollisuus yleensä on työllistänyt.
Erilaisten korjaamolaitteiden maahantuojat palkkaavat myyntityöhön.
Henkilöautoteollisuutta on vain Uudessakaupungissa, joten se puoli on Suomessa pienempää.
Jos kuljetustekniikkaa tuohon kylkeen ajattelet, niin mahdollisuuksia kuljetusyrityksiin ajojärjestelyyn jne.
Käytännössä mahdollisuuksia on niin paljon, suunnitteluun, myyntiin, ostoon, työnjohtoon ja mitä nyt mielen tuleekaan, että ei mitään hätää. Maailmassa on tuota liikkuvaa kalustoa niin paljon, että työmaata riittää. Palkat ovat samaa luokkaa muiden insinöörien kanssa, eli ei paljon mitään :)
Tällä hetkellä ainakin omasta koulusta kaikki valmistuneet työllistyvät, mutta sama tilanne on varmasti myös monella muulla tekniikan alalla.
Tervetuloa iloiseen joukkoon :)- jtj3
Itse valmistuvana autoinsinöörinä en voisi sanoa, että hommia riittää ainakaan Turun alueella..
- ni-i
Ei todellakaan löydy yhtään paikkaa Lounais-Suomesta vuoden hakemisen perusteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371802
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453