Mitä naposteltavaa

synnytykseen

Siinäpä se tulikin eli mitä naposteltavaa olette ottaneet tai aiotte ottaa synnytykseen? Olen kuitenkin lukenut että jotain pikkupurtavaa olisi suotavaa sinne ottaa.

14

2697

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hedelmiä..

jotakin niinku vaikka viinirypäleitä ja banaania, leivät vaan lämpenee ei hyviksi ja kait se verensokeri noilla hetelmilläkin nousee.. Sit yks tärkee mun mielestä on oma mehu! Tai siis mielipiteensä kullakin mut mun mielestä se laitos sekamehu liian makeena on ihan tajuttoman pahaa! Onnea koitokseen :)

• vasta sitten kun pääset

huoneeseen. Synnytys salissa synnytyksen jälkeen saat teetä ja voileivän tai jos on päivä niin ruuan, mutta muuten olet pelkällä vesikuurilla.

Näin oli minulla aikanaan, onko nyt sitten tilanne muuttunu?

• 3.tulossa

Voiko joku tosiaan syödä synnytyksen aikana????
      Mehukin tuli piakkoin ylös, kun erehdyin juomaan eka synnytyksessä....

• pikkupojan mutsi

kun synnytyssalissa tuskin kannattaa ennen lapsen syntymää syödä (aina on olemassa mahdollisuus, että jossain vaiheessa päädytäänkin sektioon, ja synnyttäessäkin voi tulla huono olo, etenkin ilokaasusta ja lääkkeellisistä kivunlievityksistä)

vuodeosastolla saat syödä mitä haluat (sairaalasta saa ruoka-aikoina lautasen naaman eteen, muttei se mulle ainakaan riittänyt).

riippuu tapauksesta, kuka on vuodeosastolla jo ennen synnytystä. mutta synnytyksen jälkeen kannattaa ottaa jotain popsittavaa yöpöydälle, sillä kun olet synnyttänyt ja imetys lähtee käyntiin, voi äidillä olla taukoamaton nälkä (maitohan on "sitä mitä äiti on syönyt"... ja vastaahan synnytyskin rasittavuudeltaan maratonia joidenkin lähteiden mukaan. tästä en sitten tiedä, kun luulen etten jaksaisi maratonia taivaltaa. nälkä kuitenkin oli ihan koko ajan pari vrk synnytyksestä)

itse hain yölläkin osaston jääkaapista välipalaa (siellä oli äitejä varten mehua, hedelmiä ja leipää.). jos haluat jotain tiettyä ruokaa, tyyliin papajapirtelöä, niin sitä tuskin osastolta löytyy, eli kannattaa pyytää kotijoukkoja tuomaan lemppariasi;)

• synnytys

kestää kauan niin kai sitä pakko on syödä ja juoda että jaksaa, vai eikö synnytys kulutakaan? itse syön normaalisti vähintään parintunnin välein ja oon kiukkunen jos en saa ruokaa, miten selviän jos en saa ruokaa.. ei siis omaa kokemusta synnytyksistä vielä.

• Esimerkiksi Tammisaaressa

äiti saa syödä samat sapuskat kuin osastolla olevatkin - jos pystyy. Monet nimittäin voivat pahoin koko synnytyksen ajan...

Sektiouhan alla ei sitten syödä kuin korkeintaan jotain nestemäistä.

• mabeloidi

Synnyttäessä tulee helposti huono olo ja energianpuutos, odotusaika saattaa venyä pitkäksikin, joten loogisesti voi ottaa mukaan samaa mikä on maittanut dagen efterinä.
      Krapularuokahan on usein huonovointiselle maittavaa ja korkean energiapitoista.
      Itselleni maittaa usein suolainen ja rasvainen, mutta omassa synnytyksessäni napostelin kuitenkin suklaata ja vaahtokarkkeja! Oli kyllä hyvä pitää omaa syötävää mukana, koska synnytykseen meni niin paljon energiaa. Seuraavanakin päivänä olin vielä niin nälkäinen, että söin kokonaisen pannullisen jauhelihapihvejä..
      Tsemppiä koitokseen.

• ............

oli pillimehuja synnytyssalissa, ne oivat tarpeellisia...

• mapee

ei kyllä syömistä suositella koska jos joudutaan nukuttamaan niin siitä seuraa armoton pahoinvointi jne. Aika yleistä on sekin että voi pahoin salissa ja silloin ei ainakaan maita.

Enpä ole edes kuullut naposteltavasta mukana, vaikka itse olisin kyllä voinut ja mies varsinkin. Monessa paikassahan isillä on eväät kyllä mukana..

• ulkomailla

Saksassa kaikki synnyttäjät (ja isukit) ottaa ehdottomasti naposteltavaa mukaan synnytykseen (no, suunnitellussa sektiossa ei tietenkään...). Onpa ainakin sitten varautunut... Jos voi pahoin tai ei muuten voi/ehdi ajatella syömistä, niin sitten antaa isälle tai säästää myöhemmäksi... Itse aion ottaa kuivattuja luumuja, pähkinöitä, hedelmälohkoja, keksejä, ehkä jotain mini-salamipötköjä. Ja juotavaa. Viimeistään ne maistuvat varmasti synnytyksen jälkeen.

• synnyttää

Ilman muuta voi ja kannattaa ottaa jotain purtavaa mukaan. Ei ole mitään tarvetta olla syomättä, jos olisi, niin sellaiset ohjeethan annetaisi jo neuvolasta, ettei saa ottaa syömistä mukaan. Jos yllättäen joutuu sektioon, sille ei voi mitään, mutta se ei normaali synnytyksessä ole kovin todennäköistä, joten turha sen vuoksi olla nälässä. Ennalta suunniteltu sektio on tietenkin eri asia.

Synnytyssalissa saa äiti normaalit ruuat normaaleina ruoka-aikoina, mutta isä ei saa mitään, joten käy kanttiinissa tai syö omia eväitä. Miksi äiti ei siis saisi napostella, kun kuitenkin annetaan kunnon ruokaa? Epäloogista. Itse ainakin söin ruuan hyvällä ruokahalulla, kun epiduraali vei kivut sillä hetkellä. Iltaruokaa en saanut, kun olin niin tuskissani. Synnytys kesti 19 tuntia, joten eihän sitä olisi millään jaksanut syömättä. Omia eväitä oli, mutta ne jäi kuitenkin syömättä, pillimehut oli hyviä, niistä mies sai annettua mulle kun tuskissani makasin sängyssä.

• rouvaskainen

Olen kolme synnyttänyt, eikä koskaan ole tullut mieleenkään kesken synnytyksen syödä tai napostella yhtään mitään. Minulla on ollut se tilanne, että synnytys on aina edennyt joten mitään sellaista "taukoa" ei ole ollut jolloin synnytys olisi vaikka pysähtynyt. Supistukset ovat tulleet ihan säännölliseen tahtiin, joten syöminen on ollut kyllä viimeisenä mielessä niissä tapahtumissa. Eri asia on sitten synnytyksen jälkeen, silloin on iskenyt aina kaamea nälkä, mutta syömistä olen aina saanut sairaalan puolesta saman tien kun on paikat tikattu ja lapsi kylvetetty, yms.

• nestemäistä

Minä kätilöltä tätä kysyin tutustumiskäynillä sairaalassa, ja hän sanoi että useimmille ei kyllä mikään juurikaan maistu synnytyksen aikana ja että se ei ole "välttämättä suositeltavaakaan" juuri sitä varten, että jos äkkiä joudutaankin leikkaamaan tms. Mutta että juoda pitää, saahan siitäkin energiaa jos ottaa kunnon mehua tms.

• kaarina11

Meillekin sanottiin, että nesteitä kannattaa "nauttia". Myös mehujää oli salittu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11021
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5259
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2473
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2159
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1721
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1584
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      95
      948
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      319
      913
    Aihe