Nyt kun taksien hinnat nousivat, niin toivoisin että myös palvelu paranisi ainakin siinä suhteessa täällä Turussa, että taksin saisi silloin, kun sitä tarvitsee. Olen useasti tullut Tukholmasta viimeisellä yökoneella Turkuun ja lähes poikkeuksetta klo 00:35 ei lentoasemalla ole ollut taksin taksia.
Normaalisti tämä yökone on jota kuinkin täynnä matkustajia, joista yli 50 % olisi taksin tarvitsijoita.
Olen pari kertaa soittanut taksi keskukseen ja pyytänyt takseja lisää, mutta yli vartin odottelunkaan jälkeen ei niitä ole kuulunut. Onneksi lentoasemalta lähtee bussi klo 1:00 ja kun asun aivan reitin varrella, olen päässyt sillä kotiin.
Aivan vastaava ongelma on niin linja-autoasemalla kuin rautatieasemallakin, eli ei takseja kun juna tai linja auto saapuu asemalle.
Mielestäni laki on aivan älytön, kun takseilla on omat kiintiönsä.
Jos taksi yrityksen saisi perustaa kuka vaan, ihan niin kuin minkä tahansa yrityksen, niin päästäisiin tästä iänikuisesta taksi pulasta. Lisäksi toinen hyvä asia kuluttajan kannalta olisi se, että kun kilpailua olisi enemmän, niin hinnat olisivat myös edullisemmat.
Miksi ihmeessä taksin pitää olla korkeintaan 3 v vanha Mersu tai muu vastaava ns. eliitti auto, jonka vuoksi taksi maksut ovat niin kalliita kuin ne nyt ovat?
Miksei takseina voisi olla ihan samanlaisia perheautoja, joilla suurin osa suomalaisista kotioloissaankin tulee toimeen? Ei suuressa maailmassakaan taksit ole mitään eliitti autoja.
Taksit turussa
14
3940
Vastaukset
- citydigarri
elä valita eläkä möölää osta itseles auton niin ei tarvi taksilla kulkee ja elä o kaatelinnen muile v..... H A S K A!!!
- jjjjjjj
Opeteele soomea ennen kuin komentoit, comprende?
- somi poika
jjjjjjj kirjoitti:
Opeteele soomea ennen kuin komentoit, comprende?
jjjjjj tuletko oppi pojaksi etta opetelen sua miten imetään kyrpää?????????
- vika
Kirosin samaa asiaa itsekin viime reissulla ja kysyinkin asiaa taksikuskilta. Ongelma on kuulemma se, että varttia aiemmin saapuva Helsingin kone putsaa kentän tyhjäksi takseista eivätkä ne ehdi palata takaisin kentälle Tukholman konetta varten joka on aina varttia edellä aikatauluaan Turkuun saapuessa.
- Kyllästynyt odottamaan
Käytän työmatkoillani hyvin paljon juuri tätä viimeistä Tukholman yökonetta.
Poikkeuksetta tilanne on sama eli takseja ei näy mailla eikä halmeilla. Ymmärtäisin jos näin kävisi joskus, mutta kun tämä taksipula lentoasemalla on enemmän sääntö, kuin poikkeus.
Jos kerran Helsingin kone vie kaikki taksit varttia aiemmin kentältä, niin eikö voitaisi sitten lisätä takseja ajoon että niitä riittäisi Tukholman koneellekin? Tämä juttu että Tukholman kone muka olisi aina varttia edellä aikataulustaan ei kyllä pidä paikkaansa. Olen minä sen verran monta kertaa sillä koneella matkustanut. Poikkeuksetta kone on myös lähes tulkoon täynnä matkustajia joista taksin tarvitsijoita on leijonan osa.
Olen tullut kerran aikaisemmalla koneella Turkuun eli klo 18:40 tai jotain sinne päin. Silloinkaan ei kentällä ollut yhtään taksia.
Eli ei näytä taksi palvelu Turussa pelaavan kovinkaan hyvin jos ollenkaan.
Sama taksi pula on kuulemma (ei omakohtaisia kokemuksia) teatterin edessä silloin kun kaupungin teatterin esitys loppuu.
- kun niitä eniten tarvitaan
eli yöllä. tämän vuoksi pimeät taksit kukoistavat turussa. mikäs siinä, jos kerran tavallinen taksi ei suostu kuljettamaan
- kentälle
Kyse on siitä, ettei kannata ajaa tähän aikaan yöstä lentokentälle, koska kaupungissa joka nurkalta saa heti asiakkaan lennosta, ja ajoja riittää ilman turhaa kilometrien tyjänä ajoa (vaikka siitäkin sentään rutosti veloitetaan).
Taksinpito elinkeinona on maassamme lähes ainoa lääninhallitusten erityissuojeluksessa oleva elinkeino, jonka ei tarvitse kilpailla hinnoilla. Kummallista. Luulisi, että monen muun paljon vaikemmissa olosuhteissa toimivan ja tärkeämmän alan pitäisi voida yhtälailla harjoittaa ammattiaan ilman kilpailua. Jos takseja ei riitä lentokentälle edes yhtä, on ilmeistä, että niitä on siihen aikaan ajossa liian vähän. Luulisi lupia myöntävän viranomaisen huomanneen tämän? Pitäisikö taksilupia myönnettäessä myös vaatia edes jonkinasteisten palvelujen toteutumista, myös hankalina aikoina? Eikä nyt puhuta erityisistä juhlapäivistä kuten vapun tai uudenvuoden aatosta.
Viimeksi kun taksimatkojen hintojen kilpailuttamisesta joitain vuosia sitten keskusteltiin julkisuudessa, lääninhallituksen ao. viranomainen oli kopioinut taksiliiton asiaa koskevan lausunnon lähes sellaisenaan sanasta sanaan omaksi kannanotokseen. Lausunnon sisältö oli odotetunlainen.
Yritäpä kilpailuttaa matkan hintaa vaikkapa Kauppatorin tolpalla? Kunniasi saat kuulla, hyvä ettei turpiin tule! - nääs nääs
tämä on yksi lisäoire
- agee
nääs nääs kirjoitti:
tämä on yksi lisäoire
Eikös tähän hommaan tullut uusi laki, vai onko tulossa että kolmessa vuorossa saa kussakin olla tulevaisuudessa niin monta taksia ajossa kun kynnelle kykenee. Kun ennen se oli rajoitettu kpl määrä mitkä taksit sai olla ajossa.
Voitte siitä ruveta laskemaan rengin tuntiliksaa, kun ei se ennenkään ole päätä huimannut, niin entä nyt kun sunnuntai-illassa on ajossa 150 taksia...huoh! - löytynee
agee kirjoitti:
Eikös tähän hommaan tullut uusi laki, vai onko tulossa että kolmessa vuorossa saa kussakin olla tulevaisuudessa niin monta taksia ajossa kun kynnelle kykenee. Kun ennen se oli rajoitettu kpl määrä mitkä taksit sai olla ajossa.
Voitte siitä ruveta laskemaan rengin tuntiliksaa, kun ei se ennenkään ole päätä huimannut, niin entä nyt kun sunnuntai-illassa on ajossa 150 taksia...huoh!Sanomissa kerrottiin yrittäjistä, jotka joissain kunnissa (joissa on ollut täysin mahdotonta saada uusia taksilupia) olivat huomanneet, että mopotaksien toimintaa ei ole rajoitettu. Alta aikayksikön laadittiin laki, joka kieltää moisen toiminnan.
Nyt samat yrittäjät ovat huomanneet uuden porsaanreiän: museoautot. Niitä saa käyttää ammattimaiseen liikenteeseen 30 päivää vuodessa. Yrittäjät ovatkin hankkimassa 12 museoautoa, joilla siten voidaan ajella yhteensä ympäri vuoden! Että sillai! - Laki mikä laki
nääs nääs kirjoitti:
tämä on yksi lisäoire
Laki koskee koko maata. Turku ei ole pahin esimerkki lääninhallitusten venkoilusta taksilupien panttailussa.
- yrittää?
kentälle kirjoitti:
Kyse on siitä, ettei kannata ajaa tähän aikaan yöstä lentokentälle, koska kaupungissa joka nurkalta saa heti asiakkaan lennosta, ja ajoja riittää ilman turhaa kilometrien tyjänä ajoa (vaikka siitäkin sentään rutosti veloitetaan).
Taksinpito elinkeinona on maassamme lähes ainoa lääninhallitusten erityissuojeluksessa oleva elinkeino, jonka ei tarvitse kilpailla hinnoilla. Kummallista. Luulisi, että monen muun paljon vaikemmissa olosuhteissa toimivan ja tärkeämmän alan pitäisi voida yhtälailla harjoittaa ammattiaan ilman kilpailua. Jos takseja ei riitä lentokentälle edes yhtä, on ilmeistä, että niitä on siihen aikaan ajossa liian vähän. Luulisi lupia myöntävän viranomaisen huomanneen tämän? Pitäisikö taksilupia myönnettäessä myös vaatia edes jonkinasteisten palvelujen toteutumista, myös hankalina aikoina? Eikä nyt puhuta erityisistä juhlapäivistä kuten vapun tai uudenvuoden aatosta.
Viimeksi kun taksimatkojen hintojen kilpailuttamisesta joitain vuosia sitten keskusteltiin julkisuudessa, lääninhallituksen ao. viranomainen oli kopioinut taksiliiton asiaa koskevan lausunnon lähes sellaisenaan sanasta sanaan omaksi kannanotokseen. Lausunnon sisältö oli odotetunlainen.
Yritäpä kilpailuttaa matkan hintaa vaikkapa Kauppatorin tolpalla? Kunniasi saat kuulla, hyvä ettei turpiin tule!Kilpailuttaa kotimatkan hintaa tolpalla? Et. Suomi on Euroopassa ainoa maa, jossa takseja ei lain mukaan saa kilpailuttaa!
Kukahan turhaan yrittänyt taksiluvan hakija uskaltaisi muuten valittaa EU:hun läänin taksilupien jaosta? Vai pelaako systeemin niin, että jos valitat, et ainakaan tule ikinä saamaan minkään valtakunnan lupia, et edes rengin ajolupaa? On se Suomi ennenkin saanut turpiinsa Strassbourgeissa! - Ny.
yrittää? kirjoitti:
Kilpailuttaa kotimatkan hintaa tolpalla? Et. Suomi on Euroopassa ainoa maa, jossa takseja ei lain mukaan saa kilpailuttaa!
Kukahan turhaan yrittänyt taksiluvan hakija uskaltaisi muuten valittaa EU:hun läänin taksilupien jaosta? Vai pelaako systeemin niin, että jos valitat, et ainakaan tule ikinä saamaan minkään valtakunnan lupia, et edes rengin ajolupaa? On se Suomi ennenkin saanut turpiinsa Strassbourgeissa!Itte käytän melke päivittäi, taksii em: tänään olin pansiossa, kun soitin taksia sieltä vastasi sellainen henkilö jonka tunsin äänestä, puhui Turun murteella ja kysyi olinko nyt pansiossa??
- Kui?
Ny. kirjoitti:
Itte käytän melke päivittäi, taksii em: tänään olin pansiossa, kun soitin taksia sieltä vastasi sellainen henkilö jonka tunsin äänestä, puhui Turun murteella ja kysyi olinko nyt pansiossa??
Mitä helvettiä teit vielä Pansiossa tuohon aikaan? Sinunhan piti mennä suorinta tietä Strassbourgiin papereines!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244666- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483105- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522328
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539