Ystävät hylkää

hylätty

Pysyäkkö hiljaa vai tunnustaakko kavereille tai ystäville...
Itse kerroin bi kokemuksestani, ekasta sellaisesta 2 ystävälle. Toinen hiljeni eikä ole sen jälkeen kuulunut, toinen vaan kauhistui... Ja heitä olin pitänyt ystävänäni yli 10 v. Toisinaan harmittaa, toisinaan taas mietin että jos eivät hyväksy minua sellaisena kuin olen, niin en sellaisia ystäviä tarvitsekkaan. Paha mieli silti.

6

806

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemukseni

Kaikki ystäväni/tuttavani eivät tiedä, että olen bi. Vuosien varrella olen kuitenkin aika monille ihmisille kertonut suuntautumuksestani. Ja viime aikoina etenkin yhä avoimemmasti.

Joitakin tyyppejä on kaikonnut sen takia, mutta suurin osa ei ole muuttanut suhtautumistaan minuun, pikemminkin "arvostaneet" minua paljon enemmän sen jälkeen.

Nyt kun mietin niitä luotani kaikonneita ihmisiä, en oikeastaan edes kaipaa heitä, sillä minulla on nyt palaset kohdillaan ja ympärillä paljon sellaisia ihmisiä, jotka hyväksyvät ja välittävät minusta juuri sellaisena kun olen. Paljon ihania ystäviä, jotka edelleenkin tykkäävät minusta. Se oikeastaan vain vaatii yhden tai kaksi, jotka hyväksyy asian,, sillä se rohkaisee avaamaan sydäntään uudemman kerran. Siitä se lähtee, ja kohta huomaa sen olevan ihan normaali asia, mitä ei olisi tullut hävetä alkuunkaan.

Helppoa ei ole kenellekään ollut kertoa, mutta nyt on ihanan vapauttava olo, kun ei tarvitse pakata sisintään täyteen -aivan turhaan.

Kuitenkinhan meidän tulisi elää täällä siten, että olisimme onnellisia.

Mikäli saisin haluamani naisen, olisin valmis kuuluttamaan sen vaikka koko maailmalle välittämättä siitä, mitä muut ajattelisivat. Olisinhan maailman onnellisin ihminen saadessani olla juuri hänen kanssaan, sillä sitähän minä haluan,, olla onnellinen. :-)

Rohkeutta siis! Elämä on.

• hylätty

Kiitos teille kommenteistanne! Tuntui hyvältä ja taas on positiivisempi mieli!

Ehkä tosiaan sulattelevat tietoa tovin ja jos ei silti "sula", niin ei kai se oikeaa ystävyyttä ole jos ei hyväksytä sellaisena kuin on. Varmasti löytyy ihmisiä ja läheisistäkin sellaisia jotka ei hylkää. Ihan heti ei tee mieli mennä kertomaan, ettei tule liian monta menetystä yhtä aikaa jos niitä tulee lisää...

Itsekkin ajattelin että olen ylpeä siitä että uskallan tehdä mitä haluan, enkä uskonut että parhaat ystävät voivat ajatellakkin ihan toisin. Mutta näköjään kaikki ei ole yhtä suvaitsevaisia.

• kokemukseni
        hylätty kirjoitti:

Kiitos teille kommenteistanne! Tuntui hyvältä ja taas on positiivisempi mieli!

Ehkä tosiaan sulattelevat tietoa tovin ja jos ei silti "sula", niin ei kai se oikeaa ystävyyttä ole jos ei hyväksytä sellaisena kuin on. Varmasti löytyy ihmisiä ja läheisistäkin sellaisia jotka ei hylkää. Ihan heti ei tee mieli mennä kertomaan, ettei tule liian monta menetystä yhtä aikaa jos niitä tulee lisää...

Itsekkin ajattelin että olen ylpeä siitä että uskallan tehdä mitä haluan, enkä uskonut että parhaat ystävät voivat ajatellakkin ihan toisin. Mutta näköjään kaikki ei ole yhtä suvaitsevaisia.

Meidän ei tulisi ajatella, että hetero=normaali ja bi=outolintu. Jokaisella on oikeus tunteisiinsa, ja kukaan ei voi koskaan mennä kenellekään sanomaan "ettet voi tuntea noin".

Ei siis pidä ystäviltään/läheisiltään mennä anteeksi pyytelemään, jos on bi tai homo -tai hetero. Hitto vie jokainen on yhtä lailla arvokas ihmisenä,, ja hittoon ne, joiden pääkoppa ei sulata ei-heteroita.

• hylätty
        kokemukseni kirjoitti:

Meidän ei tulisi ajatella, että hetero=normaali ja bi=outolintu. Jokaisella on oikeus tunteisiinsa, ja kukaan ei voi koskaan mennä kenellekään sanomaan "ettet voi tuntea noin".

Ei siis pidä ystäviltään/läheisiltään mennä anteeksi pyytelemään, jos on bi tai homo -tai hetero. Hitto vie jokainen on yhtä lailla arvokas ihmisenä,, ja hittoon ne, joiden pääkoppa ei sulata ei-heteroita.

Kiitos, tuo oli hyvin sanottu!
        :-)

• suzette~~

ihmeellisiä noi hommat mun mielestä vielä tänä päivänä?? en voi ymmärtää! en tiä onko mun perhe ja lähipiiri sit niin hullua vai mitä?? :) mut mä oon kertonu ihan tosi avoimesti kaikille mun suuntautumisesta ja silloisesta tytöstä ketä tapailin,en oo kertaakaan saanu mitään negatiivistä palautetta..ehkä sun ystävät hetken sulattelee tietoo,ja palaavat asiaan. tietävätkö he edes näistä asioista mitään? laitappa niille sähköpostiin joku valistuts kirje :) eiköhän ne siitä toivu..tsemppiä ja voimia sulle!

• pääse eroon

vaikka kuinka muut yrittää leimata milloin lesboksi, heteroksi ja sitten taas bisseksi, kaikki vaan hymistelee ja kohtelee kauniisti, outoa porukkaa, töissäkin olisivat (miespuoliset) tuoneet innokkaasti naisten kuvia seinille jos olisin halunnut, just just, kiitos, mutta ei kiitos. Puhumattakaan miten hauskoja juttuja kavereiden kanssa lentää, ei kai nämä asiat niin vakavia ole...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      59
      5940
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      79
      3369
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2581
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2145
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      2095
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1843
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1649
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1242
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1226
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      81
      1085
    Aihe