Minulle tuli yläkitalakeen vko sitten haavauma ja eilen hammasl.sanoi et ei ole moista nähny.
Passitti minut tyks suusairaus osastolle jossa tänään otettiin koepala.
Onko kellään ollu vastaavaa?viikko pitäis jaksaa odottaa vastauksia ja hermot huonos kunnossa...aina näköjään aatteelee pahinta..vastailkaa jos samoja juttuja
suusyöpä kitalaessa?onko kokemuksia
15
14070
Vastaukset
Minulla on ollut punajäkälä suussa jo lähes kolme vuotta. Siitä voi kehittyä suusyöpä. Nyt on tullut käänne huonompaan suuntaan. Kieli on palaneen tuntuinen ja ien ihan punainen parin hampaan kohdalla. Kurkussakin tuntuu karheutta ja kivun tapaista punaisesta ienkohdasta korvaan päin.
Mitä oireita Sinulla oli?- hjelppa me
mulla alkoi se kun huomasin kitalaessa haavan näköisen joka oli noin 1cm pituinen...parin pvän päästä se oli laajentunut isommaksi ja ham.lääkäri erikoisham.lääk. molemmat sanoi et se näyttää siltä kun se olisi palannut...jännää on tää odotus kun viikko vielä kun kuulee patologin tulokset....no olen koittanut jatkaa elämää normaaliin malliin vaiks se mieles koko ajan tuntuu olevan...mut lääkäriin kannattaa mennä niin saa vastauksia..minäkin menin ti ham.lääkäriin ja keskiviikko pääsin tyksin suupolille jossa otettiin koepala...tsemppiä ja rohkeesti lääkäriin niin ei tartte miettiä .
hjelppa me kirjoitti:
mulla alkoi se kun huomasin kitalaessa haavan näköisen joka oli noin 1cm pituinen...parin pvän päästä se oli laajentunut isommaksi ja ham.lääkäri erikoisham.lääk. molemmat sanoi et se näyttää siltä kun se olisi palannut...jännää on tää odotus kun viikko vielä kun kuulee patologin tulokset....no olen koittanut jatkaa elämää normaaliin malliin vaiks se mieles koko ajan tuntuu olevan...mut lääkäriin kannattaa mennä niin saa vastauksia..minäkin menin ti ham.lääkäriin ja keskiviikko pääsin tyksin suupolille jossa otettiin koepala...tsemppiä ja rohkeesti lääkäriin niin ei tartte miettiä .
Oma hammaslääkäri totesi suussani jotain juosteisuutta jo monta vuotta sitten.Olen ollut erikoishamm.lääkärin vastaanotolla monta kertaa. Se on aika turhauttavaa- 30e ja katsotaan taas puolen vuoden kuluttua. Nyt on erik.hammasl. ensi viikolla.
Kuulen mielelläni kuulumisesi kun selviää.
Voimisia Sinulle.- hjelppa me
Kimalaka kirjoitti:
Oma hammaslääkäri totesi suussani jotain juosteisuutta jo monta vuotta sitten.Olen ollut erikoishamm.lääkärin vastaanotolla monta kertaa. Se on aika turhauttavaa- 30e ja katsotaan taas puolen vuoden kuluttua. Nyt on erik.hammasl. ensi viikolla.
Voimisia Sinulle.voi luoja et on ollu pitkä viikko..odotusta ja miettimistä...plääh...tänään vihdoin on se päivä jolloin kuulee mitä patologi löysi koepalasta..
puntit tutisee ja vatsa oireilee kun jännittää...no toivossa on hyvä elää sano lapamato..
pistän viestii kun saan tietoo... - hjelppa me
Kimalaka kirjoitti:
Voimisia Sinulle.tänään olin lääkärillä ja mikä helpotus...iso kivi tippus pois...ei ollu syöpää mut vielä ei tiedetä mitä se on..seuraava käynti kuukauden päästä..siinä on vieläkin se pisaran muotoinen melko syvä haavauma..jos paranee itestään niin hyvä mut jos kuukauden päästä vielä niin otetaan uusi isompi koepala..mutta ihanaa tää tunne on ku se pahin on pois suljettu..
- uutinen...
hjelppa me kirjoitti:
tänään olin lääkärillä ja mikä helpotus...iso kivi tippus pois...ei ollu syöpää mut vielä ei tiedetä mitä se on..seuraava käynti kuukauden päästä..siinä on vieläkin se pisaran muotoinen melko syvä haavauma..jos paranee itestään niin hyvä mut jos kuukauden päästä vielä niin otetaan uusi isompi koepala..mutta ihanaa tää tunne on ku se pahin on pois suljettu..
Hyvää loppuviikkoa sinulle!
- hjelppa me
uutinen... kirjoitti:
Hyvää loppuviikkoa sinulle!
kiitos samoin sinulle
hjelppa me kirjoitti:
tänään olin lääkärillä ja mikä helpotus...iso kivi tippus pois...ei ollu syöpää mut vielä ei tiedetä mitä se on..seuraava käynti kuukauden päästä..siinä on vieläkin se pisaran muotoinen melko syvä haavauma..jos paranee itestään niin hyvä mut jos kuukauden päästä vielä niin otetaan uusi isompi koepala..mutta ihanaa tää tunne on ku se pahin on pois suljettu..
Mun tilanne lääkärin mukaan sama. Eli helmikuussa uudestaan.Näinhän tämä menee, aina puolivuotta....
Mun tunnottomaan suuhun auttaa aina vähäksi aikaa kun otan vajaa puoli teelusikallista Cameliina öljyä( saa esim s-marketista, n. 5e pikkupullo.)- Rinki pepussa
hjelppa me kirjoitti:
Tyksissä mulle sanottiin ensimmäisestä biobsiasta ettei ne tiedä mikä se oikein on!
Ei ne voi sanoa kai muuta kuin tuon saman lauseen kaikille, vasta kunnon patoginen vastaus antaa lopullisen tuomion.
Ei ne heti lähde veikkailemaan hyvää/kamalan huonoa.
Korvasylkirauhasessa on joku ihme patti, isolla neulalla otettiin näyte, mutta "ei siitä saa oikein selvää"......
Puuuhhhh.
Kyllä ne näkee vaikka mitä, kahden viikon päästä menen sinne kuulemaan mitä ne oikeesti tuumaa.
- mullla oli kanssa
Afta on suun limakalvolle tuleva kipeä haavautuma. Lapsena minulla niitä oli usein. Aikuisena olen saanut niitä nielurisoihinikin.
Kymmenisen vuotta sitten kitalakeni tuli poskihampaiden vierestä kipeäksi. Katsoin kitaani pikkupeilin avulla ja aika karmean näköinen vaaleahko haavautuma siellä oli. Säihkähdin aika lailla ja säntäsin hammaslääkärille.
Hammaslääkäri sanoi ihan samat sanat kuin sinulle, ei ollut moista ennen nähnyt. Suutauteihin erikoistuneen kolleegansakin kutsui haavaumaani ihmettelemään.
Mutta molemmat rauhoittelivat minua että tuskin se syöpä on. Kokeiltiin ihan perinteistä Corsodyl-purskuttelua (apteekista ilman reseptiä) ja sillä se häipyi.
Olen lukenut että hammastahna aiheuttaa aftoja, jos suuta ei huuhtele kunnolla harjauksen jälkeen. Olen huomannut, että asiassa on perää.
Mutta hyvä kun asiasi varmistetaan koepalalla, olen aika varma ettei kyseessä ole mitään pahalaatuista. Voimia!- hjelppa me (helpotti)
iso kiitos kun rauhoitit mieltäni..olen kans viikon purskutellu corsodylillä mut mieli hyppäs riman yli noista sanoistasi..normaali arkee olen menny ja vaiks se koko ajan mieles on niin nyt olen tosi happy...kuinka kauan sinulla se kesti ennen kuin hävis?..mutta vielä iso kiitos
- mullla oli kanssa
hjelppa me (helpotti) kirjoitti:
iso kiitos kun rauhoitit mieltäni..olen kans viikon purskutellu corsodylillä mut mieli hyppäs riman yli noista sanoistasi..normaali arkee olen menny ja vaiks se koko ajan mieles on niin nyt olen tosi happy...kuinka kauan sinulla se kesti ennen kuin hävis?..mutta vielä iso kiitos
ovat pahimmillaan kestäneet minulla kolmisen viikkoa, mutta Corsodyl-purskuttelun aloitettuani kitalakeni parani muistaakseni alle kahdessa viikossa. Mutta kitalakeni oli ollut kuukauden päivät kipeä ennenkuin kurkkasin sinne ja säikähdin ja säntäsin hammaslääkäriin. Joskus aftat ovat pirullisen sitkeitä ja pahannäköisiä - kerran nielurisassani oli varmaan euron kolikon kokoinen aftapläntti!
Sen verran vielä, että ainakin minulla afta tulee usein limakalvovammaan, jonka saa vaikka poskeen puraistessa tai haarukalla tökätessä.
- Afta;)
Mulla on kitalakeen iltestyny sillanen iso patti, mikä lie mahtaa olla?
Onko jollain tietoa tai kokemusta asiasta?- Anonyymi
Selvisikö mikä oli?
- Anonyymi
Koepalasta meni kolme viikkoa, vastaukseen.
Jolloin kerrottiin, että tämä keikataan jokatapauksessa. Silloin varmistuu kasvaimen luonne.
Leikkaus 6 viikon päästä koepalasta.
Kuus viikkoa leikkauksesta lääkärin vastaanotto, missä kerrottiin, että uusitaan vielä patologilla.
Patologi sitten soitti ja kertoi kasvaimesta. Syöpä se oli.
Reilu kolme kuukautta ekasta koepalasta aloitettiin sytostaatit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1395732
- 725266
- 994325
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753700Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603348- 442950
- 152337
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582079- 461975
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381753