Diagnoosia odotellaan!

M-S-41

Odotan vielä diagnoosia, mutta onko ketään jolla on ollut samanlaisia oireita? Ensin puutui vasemmasta kädestä pikkusormet ja jatkoi matkaa olkapäähän, sitten vasen jalka kokonaan. Viikko tästä eteenpäin puutui vasen poski. Tästä 1kk eteenpäin puutui oikea puoli kokonaan sekä koko pää. Olen nyt ollut päästä jalanpohjiin asti puutuneena 3kk molemmilta puolilta.
Kädet ovat heikot sekä jalat.
Kauanko puutuminen kestää onko kokemuksia?
Muita oireita armoton väsy, huimaus, pahoinvointi ja wc-ovi käy tiuhaan rakko kun ei odota. Itse ajattelen että on mäsää, mutta tämä odottelu on tosi raastavaa.(6v sitten oli vasen käsi puutunut jonkun aikaa ja tasapainohäiriöitä)Magneettikuvaukseen aika kk päästä ja selkäydinnäyte otettu.

2

877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virpi-75

Mulla noita puutumisia ei paljon oo ollu mut nyt sit vasta... Tässä about 1kk:n ollu toinen puoli päästä puutunu, ihan niinku olis ollu hammaslääkärissä ja puudutus olois loppumassa. Just kävin eilen TYKSissä ja nyt täytyy sit vaan odotella. Mitä mä odotan, sitäkö et joku aamu en pääse sängystä ite ylös?? Kysyvät siellä vaan et onko nielemisvaikeuksia ja/tai roikkuuko se puoli naamasta? Ei roiku piru vie enkä oo ruokaani tukehtunu, ihme touhua!! Nooh, mä tässä jonkun päivän odotan ja soitan sinne ja patistan niitä tekemään edes jotain asialle, tää käy hermoon!

• "seurattu"

Odottelu on turhauttavaa, mutta nyt on vain kestettävä odottelu. Oireillesi haetaan syytä, eikä syy löydy hetkessä. Olet mitä ilmeisimmin seurannassa: miten oireet kehittyvät, mitä tulee lisää/jää pois/muuttuu, vai katoavatko oireet. Moniin neurologisiin sairauksiin/tauteihin ei ole olemassa mitään takuuvarmaa on/ei ole-testiä. Joten siksi oireiden seuranta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      57
      4408
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      95
      3675
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      102
      3292
    4. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      68
      1883
    5. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      17
      1869
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1108
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      81
      783
    8. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      44
      781
    9. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      103
      780
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      22
      754
    Aihe