Elikkä olin joskus lukevani, että poppoo huuhtelee piilolinssejä vedellä, mutta omien piilolinssieni/piilolinssinestepurkin (en muista tarkkaan kumman) ohjeissa sanottiin, etteivät ne piilolinssit saisi olla minkäänlaisessa kosketuksessa edes kraanaveden kanssa. Onko tuo vain sitä että saisivat enemmän piilarinestettä myytyä vae miten?
Kiitos vastauksissa ja toivottavasti en älynnyt sitä "joskus lukemaani" aihetta väärin. : )
Piilareiden huuhtelu?
3
494
Vastaukset
- miimu
Piilareita ei saa huuhdella vedellä!
Kraanavesi ei ole tarpeeksi puhdasta piilareille ja jos silmässä sattuu olemaan pieni haavauma, mitä piilareiden käyttäjillä joskus on, seuraukset voivat olla vakaviakin, pahimmassa tapauksessa vedestä voi silmään mennä bakteeri/alkueläin ja seurauksena olla näön menetys. (En pilaile.)
Joskus kun ei ollut piilarinestettä saatavilla, hain apteekista muistaakseni steriloitua vettä (aqua sterilisata), mutta tästä en kyllä nyt mene vannomaan..- hgfdsughdasuio
"jos silmässä sattuu olemaan pieni haavauma, mitä piilareiden käyttäjillä joskus on, seuraukset voivat olla "
Olen myös miettinyt kertakäyttö piilareiden hankintaa, ja ajatellut että pitäisin niitä lähinnä vain liikunta tunneilla, koska on usein jotain pallopelejä yms.. Eli ilmaantuuko tälläisiä haavaumia, sitten helpostikkin? jos ne piilarit olisivat silmissäni vain 2-3 päivänä viikossa?
Menin itse törppönä vedellä huuhtelemaan pari kertaa kun oli piilarineste loppu("kun ei ole ennenkään mitään tullut"), silmät oli parin päivän päästä punasina verisuonista ja kipeät kuin mitkä. Lähtihän ne pois, mutta ei kyllä kannata jos näkö on tärkeä:S
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750