Rokotuksista kysymys

Työterveyden asiakas

Onko kokemusta saako yleensä työterveyden kautta a- ja b- hepatiittirokotukset? Tarvitsen sellaiset Egyptin lomamatkaa varten ja mietin, onko tuo sellainen asia jonka voi yleensä hoitaa työterveydessä? Työpaikallani on melko laaja sopimus työterveyden kanssa.

Toki vielä soitan ko. paikkaan ja kysyn.. Mutta kiinnostaisi tietää miten homma toimii noin yleensä, eli onko noi rokotukset sellainen asia mitä kehtaa ylipäätään edes kysyä sieltä :)

12

3308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hansukka

      hei
      totta kehtaat kysyä reseptiä työterveys asemalta niin mäkin tein kuin pyysin havrix reseptiä. mä hain sen lääkkeen apteekista ja menin sen pistämään terveysasemalle.terveydenhoitaja pisti sen mulle. rohkiasti vain otat ja soitat sinne.

    • ja se voidaan ehkä

      riippuen sopimuksestanne, sinulle antaakin, mutta itse rokotteet joudut hakemaan apteekista ja itse maksamaan, hinnat löytyvät esim. os http://www.yliopistonapteekki.fi

      En nimittäin saanut selvää viestistäsi tarkoitko reseptejä niiden antoa, vai sitä, että teillä olisi automaattisesti siellä työterveydessä kyseiset lääkeaineet..

      • niin saat

        Kysypä niiltä. Itse sain sieltä piikit ilman mutinoita. Itse ne joudut toki maksamaan ellei kysymyksessä ole työmatkaa varten otettavat rokotteet.


    • ensin reseptit, sitten piikit

      Saat reseptit työterveydestä ja ostettuasi rokotteet he pistävät sen myös.Tarkista samalla, että sinulla on Tetanus-d ja polio rokotteet ajan tasalla. Muista tämän lisäksi matkavakuutus...

      • välttämättä jos ei

        mene poli-alueelle. B-hepatiitti rokotteen saa kaikki työterv.huollosta jos on riski saada b-hepatiitti, esim hoitoalan ihmiset. A-hepatiitti rokoteresptin voi saada, riippuu paikasta. Ei ole ihan halpaa huvia.


      • kallista on
        välttämättä jos ei kirjoitti:

        mene poli-alueelle. B-hepatiitti rokotteen saa kaikki työterv.huollosta jos on riski saada b-hepatiitti, esim hoitoalan ihmiset. A-hepatiitti rokoteresptin voi saada, riippuu paikasta. Ei ole ihan halpaa huvia.

        Halpaa ei tosiaan ole, 98,18 € ja se kaksi kertaa..196,36 € ja vielä kahdelle hengelle, yhteensä 392,73 €...2335 mk, mutta ompahan sitten 20 vuotta voimassa.


      • suoraan

        Pari-kolme vuotta sitten kun hankin joitain rokotuksia (a b-hepa, keltakuume, jne.) sain rokotteetkin työterveysvastaanotolta. Itse ei tarvinnut apteekissa käydä. Itse kyllä maksoin ne heille koska kyseessä ei ollut työtarve.


      • totito
        kallista on kirjoitti:

        Halpaa ei tosiaan ole, 98,18 € ja se kaksi kertaa..196,36 € ja vielä kahdelle hengelle, yhteensä 392,73 €...2335 mk, mutta ompahan sitten 20 vuotta voimassa.

        Otin juuri viikko sitten ensimmäisen piikin a- ja b-hepatiittia vastaan. Rokote nimeltään twinrix, kolme piikkiä, á 40 euroa = 120e. Mainitsemasi hinta tuntuu tähän verrattuna aika korkealta! Mikäli siis puhuit hepatiittirokotteesta.


      • mitä...
        kallista on kirjoitti:

        Halpaa ei tosiaan ole, 98,18 € ja se kaksi kertaa..196,36 € ja vielä kahdelle hengelle, yhteensä 392,73 €...2335 mk, mutta ompahan sitten 20 vuotta voimassa.

        rokote maksaa -hepatiitin sairastaminen tulee takuulla kalliimmaksi! Ja on myös takuulla hankalampaa sairastaa ja hoitaa sitä kuin ottaa rokote!


      • ei ole noin kallista
        kallista on kirjoitti:

        Halpaa ei tosiaan ole, 98,18 € ja se kaksi kertaa..196,36 € ja vielä kahdelle hengelle, yhteensä 392,73 €...2335 mk, mutta ompahan sitten 20 vuotta voimassa.

        Havrix n. 50,- aikuiselta/kerta, eli satasen, kahdelta siis n. 200 euroa. Lapsen rokote hiukan halvempi.
        Twinrix = kolme rokotekertaa/henkilö.

        Hae resepti terveyskeskuksesta tai työterveydestä (lapsille saa kouluterveydestä). Hae aine apteekista, säilytä kylmässä ennen pistämistä. Meille pistettiin terveyskeskuksen neuvolan ns. avovastaanotolla, jonne mennään ilman ajanvarausta (esim. tikkien poistoon tms.) eikä pistäminen erikseen maksanut mitään.


    • Aloittaja

      Kiitoksia kattavista vastauksista!

      Kyseessä on tosiaan ihan lomamatka johon ei liity mitään työasiaa, sen takia pohdiskelin voinko käydä ottamassa piikit työterveydessä vai pitääkö kääntyä arvauskeskuksen puoleen.

      Melko kallis rokote tosiaan, mutta saahan siitä kuitenkin elinikäisen suojan, joten aika hyvä investointi siinä mielessä!

      • matkallakin voi sairastua...

        Ja muista vielä rokotusten lisäksi se matkavakuutus....Muutaman kerran olen joutunut turvautumaan matkalla lääkärin/sairaalan apuun ja hyvä että oli vakuutus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe