Mitä mahtaa yleensä maksaa pintamaiden poisto, jos hinnoitteluna käytetään €/m3?
Pintamaiden poiston hinta/m3?
14
7232
Vastaukset
- esko
Muutaman euron.
- Afrikassa
mutta 3€/m3 ei riitä mihinkään jos pintamaat pitää kuljettaa pois tontilta. Jos maassa on kantoja niin ongelmajätteenä ne kustantavat vielä enemmän. 4-akselisen kuorma Uudellamaalla vastaanottoluvan haltijalla kantoja maksaa 130€ kuorma.
- Jake---
Afrikassa kirjoitti:
mutta 3€/m3 ei riitä mihinkään jos pintamaat pitää kuljettaa pois tontilta. Jos maassa on kantoja niin ongelmajätteenä ne kustantavat vielä enemmän. 4-akselisen kuorma Uudellamaalla vastaanottoluvan haltijalla kantoja maksaa 130€ kuorma.
Tämä urakka on ISO, eikä tosiaan olla Uudellamaalla ja hinta-arvioita tarvitsisin nimenomaan €/m3, koska lopullinen hinta laskettaisiin kasoihin läjitetyn maamäärän perusteella. Maita ei tarvitsisi kuljettaa mihinkään, ainoastaan siististi läjittää kasoihin. Maamassat käytetään myöhemmin maisemointiin yms. juttuihin.
Yhden urakkatarjouksen jo sainkin, mutta ajattelin varmistaa yleistä hintatasoa tällä tiedustelulla. En välttämättä saa muita tarjouksia urakasta, enkä viitsisi kuitenkaan ihan älytöntä ylihintaa maksaa.
Tämän keskusteluryhmän valitsin, kun en parempaakaan löytänyt. Nyt ei siis ole kyseessä ihan talon peustaminen. ;-) - esko
Afrikassa kirjoitti:
Minä en ole sanonut 3 €/m3. Lue tarkemmin.
Muutama euro/m2 voisi olla 10-15 €/m3. Mutta riippuu tietenkin, onko peltoa, jossa poistetaan pahimmillaan 0,5 m, vai kangasmetsää, jossa poistetaan 10-20 cm. - järkeä on
esko kirjoitti:
Minä en ole sanonut 3 €/m3. Lue tarkemmin.
Muutama euro/m2 voisi olla 10-15 €/m3. Mutta riippuu tietenkin, onko peltoa, jossa poistetaan pahimmillaan 0,5 m, vai kangasmetsää, jossa poistetaan 10-20 cm.kertoa hintoja neliöissä?? 3€/m2 on helvetin kallis hinta tyhjästä!
Neliöillä ei ole paskankaan väliä näissä asioissa vaan aina kaivetaan kuutioita. Sinä se näköjään teet kaiken neliöissä? Ja jos joskus olet neliöiden kaivamisesta/kuljettamisesta maksanut niin ne rahat ovat menneet kankkulan kaivoon, koska silloin liikutellaan pelkkää ilmaa joka tosin myös on kuutioita :-). Joten puhu oikeilla termeillä tai jos et tiedä niin älä puhu mitään.
Sama homma se on myös monessa muussakin asiassa. Jotkut lämmittää neliöitä ja toiset kuutioita. Itse varmaan lämmittelet neliöitä :-) - kuutioita
järkeä on kirjoitti:
kertoa hintoja neliöissä?? 3€/m2 on helvetin kallis hinta tyhjästä!
Neliöillä ei ole paskankaan väliä näissä asioissa vaan aina kaivetaan kuutioita. Sinä se näköjään teet kaiken neliöissä? Ja jos joskus olet neliöiden kaivamisesta/kuljettamisesta maksanut niin ne rahat ovat menneet kankkulan kaivoon, koska silloin liikutellaan pelkkää ilmaa joka tosin myös on kuutioita :-). Joten puhu oikeilla termeillä tai jos et tiedä niin älä puhu mitään.
Sama homma se on myös monessa muussakin asiassa. Jotkut lämmittää neliöitä ja toiset kuutioita. Itse varmaan lämmittelet neliöitä :-)Ja vaikka laskettaisiinkin neliöillä, niin et ainakaan Uudellamaalla saa ketään tuomaan kaivinkonetta lavetilla tai ilman tontille kaapimaan pintoja hintaan 100m2 ala 300€.
Ei vain kata kustannuksia. Tuskin edes pimeänä kattaisi pelkkiä kustannuksia. Tai ehkä vanhalla mehumaijalla harrastuspohjalta. - esko
kuutioita kirjoitti:
Ja vaikka laskettaisiinkin neliöillä, niin et ainakaan Uudellamaalla saa ketään tuomaan kaivinkonetta lavetilla tai ilman tontille kaapimaan pintoja hintaan 100m2 ala 300€.
Ei vain kata kustannuksia. Tuskin edes pimeänä kattaisi pelkkiä kustannuksia. Tai ehkä vanhalla mehumaijalla harrastuspohjalta.Pintamaiden poistossa käytetään yleisesti yksikkönä m2. Sanotte mitä sanotte. Mutta jokainen varmaan ymmärtää, ettei olemattoman pienissä hankkeissa, joita ovat omakotitalon pohjat, voida laskea kustannuksia yksioikoisesti. Nehän tehdään tuntityönä. Hehtaarin suuruisen alan poisto olisi 3 €/m2 hinnalla 30000 €, ja sillä sen varmaan saa,jopa paljon halvemmalla. Eli työmäärällä on suuri vaikutus.
- ikävä kyllä
järkeä on kirjoitti:
kertoa hintoja neliöissä?? 3€/m2 on helvetin kallis hinta tyhjästä!
Sama homma se on myös monessa muussakin asiassa. Jotkut lämmittää neliöitä ja toiset kuutioita. Itse varmaan lämmittelet neliöitä :-)esko on oikeassa,pintamaan poistossa määrä mitataan neliöissä.Sorry...
- (vajonnut)
ikävä kyllä kirjoitti:
esko on oikeassa,pintamaan poistossa määrä mitataan neliöissä.Sorry...
esko on savolainen, koska vastuu siirtyy lukijalle ja asemakaava-alueen perustamisen hintaluokitus tulee kehiin.
Uskon m2-perusteen tällä pohjalla.
Ei pahalla Esko, olet jonkinlainen Osaaja oikeasti, mutta tässä menet metsään kuten räystäiden purkamisessa perustusten vajoamis keskustelussa joskus aiemmin.
Voi toki olla että valtaosa palstan keskustelijoista on kunnaninsinöörejä, kauppakeskusten projektipäälliköitä tai suurten gryndaajien nettivalveutueita.
Meihin OK-rakentajiin(toinen ikiprojekti) pätee siis eri mittakaavan kulurakenne. Ei ole edelleenkään suhteita(olen tyhmä, haluaisin noin halpaa ;)) eika satoja tuhansia euroja budjetoituna perustuskustannuksiin.
Lopulta alkuperäinen kysyjä voi luottaa muihin vastaajiin koska hän kuvasi suuren läjitysprojektin.
Älä maksa enempää. Ole viisas - esko
(vajonnut) kirjoitti:
esko on savolainen, koska vastuu siirtyy lukijalle ja asemakaava-alueen perustamisen hintaluokitus tulee kehiin.
Uskon m2-perusteen tällä pohjalla.
Ei pahalla Esko, olet jonkinlainen Osaaja oikeasti, mutta tässä menet metsään kuten räystäiden purkamisessa perustusten vajoamis keskustelussa joskus aiemmin.
Voi toki olla että valtaosa palstan keskustelijoista on kunnaninsinöörejä, kauppakeskusten projektipäälliköitä tai suurten gryndaajien nettivalveutueita.
Meihin OK-rakentajiin(toinen ikiprojekti) pätee siis eri mittakaavan kulurakenne. Ei ole edelleenkään suhteita(olen tyhmä, haluaisin noin halpaa ;)) eika satoja tuhansia euroja budjetoituna perustuskustannuksiin.
Lopulta alkuperäinen kysyjä voi luottaa muihin vastaajiin koska hän kuvasi suuren läjitysprojektin.
Älä maksa enempää. Ole viisasEn valitettavasti ole savolainen, toki Savossa käynyt. Mutta mikä on asemakaava-alueen hintaluokitus. Siitä minä en ole kirjoittanut.
Räystäiden purkaminen: Olen varmaakin kirjoittanut joskus, että jos painunut rakennus joudutaan paaluttamaan jälkikäteen, joudutaan räystäitä purkamaan, jotta paalutuskone pääsee rakennuksen viereen ja siten paalut saadaan lyötyä sokkelin viereen. Tämä perustuu siihen, että olen ollut tällaisissa hankkeissa mukana. Ja nämä painuma-asiat hallitsen. No, sinä tiedät tämän asian kuitenkin paremmin. Sinulta varmaan löytyy koulutusta ja kokemusta. Tuskin muuten ottaisit kantaa asiaan.
En muuten ole ole kunnaninsinööri, en projektipäällikkö enkä gryndaajan nettivalveutunut. Teoriassa voisin tietenkin olla. Mutta koulutusta löytyy ja yli 30 vuoden kokemus niin suurista kuin pienistä hankkeista.Helpoissa ja vaikeissa.
Omakotitalon ja muutakin itselle olen rakentanut, pitkälti omin käsin ilman satojentuhansien perustamiskustannusta.
Kysyjä kyllä kuvasi suuren läjitysprojektin, mutta vasta keskustelun myöhemmässä vaiheessa. Ei kuitenkaan alkuperäisessä kysymyksessä. Tarkensin myöhemmin vastausta.
Kun on rakentanut (rakennuttanut) yhden omakotitalon, niin sen jälkeen henkilö on rakennusalan huippuammattilainen, jolle mikään rakennusprojektissa ei ole vierasta. Näinhän se näyttää menevän.
Ja sitten, jos annettu vastaus ei miellytä, niin sitten aletaan vinoilemaan.
Jatketaan näissä merkeissä, niin hyvää tulee. - vajonnut
esko kirjoitti:
En valitettavasti ole savolainen, toki Savossa käynyt. Mutta mikä on asemakaava-alueen hintaluokitus. Siitä minä en ole kirjoittanut.
Räystäiden purkaminen: Olen varmaakin kirjoittanut joskus, että jos painunut rakennus joudutaan paaluttamaan jälkikäteen, joudutaan räystäitä purkamaan, jotta paalutuskone pääsee rakennuksen viereen ja siten paalut saadaan lyötyä sokkelin viereen. Tämä perustuu siihen, että olen ollut tällaisissa hankkeissa mukana. Ja nämä painuma-asiat hallitsen. No, sinä tiedät tämän asian kuitenkin paremmin. Sinulta varmaan löytyy koulutusta ja kokemusta. Tuskin muuten ottaisit kantaa asiaan.
En muuten ole ole kunnaninsinööri, en projektipäällikkö enkä gryndaajan nettivalveutunut. Teoriassa voisin tietenkin olla. Mutta koulutusta löytyy ja yli 30 vuoden kokemus niin suurista kuin pienistä hankkeista.Helpoissa ja vaikeissa.
Omakotitalon ja muutakin itselle olen rakentanut, pitkälti omin käsin ilman satojentuhansien perustamiskustannusta.
Kysyjä kyllä kuvasi suuren läjitysprojektin, mutta vasta keskustelun myöhemmässä vaiheessa. Ei kuitenkaan alkuperäisessä kysymyksessä. Tarkensin myöhemmin vastausta.
Kun on rakentanut (rakennuttanut) yhden omakotitalon, niin sen jälkeen henkilö on rakennusalan huippuammattilainen, jolle mikään rakennusprojektissa ei ole vierasta. Näinhän se näyttää menevän.
Ja sitten, jos annettu vastaus ei miellytä, niin sitten aletaan vinoilemaan.
Jatketaan näissä merkeissä, niin hyvää tulee.Totta aivan turhaa vinoilua osaltani. Olen pahoillani.
No asemakaava-alueen hintaluokitus on juuri vaikka tuollainen hehtaarista eteenpäin alueen kaivuutyö. Totta kai sen saa halvemmalla. Minä lähdin siitä että täällä puhutaan valtaosin OK-rakentajien näkökulmasta. Silloin sitä ei saa muutaman euron neliöhintaan. Aika moni muuten ottaa maanrakennustyöt urakkana eikä tuntityönä vaikka se onkin kalliimpaa. Ei kertarakentaja sitä tiedä.
Jos jossakin on lyöty paaluja valmiin rakennuksen viereen ja vielä niin lähelle että räystäät on purettu niin onnea vaan omistajalle. Kunnon rahastus purkamisella ja vielä suurella varmuudella tärähdykset ovat vaurioittaneet rakenteita. Porapaalut ovat ainoa vaihtoehto. Voi toki olla että 30v sitten ei ollut välineitä porapaalujen käyttöön. Viisaammat ja vanhemmat tietävät.
Alkuperäinen kysyjä jokatapauksessa pyysi arviota €/m3 määrittelyllä. Silloin on melkoista briljeerausta vastata muulla tavoin.
Kun on rakentanut yhden omakotitalon sateelta suojaan pisteestä eteenpäin niin on paljon viisaampi toisen kanssa. Mikään ei ole täysin vierasta mutta epäselvää on paljonkin.
Kyllä tästä hyvä tulee. - Nimenomaan
vajonnut kirjoitti:
Totta aivan turhaa vinoilua osaltani. Olen pahoillani.
No asemakaava-alueen hintaluokitus on juuri vaikka tuollainen hehtaarista eteenpäin alueen kaivuutyö. Totta kai sen saa halvemmalla. Minä lähdin siitä että täällä puhutaan valtaosin OK-rakentajien näkökulmasta. Silloin sitä ei saa muutaman euron neliöhintaan. Aika moni muuten ottaa maanrakennustyöt urakkana eikä tuntityönä vaikka se onkin kalliimpaa. Ei kertarakentaja sitä tiedä.
Jos jossakin on lyöty paaluja valmiin rakennuksen viereen ja vielä niin lähelle että räystäät on purettu niin onnea vaan omistajalle. Kunnon rahastus purkamisella ja vielä suurella varmuudella tärähdykset ovat vaurioittaneet rakenteita. Porapaalut ovat ainoa vaihtoehto. Voi toki olla että 30v sitten ei ollut välineitä porapaalujen käyttöön. Viisaammat ja vanhemmat tietävät.
Alkuperäinen kysyjä jokatapauksessa pyysi arviota €/m3 määrittelyllä. Silloin on melkoista briljeerausta vastata muulla tavoin.
Kun on rakentanut yhden omakotitalon sateelta suojaan pisteestä eteenpäin niin on paljon viisaampi toisen kanssa. Mikään ei ole täysin vierasta mutta epäselvää on paljonkin.
Kyllä tästä hyvä tulee.Jos pyydät maarakentajalta urakkatarjousta esim.pintamaan kuorinnasta saat sen x euroa/neliö.Niin se vaan menee.
- esko
vajonnut kirjoitti:
Totta aivan turhaa vinoilua osaltani. Olen pahoillani.
Kyllä tästä hyvä tulee.""Jos jossakin on lyöty paaluja valmiin rakennuksen viereen ja vielä niin lähelle että räystäät on purettu niin onnea vaan omistajalle. Kunnon rahastus purkamisella ja vielä suurella varmuudella tärähdykset ovat vaurioittaneet rakenteita. Porapaalut ovat ainoa vaihtoehto. Voi toki olla että 30v sitten ei ollut välineitä porapaalujen käyttöön. Viisaammat ja vanhemmat tietävät.""
Turha ehkä väitellä enää, mutta pari kommenttia.
Sen paalutuksen voi tehdä ja on tehty myös hoikilla teräspaaluilla, jotka on kiinnitetty kiilapulteilla sokkelipalkin kylkeen. Porapaalukalustollekin ovat räystäät joskus liian alhaalla, riippuen laitteen kelkasta ja miten porapaalu siihen kiinnitetään. Jos arvostelija epäilee tietojani, niin työnantajallani on ko laitteisto.
""Kun on rakentanut yhden omakotitalon sateelta suojaan pisteestä eteenpäin niin on paljon viisaampi toisen kanssa. Mikään ei ole täysin vierasta mutta epäselvää on paljonkin.""
Tottakai viisaus ja tieto lisääntyy kokemuksen myötä. Minäkin olen yrittänyt oppia jotain yli 30 vuoden aikana, jolloin olen ollut mukana rakentamisbisneksessä. - rakentajako?
esko kirjoitti:
""Jos jossakin on lyöty paaluja valmiin rakennuksen viereen ja vielä niin lähelle että räystäät on purettu niin onnea vaan omistajalle. Kunnon rahastus purkamisella ja vielä suurella varmuudella tärähdykset ovat vaurioittaneet rakenteita. Porapaalut ovat ainoa vaihtoehto. Voi toki olla että 30v sitten ei ollut välineitä porapaalujen käyttöön. Viisaammat ja vanhemmat tietävät.""
Turha ehkä väitellä enää, mutta pari kommenttia.
Sen paalutuksen voi tehdä ja on tehty myös hoikilla teräspaaluilla, jotka on kiinnitetty kiilapulteilla sokkelipalkin kylkeen. Porapaalukalustollekin ovat räystäät joskus liian alhaalla, riippuen laitteen kelkasta ja miten porapaalu siihen kiinnitetään. Jos arvostelija epäilee tietojani, niin työnantajallani on ko laitteisto.
""Kun on rakentanut yhden omakotitalon sateelta suojaan pisteestä eteenpäin niin on paljon viisaampi toisen kanssa. Mikään ei ole täysin vierasta mutta epäselvää on paljonkin.""
Tottakai viisaus ja tieto lisääntyy kokemuksen myötä. Minäkin olen yrittänyt oppia jotain yli 30 vuoden aikana, jolloin olen ollut mukana rakentamisbisneksessä.Meillä ainakin kaivinkone urakoitsija teki kasat maamassasta tontin reunalle ja ei niillä kauaa mee kun on maamttitaitoinen kuski. Meillä kannot ja kivet otettiin erilleen. Kaivurin hinta täällä pohjoisessa 35-50e/h verot.
Ja kun ajatin kannot poissa niin oli auton vuokra 53e/h ja vielä kuutiosta maksu n.2-3 e kun toimitti tontilta poissa... Kaivuri oli jotain 4-5 h 1200 neliön tontti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894