VR:n paikallisjunat

Elina*

Heipä hei,

Laitoin tämän samaisen kysymyksen tuonne lasten tarvike pastalle mutta kysynpä vielä täältälkin:

Eli VR:n pääkaupunki seudun paikallisjunat, kaikki eivät ole matalalattiaisia, vaan niissä on siinä keskellä se kaide. Mahtuuko mitkään kaksostenvaunut/rattaat niistä sisään, siis sellaiset vierekkäin istuttavat? Kellään kokemusta? Junalla matkustan joka päivä mutta kertaakaan en ole kaksostenrattaita nähnyt, ainoastaan yhden lapsen vaunuja tms.

Kiitollinen tiedoista!

6

1330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • happy now?

      Ei mahdu. Odotat seuraavaa junaa jos ei ole kiire. Muussa tapauksessa pistät vaunut kasaan ja lapset syliin.

      • Elina*

        Kiitos vastauksesta, tuota vähän epäilinkin ettei mahdu.
        Aika kauan saa odottaa seuraavaa junaa kun rantaradalla kirkkonummelle asti ei taida kulkea ainokaistakaan matalalattia junaa :D


      • en tiennyt
        Elina* kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, tuota vähän epäilinkin ettei mahdu.
        Aika kauan saa odottaa seuraavaa junaa kun rantaradalla kirkkonummelle asti ei taida kulkea ainokaistakaan matalalattia junaa :D

        Minä luulin että Sm4-matalalattiajunat on otettu koko lähiliikenteessä käyttöön.


    • Autoton,kortiton reissaaja.

      Kyllä mahtuu mutta riippuu kuinka leveät tuplat omistat.

      Juuri tänäkesänä olin reissussa tuplilla ja myös Hki.ssä useamman päivän. Käytin paikallisjunaa ja mahdun niihin.

      Itselläni on Ora Duoletto merkkiset tuplat jotka ovat 72cm leveät.

      Näissä junissa missä on keskikaide,sisään pääsen ensimmäisen junavaunun ovesta ,siinä keskikaide on toiselta puolelta leveämpi vajaa tuon 72cm.
      Muualta on siis turha yrittää junaa.
      Sama pätee Kirkkonummen suuntaa menevissä junissa joissa myös keskikaide on leveämpi ensimmäisessä junavaunussa ja näissä on lasten vaunumerkkikin vielä oven kyljessä.

      En tiedä onko jokin muu vaunumerkki yhtä kapea että niillä mahtuisi paikallisjunaa,samoin IC-juniin mahdun omien tuplien kanssa ovista sisään että ulos.

      • onko kukaan kokeillu?

        nostaa tuplat kyytiin sivuttain?
        Nykyään kun on noita kahvoja joita voi kääntää viemään vähemmän tilaa ja nostaahan ne kumminkin täytyy..?
        Ajattelin vaan.


      • Mamamai

        Mullakin on Ora Duolettot (vanhat) ja hyvin mahtuu. Samoin mahtuu busseihin ihan ok, ja kauppojen kassoille ja melkein mihin vaan. Lapset on nyr yli 2v ja tähän mennessä on päästy jotakuinkin jokapaikkaan mihin on haluttu : )


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      38
      771
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe