Olen hankkimassa keskihytällistä venettä.
Tarjouksia sain kahdesta veneestä;Ideal 550 MC ja
Yamarin 560 Big Catch.
Onkohan käyttäjillä kokemuksia ko.veneistä?
Olisiko muita varteenotettavia "vesikulkuneuvoja"
samassa kokoluokassa? Tarjotakin saa.
Kumpi onkaan parempi?
8
6730
Vastaukset
- heh
Laitteet ovat hyvin erilaiset ominaisuuksiltaan.
Ideal on lähinnä puoliliukuva, kevyt ja toimii miten toimii pienellä moottorilla. Oliko vielä yksikuorinenkin.
Yamarin on sitten liukuvene joka vaatii enemmän tehoa, mutta on sitten muutenkin toisenlainen.
Selvitä ensin oma tarpeesi ja sitten selviää sekin kumman noista (jos kumpaakaan) haluat. - Idealia.
Olethan käynyt veneessä jo sisällä? Eikö yhtään vaivannut heppoinen olemus. Koko paattihan on kuin Anttilan alennusmyynnistä. Lattia ritisee ja natisee, kaikkialla seinissä yksinkertainen 5 millinen laminointi, etuoven lukon kiinnikkeet murenevat irti seinästä, kaksiakkuisessa Classicissa ongelmia sähköjen kanssa...
Näitä veneitä palautettiin takuukorjauksiin niin paljon, että taisi tehdas jo lopettaa valmistuksen. Nyt nämä loput myynnissä olevat veneet ovat veneliikkeiden ongelmajätettä. Myyjä tietää että vene on susi, mutta se on sitten jokaisen henkilökohtainen asia kuinka paljon haluaa ostajalle valehdella.
Yamariinissa en ole käynyt, mutta ei se ainakaan huonompi voi olla kuin tuo Ideal.- tgs1999
En ole käynyt kyseisessä Idealissa ja mielipiteesi ansiosta en myöskään tule käymään.
Jos mieleesi juolahtaa jokin vastaava (hyvä)
läpikuljettava hyttivene,otan tietoa vastaan.
Pojallani on liikuntavaikeuksia ja tämän vuoksi
etsin kyseisenlaista venettä. - Jabe2
tgs1999 kirjoitti:
En ole käynyt kyseisessä Idealissa ja mielipiteesi ansiosta en myöskään tule käymään.
Jos mieleesi juolahtaa jokin vastaava (hyvä)
läpikuljettava hyttivene,otan tietoa vastaan.
Pojallani on liikuntavaikeuksia ja tämän vuoksi
etsin kyseisenlaista venettä.Ideal on ns. halpisvene, jonka merenkulkuominaisuudet eivät ilmeisesti ole kovin hyviä. Yamarin on vakiintunut ja arvostettu merkki. Yamarin on liukuvarunkoinen ja Ideal puoliliukuva kuten joku aiemmin sanoi. Arvelisin että Ideal käyttäytyy kuten Bella 530 HT.
- itsekin etsinyt
tgs1999 kirjoitti:
En ole käynyt kyseisessä Idealissa ja mielipiteesi ansiosta en myöskään tule käymään.
Jos mieleesi juolahtaa jokin vastaava (hyvä)
läpikuljettava hyttivene,otan tietoa vastaan.
Pojallani on liikuntavaikeuksia ja tämän vuoksi
etsin kyseisenlaista venettä.Käytettävissä oleva budjetti vaikuttaa ratkaisevasti mahdollisuuksiin. Käytettyjä keski/takahyttiveneitä on melko vähän tarjolla ja hinnat yleensä kohtuuttomia. Liikkumisen helppous selviää vain kokeilemalla. Itse etsin viime syksyn ja talven aikana erilaisia mahdollisuuksia yhteysveneeksi. Omia mietteitä ohessa.
Ryds 510 - edullinen vene, hyvä runko, mutta auttamatta liian pieni jos mukaan tulee yhtään tavaraa. Myös ovista kulkeminen pelastusliivit päällä on jo keskikokeiselle hankalaa.
Bella 571/572 - kalliimpi, vähän tilavampi, mutta kulku yhtä ahdasta
Yamarin 560/5800 - hintapyynnöt älyttömiä, tila riittää ja kulku perästä onnistuu. Keulasta kulkeminen pujottelua.
TG 5800 - reilusti avotilaa, pienehkö mutta väljä hytti. Kulku edestä vaivatonta, perästä pujottelua. Yhteysveneeksi parempi kuin edellä mainitut.
Starfish - Matalahko hytti (toisaalta kattoluukusta ajo vaivatonta). Kuitenkin tilava ja helppokulkuinen molempiin suuntii. Hintava ja vähän tarjolla.
Nymar 6500 / Paro 19 - Helppokulkuinen, tilava. Edellämainittuihin nähden aivan eri planeetalta. Haittapuolena aivan törkeä hinta uutena. Käyttynä ei tarjolla käytännössä ollenkaan.
Finnstar 620 - Edellämainittuja suurempi, mutta tilatkin sen mukaiset. Isot ovet ja tasainen lattia keulasta perään. Hinta kokoon ja materiaaliin (alumiini) nähden uutena edullinen. Uutena mallina käytettyjä ei ole. Ainoa miinuspuoli (jos sen sellaiseksi haluaa laskea) on lähinnä venäläistä jäänmurtajaa muistuttava ulkonäkö ja viimeistely. Karu ja toimiva.
Lisäksi Raissportilta löytyy vastaava vene, mutta niistä ei ole minkäänlaista näppituntumaa.
Yllämainituista mahdollisiksi jäi Nymar, Finnstar ja varauksella TG sekä starfish. Tällaisia ei kuitenkaan sopivaan hintaan löytynyt ja nyt alla on Seiskari Trader. Vähän suurempi ja hitaampi, mutta vastaavasti tilat riittää paremmin kuin hyvin. Myöskin kovalla kelillä mukavampi (tämä nyt on tietty mielepidekysymys). - Jabe 2
itsekin etsinyt kirjoitti:
Käytettävissä oleva budjetti vaikuttaa ratkaisevasti mahdollisuuksiin. Käytettyjä keski/takahyttiveneitä on melko vähän tarjolla ja hinnat yleensä kohtuuttomia. Liikkumisen helppous selviää vain kokeilemalla. Itse etsin viime syksyn ja talven aikana erilaisia mahdollisuuksia yhteysveneeksi. Omia mietteitä ohessa.
Ryds 510 - edullinen vene, hyvä runko, mutta auttamatta liian pieni jos mukaan tulee yhtään tavaraa. Myös ovista kulkeminen pelastusliivit päällä on jo keskikokeiselle hankalaa.
Bella 571/572 - kalliimpi, vähän tilavampi, mutta kulku yhtä ahdasta
Yamarin 560/5800 - hintapyynnöt älyttömiä, tila riittää ja kulku perästä onnistuu. Keulasta kulkeminen pujottelua.
TG 5800 - reilusti avotilaa, pienehkö mutta väljä hytti. Kulku edestä vaivatonta, perästä pujottelua. Yhteysveneeksi parempi kuin edellä mainitut.
Starfish - Matalahko hytti (toisaalta kattoluukusta ajo vaivatonta). Kuitenkin tilava ja helppokulkuinen molempiin suuntii. Hintava ja vähän tarjolla.
Nymar 6500 / Paro 19 - Helppokulkuinen, tilava. Edellämainittuihin nähden aivan eri planeetalta. Haittapuolena aivan törkeä hinta uutena. Käyttynä ei tarjolla käytännössä ollenkaan.
Finnstar 620 - Edellämainittuja suurempi, mutta tilatkin sen mukaiset. Isot ovet ja tasainen lattia keulasta perään. Hinta kokoon ja materiaaliin (alumiini) nähden uutena edullinen. Uutena mallina käytettyjä ei ole. Ainoa miinuspuoli (jos sen sellaiseksi haluaa laskea) on lähinnä venäläistä jäänmurtajaa muistuttava ulkonäkö ja viimeistely. Karu ja toimiva.
Lisäksi Raissportilta löytyy vastaava vene, mutta niistä ei ole minkäänlaista näppituntumaa.
Yllämainituista mahdollisiksi jäi Nymar, Finnstar ja varauksella TG sekä starfish. Tällaisia ei kuitenkaan sopivaan hintaan löytynyt ja nyt alla on Seiskari Trader. Vähän suurempi ja hitaampi, mutta vastaavasti tilat riittää paremmin kuin hyvin. Myöskin kovalla kelillä mukavampi (tämä nyt on tietty mielepidekysymys).Hyvä kuvaus. Listaan voisi lisätä Finnmaster 6100 MC:n. Ei liene halpa sekään.
- Andeee
Jabe 2 kirjoitti:
Hyvä kuvaus. Listaan voisi lisätä Finnmaster 6100 MC:n. Ei liene halpa sekään.
Moi,
mulla oli finnmaster 6100Mc ja voin kyllä suositella. Helppo kulkea läpi ja ajettavuus ihan ok. Sähkötyöt oli omassani tehty päin seiniä jo tehtaalla esim. tup.syt virransyöttö oli kytketty väärin päin. Mutta muuten kyllä ihan kelpo peli. - tgs1999
itsekin etsinyt kirjoitti:
Käytettävissä oleva budjetti vaikuttaa ratkaisevasti mahdollisuuksiin. Käytettyjä keski/takahyttiveneitä on melko vähän tarjolla ja hinnat yleensä kohtuuttomia. Liikkumisen helppous selviää vain kokeilemalla. Itse etsin viime syksyn ja talven aikana erilaisia mahdollisuuksia yhteysveneeksi. Omia mietteitä ohessa.
Ryds 510 - edullinen vene, hyvä runko, mutta auttamatta liian pieni jos mukaan tulee yhtään tavaraa. Myös ovista kulkeminen pelastusliivit päällä on jo keskikokeiselle hankalaa.
Bella 571/572 - kalliimpi, vähän tilavampi, mutta kulku yhtä ahdasta
Yamarin 560/5800 - hintapyynnöt älyttömiä, tila riittää ja kulku perästä onnistuu. Keulasta kulkeminen pujottelua.
TG 5800 - reilusti avotilaa, pienehkö mutta väljä hytti. Kulku edestä vaivatonta, perästä pujottelua. Yhteysveneeksi parempi kuin edellä mainitut.
Starfish - Matalahko hytti (toisaalta kattoluukusta ajo vaivatonta). Kuitenkin tilava ja helppokulkuinen molempiin suuntii. Hintava ja vähän tarjolla.
Nymar 6500 / Paro 19 - Helppokulkuinen, tilava. Edellämainittuihin nähden aivan eri planeetalta. Haittapuolena aivan törkeä hinta uutena. Käyttynä ei tarjolla käytännössä ollenkaan.
Finnstar 620 - Edellämainittuja suurempi, mutta tilatkin sen mukaiset. Isot ovet ja tasainen lattia keulasta perään. Hinta kokoon ja materiaaliin (alumiini) nähden uutena edullinen. Uutena mallina käytettyjä ei ole. Ainoa miinuspuoli (jos sen sellaiseksi haluaa laskea) on lähinnä venäläistä jäänmurtajaa muistuttava ulkonäkö ja viimeistely. Karu ja toimiva.
Lisäksi Raissportilta löytyy vastaava vene, mutta niistä ei ole minkäänlaista näppituntumaa.
Yllämainituista mahdollisiksi jäi Nymar, Finnstar ja varauksella TG sekä starfish. Tällaisia ei kuitenkaan sopivaan hintaan löytynyt ja nyt alla on Seiskari Trader. Vähän suurempi ja hitaampi, mutta vastaavasti tilat riittää paremmin kuin hyvin. Myöskin kovalla kelillä mukavampi (tämä nyt on tietty mielepidekysymys).Kiitos ensin kirjoittajille mielenkiintoisista
arvosteluista.
Löysin vielä itseäni kiinnostavan veneen.
Olisiko kellään kokemusta kyseisestä?
Kiitos etukäteen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18011279
- 565361
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452610- 372286
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131801Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441725Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta371372Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v371309Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61196Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut261099