Olen varsin ihmeissäni tälläisestä loan heitosta ja panettelusta. Täällä päivitellään kenellä on puhdas ja oikea oppi ja kenellä vielä puhtaampi, eikö ole kuitenkin niin että meillä on sama oppi isä Lars Leevi Lestadius ja hänellä on saarnannut puhtaan opin..? Eikö meidän pitäisi yritää rakentaa rauhaa keskenämme eikä lietsoa eripuraa ja katkeruutta. Onko mieli silloin oikea mikäli halutaan satuttaa ja LOUKATA toisia sitä voi jokainen sydämmessään tutkiskella. Ja mikäli mieli tuntuu oikealta niin suosittelen lukemaan raamattua vähän tarkemmin.
Loan heittoa
20
1379
Vastaukset
- Ja Kysymys
Mitä mahdat ymmärtää?
- uskonsuunnasta
Lestadiolaisuus on Lutherilaisuutta ja kumminkin olen usein törmännyt Lestadiolaisten haukkuvan Luherilaisia uskonsisaria ja veljiä, MIKSI?
- on numero 1
Lestadiolaisuus on luterilaisuutta jota tutkitaan myös lestadiuksen opintavan mukaisesti.
Haukkuvat toisiaan " koirat".
Kyllä lutterin oppi on hyvin tärkeä ja vähintään yhtä tärkeä kun lestadiuksen.
Se että kuka mitenkin uskoo itse, kertoo sen, miten hän ymmärryksestään kommentoi.
Kuten sanoin, niin koirien haukuntaa ei kannata kovin tarkasti kuunnella. - Reppana....
on numero 1 kirjoitti:
Lestadiolaisuus on luterilaisuutta jota tutkitaan myös lestadiuksen opintavan mukaisesti.
Haukkuvat toisiaan " koirat".
Kyllä lutterin oppi on hyvin tärkeä ja vähintään yhtä tärkeä kun lestadiuksen.
Se että kuka mitenkin uskoo itse, kertoo sen, miten hän ymmärryksestään kommentoi.
Kuten sanoin, niin koirien haukuntaa ei kannata kovin tarkasti kuunnella.Siinä olet kyllä erehtynyt.
Ei lestadiolaisuus luterilaisuutta ole. Kunhan kirkko on vain sietänyt.
- ,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.
Olipa kuinka viisas ja ymmärryksellä varustettu oppi-isä, niin hän on vain ihminen.
On vain yksi Isä, erehtymätön, Taivaan Isä.
Hänen on poikansa on antanut henkensä puolestamme.
Olet aivan oikeassa, meidän pitäisi kaikessa rakkaudessa keskustella uskon asioista, väittely ja riitely on viholliselle mieleen. - uskis
olen samaa mieltä siitä, että toisen loukkaaminen ja herjaaminen on aina väärin. Totuus ilman rakkautta ei ole totuutta.
Lestadiuksella oli puhdas oppi, mutta kuten joku sanoiki, ei hän erehtymätön ollut. Kuten ei ollut Lutherkaan. Minusta on tärkeää, että näissä uskon asioissa pitäydyttäisiin aina Jumalan Raamatussa ilmoittamaan sanaan, eikä kehenkään ihmiseen.
Siunausta.- Tutkinutasiaa
Puhdas oppi ja kuitenkin erehtyvä??
Miten sopii samaan mieheen?
Laestadiuksella oli opillisia mokiakin, niitä ei vain tahdota nähdä.
Ulkonaisten asioiden yletön korostaminen, onhan se selvää astian makua. Eivät ne uskomiseen tuolla tavalla kuulu.
Kasteestakin hän oli kahta mieltä samassa saarnassa. - uskis
Tutkinutasiaa kirjoitti:
Ulkonaisten asioiden yletön korostaminen, onhan se selvää astian makua. Eivät ne uskomiseen tuolla tavalla kuulu.
Kasteestakin hän oli kahta mieltä samassa saarnassa.Niin, minä tunnustan kättelyssä, etten ole mitenkään kauheasti asiaan perehtynyt. Mutta sen, mitä olen Lestadiuksen saarnoja lukenut ja kuullut niin minusta ne ovat olleet puhdasoppisia.
Mielenkiintonnosta kysynkin, kun olet asiaa tutkinut, korostiko Lestadius sitten paljon näitä ulkoisia asioita? Entä mitä hän on kirjoittanut kasteesta? En siis halua väitellä, vaan ihan totta kiinnostaa. - uskis
Tutkinutasiaa kirjoitti:
Kasteestakin hän oli kahta mieltä samassa saarnassa.Erehtyväisyydestä vielä sen verran, että itse uskon niin, että Jumala toimii erehtyvänkin ihmisen kautta. Emmekö me ole kaikki erehtyväisiä? Eikö juuri sen vuoksi saanat tule arvostella Raamatun sanaan peilaten?
- iiuo
uskis kirjoitti:
Erehtyväisyydestä vielä sen verran, että itse uskon niin, että Jumala toimii erehtyvänkin ihmisen kautta. Emmekö me ole kaikki erehtyväisiä? Eikö juuri sen vuoksi saanat tule arvostella Raamatun sanaan peilaten?
Totta kai kaikki erehtyvät ja ovat rajallisia.
Laestadiuksen käsityksiä näkee Huutavan Ääni Korvessa-lehdestä ja saarnoista. - käytiin
iiuo kirjoitti:
Totta kai kaikki erehtyvät ja ovat rajallisia.
Laestadiuksen käsityksiä näkee Huutavan Ääni Korvessa-lehdestä ja saarnoista.Ennen käytiin seuroissa ja kanssapuheissa eikä ollut näitä nettejä joissa voi saarnaajia nimitellä ja halvennella.
- P. Kysyjä
käytiin kirjoitti:
Ennen käytiin seuroissa ja kanssapuheissa eikä ollut näitä nettejä joissa voi saarnaajia nimitellä ja halvennella.
Kuka on nimitellyt saarnaajia?
Joskus olen tosin itsekin nähnyt tällä sivulla nimiteltävän evankelisina tunnettuja saarnamiehiä. - Fossiiliaivo
P. Kysyjä kirjoitti:
Kuka on nimitellyt saarnaajia?
Joskus olen tosin itsekin nähnyt tällä sivulla nimiteltävän evankelisina tunnettuja saarnamiehiä.Kyllä ennen saarnaajia haukuttiin. Toiset saarnaajat toisia. Yhdenkin piti Ruotsista saakka hakea tukea GJ:lta, että saisi vapaasti saarnata.
- teutatess
uskis kirjoitti:
Erehtyväisyydestä vielä sen verran, että itse uskon niin, että Jumala toimii erehtyvänkin ihmisen kautta. Emmekö me ole kaikki erehtyväisiä? Eikö juuri sen vuoksi saanat tule arvostella Raamatun sanaan peilaten?
Eikö saanat tule arvostella Raamatun sanaan peilaten ?. (saarnat)
Kyllä ehdottomasti , juuri niin . - on silloin
Fossiiliaivo kirjoitti:
Kyllä ennen saarnaajia haukuttiin. Toiset saarnaajat toisia. Yhdenkin piti Ruotsista saakka hakea tukea GJ:lta, että saisi vapaasti saarnata.
ollut väärä henki tai oikeastaan hengen vihollinen.
Jotkut haluavat määritellä Jeesuksen puheenkin itsensä kautta , sopivaksi tai epäsopivaksi.
Sellaisia ihmisiä tulee juosta pakoon.
Raamatun valo, on ainoa oikea valo, jonka valossa Lutter ja Lestadius näkivät pimeässään.
Toivottavasi se valo osuu meihinkin mahdollisimman moniin.
Karitsa tietää milloin puhuu paimen.
Paimen ei tiedä milloin karitsa kuuntelee ja milloin kääntää ajatuksensa muualle.
Niin paljon on tyhjiä puheita ihmisillä , mutta mukava on kuulla välillä paimenenkin ääntä joka kauttamme puhuu.
Älkää kumartako ihmistä.
Lestadiusta ei saa kumartaa.Hän ei vie taivaaseen.
Ei myöskään Lutter.
He elivät ja puhdistivat uskoa, jotta saat siitä itsellesi JUMALAN sanaa ja sielun ravintoa.
- -kale-
Oppi-isänämme on kyllä pidetty Lutheria. Laestadius oli herättäjä, saarnaaja ja opettaja, mutta ei hän ollut opillinen uudistaja. Luther sitä vastoin on määritellyt kristinoppia hyvinkin tarkasti, koska hän taisteli katolilaisen kirkon oppia vastaan. Laestadius puolestaan taisteli juoppoutta ja lapin henkimaailmaa vastaan, jossa suurin vastustaja ei ollut kirkko, vaan ihmiset itse. Sen takia puhutaankin Lutherilaisesta opista eikä Laestadiolaisesta opista.
- teutatess
Kyllä mutta yhtään ei saa unohtaa, että he ei meitä Taivaaseen päästä, vaan JEESUS KRISTUS . Vieläkin on niin , että JUMALA JA JEESUS sen tekevät eikä oppi isät. Tämä kristillisyys on kallis pitäkäämme se myös kalliina .
- Nimetön
Kun siellä ja täällä mainitset ettei Luther tai Lestadius ketään taivaaseen vie vaan Jeesus Kristus, kyllä tämän ihmiset ymmärtävät ja uskovat, mutta oppi jota edellämainitut opettivat oli Jumalasta ja vielä niin lähelle et ei Luther, ei Lestadius vaan Jumala itse puhui ja vaikutti henkensä kautta Lutherin, Lestadiuksen kautta.
Ja tämä sama henki pitää saada täällä armonajassa asumaan ja vaikuttamaan itseensä niin on saanut korkeimman ja kalleinman vakuutuksen itselle olevansa Jumalan lapsi, sillä Jumalattomilla lapsilla ei tätä henkeä ole.
Kaikki Jeesuksen opetukset ovat totta maailman alusta loppuun asti ja hän on itse myös sanonut omistaan, ette te ole jotka puhuvat vaan minun isäni henki joka on teissä. Ja siitä kaikki Jumalanlapset tunnetaan ja iloitsevat siitä kuinka kalliisti Jumala opettaa veljen kautta. - edelliselle
Nimetön kirjoitti:
Kun siellä ja täällä mainitset ettei Luther tai Lestadius ketään taivaaseen vie vaan Jeesus Kristus, kyllä tämän ihmiset ymmärtävät ja uskovat, mutta oppi jota edellämainitut opettivat oli Jumalasta ja vielä niin lähelle et ei Luther, ei Lestadius vaan Jumala itse puhui ja vaikutti henkensä kautta Lutherin, Lestadiuksen kautta.
Ja tämä sama henki pitää saada täällä armonajassa asumaan ja vaikuttamaan itseensä niin on saanut korkeimman ja kalleinman vakuutuksen itselle olevansa Jumalan lapsi, sillä Jumalattomilla lapsilla ei tätä henkeä ole.
Kaikki Jeesuksen opetukset ovat totta maailman alusta loppuun asti ja hän on itse myös sanonut omistaan, ette te ole jotka puhuvat vaan minun isäni henki joka on teissä. Ja siitä kaikki Jumalanlapset tunnetaan ja iloitsevat siitä kuinka kalliisti Jumala opettaa veljen kautta.Nimettömälle:
Jumala puhui Lutherin ja Laestadiuksen kautta, MUTTA, VAIN siinä määrin, mitä nämä TODELLA puhuivat Jumalan sanaa! Eivät siis kaikki Laestadiuksen puheet ja mielipiteet ole Jumalan sanaa.
Kannattaa tämä totuus pitää mielessä kaikkien saarnaajien kohdalla. - vai niin
edelliselle kirjoitti:
Nimettömälle:
Jumala puhui Lutherin ja Laestadiuksen kautta, MUTTA, VAIN siinä määrin, mitä nämä TODELLA puhuivat Jumalan sanaa! Eivät siis kaikki Laestadiuksen puheet ja mielipiteet ole Jumalan sanaa.
Kannattaa tämä totuus pitää mielessä kaikkien saarnaajien kohdalla.Aikuisia tässä ollaan muutkin. Ei kukaan kuvittele, että joku ihminen aina puhuisi Jumalan sanaa. Mutta se mitä nämä edellämainitut oppi-isät ovat postilloissaan kirjoittaneet, on Jumalan sanaa.
Molemmat kirjoittavat ihan omilla tyyleillään ja siten valaisevat lahjansa mukaan lukijoille Jumalan sanan totuuksia.
On otettava huomioon, että molemmilta oppi-isiltä on tallennettu kirjoituksia myös ajalta ennenkuin he ovat tulleet elävään uskoon. Joten kaikki heidän sanomansa ei todellakaan pidä yhtä elävän Jumalan sanan kanssa.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915896
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262780Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252036Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48754