paras pääkaupunkiseudun Sokos-hotelli?

lahjakortti

Saimme mieheni kanssa lahjakortin johonkin Suomen Sokos-hotelliin. Olemme ajatelleet syksyksi pientä pääkaupunkiseudunreissua ja ajattelinkin kysäistä mikä olisi paras Sokos-hotelli niillä main?

Olemme yöpyneet muutamassa Sokos-ryhmän hotellissa ja kyllä niillä on eroja tosi paljon. Oulussa oli aivan huippuluokkaa oleva hotelli. Ihana aamiainen, siisti huone, todella ylellinen sänky jne. Rovaniemellä oli sellainen... no, tavallinen. Ammiaisessa ei ollut mitään ekstraa ja huone kyllä menetteli. Lappeenranta taas oli pettymys. Huoneen siivous oli jäänyt melkoisen huonoksi ja aamiaisella ei meinannut löytyä mitään joka olisi maistunut.

Eli jos Helsinginseudun hotelleista joku osaisi kertoa jotain, niin mieluusti lukisin.
Kiitos!

9

5098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyviä ovat
      • lahjakortti

        Kiitos linkistä, mutta olin tuon toki itsekin jo katsonut :-)

        Jos jollain olisi omakohtaisia kokemuksia noista Helsingin alueen Sokos-hotelleista, niin mieluusti lukisin niitä. Olisi kiva tietää mikä oli hyvää ja mikä mahdollisesti huonoa. Omakohtaisia kokemuksia aloitusviestissäni kirjoitinkin ja minun kokemukseni mukaan eri kaupungeissa samankin ketjun hotellit ovat ihan eritasoisia. Sokos-hotellien sivuilla kehutaan tasaisesti kaikkia hotelleja, mikä tietysti kuuluu mainontaan. Sen tähden kaipaisin mielipiteitä henkilöiltä, ketkä ovat Helsingin seudun hotelleissa yöpyneet.

        Kiitos jo etukäteen!


    • eräs yöpynyt

      Olen yöpynyt kaikissa paitsi Albertissa (sehän kait aukesi eilen).
      Ehdottomasti paras on Vaakuna. Sijainti on eriomainen, huoneet mukavia ja aamiainen sekä palvelu hyvää.
      Tornikin on kiva paikka, mutta vanhasta hotellista johtuen huoneissa on suuriakin eroja mm. koossa.
      Pressa on ihan hyvä, mutta tosi tavallinen.
      Helsinki on ilmeisesti remontoitu käytini jälkeen, mutta en usko sen voittavan Vaakunaa.
      Pasila taas ihan hyvä, mutta vähän syrjässä. Tosin jos hinta on sopiva sekin käy hyvin minulle.
      Eli kaikki ok, mutta mikään ei erityisesti säväytä.
      Kaupungin parhaat hotellit ovat Hilton ja Radisson ketjuista... mielestäni.

      • lahjakortti

        Kiitos! Juuri tätä kaipasinkin, omia mielipiteitä. Minun mielestä aamiainen kruunaa hotelliyöpymisen. Toivoisin siis, että aamiainen olisi mahdollisimman monipuolinen. Taidan olla melkoinen kulinaristi :-)

        Lisää mielipiteitä olisi kiva lukea :-)


      • edellisen kanssa
        lahjakortti kirjoitti:

        Kiitos! Juuri tätä kaipasinkin, omia mielipiteitä. Minun mielestä aamiainen kruunaa hotelliyöpymisen. Toivoisin siis, että aamiainen olisi mahdollisimman monipuolinen. Taidan olla melkoinen kulinaristi :-)

        Lisää mielipiteitä olisi kiva lukea :-)

        Miellestäni kaikki ihan ok, mutta Vaakuna, Torni tai Helsinki ovat yleensä kohteena. Riippuu vähän mitä etsii. Itse olen kulinaristi ja pienen luxuksen ystävä joten...
        Torni on vanha ja perinteikäs, remontoitu. Huoneita hyvin erilaisia.. eli riippuu huoneesta. Voi olla vanhaa tyyliä tai tosi modernia, kokovaihtelukin valtaisaa. Aamupala tosi herkullinen ja rauhaisakin yleensä.
        Vaakuna kivasti aivan keskellä, ja 10 kerroksen ruokaravintolasta mahtavat näköalat ja huoneet ihan mukavia. Hotelli Helsinki remontoitu ja mukava myös.. Itse tosin aina maksan hotelleissa mielelläni sen pari kymppiä lisää ja otan superiorhuoneen. Se tosiaan kannattaa... huoneet suurempia, viihtyisämpiä ja paikasta riippuen aina pientä lisäluksusta. Huoneista voit lisäinfoa kysellä ihan hotelleihin soittamallakin.. eritoten jo Torniin päädyt niin kysele huoneista ja esitä toivetta =).


      • BestInTown
        edellisen kanssa kirjoitti:

        Miellestäni kaikki ihan ok, mutta Vaakuna, Torni tai Helsinki ovat yleensä kohteena. Riippuu vähän mitä etsii. Itse olen kulinaristi ja pienen luxuksen ystävä joten...
        Torni on vanha ja perinteikäs, remontoitu. Huoneita hyvin erilaisia.. eli riippuu huoneesta. Voi olla vanhaa tyyliä tai tosi modernia, kokovaihtelukin valtaisaa. Aamupala tosi herkullinen ja rauhaisakin yleensä.
        Vaakuna kivasti aivan keskellä, ja 10 kerroksen ruokaravintolasta mahtavat näköalat ja huoneet ihan mukavia. Hotelli Helsinki remontoitu ja mukava myös.. Itse tosin aina maksan hotelleissa mielelläni sen pari kymppiä lisää ja otan superiorhuoneen. Se tosiaan kannattaa... huoneet suurempia, viihtyisämpiä ja paikasta riippuen aina pientä lisäluksusta. Huoneista voit lisäinfoa kysellä ihan hotelleihin soittamallakin.. eritoten jo Torniin päädyt niin kysele huoneista ja esitä toivetta =).

        Olen ollut Hgissä kymmeniä öitä. Hotelli Helsinki on ehdottomasti paras. Sen tekee se sijainti. Asemalle, senaatintorille, metroasemalle, Aleksille, Espalle. Kaikkialle vain kivenheitto. Hotellei on myös sopivan kokoinen, ei mikään teollisuuslaitos. Sinne vaan, takaan että olette tyytyväsiä.
        Vaakuna on liian lähellä Rautatientoria, on vähän levoton paikka, ja hotellikin liian iso.


      • Joo...

        Vaakuna oli viehättävä ennen remppaa, nyt se on samaa syeriiliä ja hengetöntä keskustan tusinatasoa kuin lukuisat muutkin kaltaisensa. Ei mitään omaleimaista, persoonallista.
        Lisäksi jotain on rempassa unohtunut; sain lahjakortin, kun huomautin, että naapuri käveli yöllä huoneessani. Eli äänieristys oli huoneessa sellainen, että korkojen kopina kuului matkojen päästä kuin juuri minun kämpässäni olisi kävelty. Myönsivät oitis, että siinä tuli korjausmoka.
        Vaihdoin Pressaan, eikä ole ollut moittimista, vaikka vanhat neukkuhotellit vähän mieleen tulevatkin. Päin vastoin palvelu vaan parani; Pressan alla on parkkihalli. Sellaista ei monella Hesankaan hotellilla ole tarjota.


    • Se on kantapaikka

      Hotelli Presidenttiin kun ensi kertaa käveltiin, siellä on sen jälkeen majoituttu. Eipä löydy moitteen paikkaa - kuin enintään joistakin satunnaisista kanssa-asujista tai hotellin alla olevan autotallin paikan hinnasta. Mutta se on jo ihan eri firma, joka niitä hintoja kiskoo.
      Pressassa kaikki on äärellä. Syömään ei aina kannata lähteäkeskustaan, Töölöstäkin lyhyen
      kävelymatkan päästä löytyy lukuisia tosi kivoja ja hyviä pikku ravintoloita. Poiketkaapa vaikka Kuussa tai Pikku Himalajassa. Pöytä kannattaa varata kummassakin.

    • make7777

      Vaikutti hieman huonolta kun noin 7 vuotta sitten ajoimme autolla ohi, mutta uskon että yön voi siellä nukkua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2123
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1799
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1659
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1597
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1566
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1484
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      112
      1361
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1341
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1203
    Aihe