niin.. että mitä pitäis tehä koiralle, kun se on hökässy jonku palasen väärään kurkkuun ja köhimällä yrittää saada sen pois?
onko kylkeen (vrt. ihmisellä selkään) taputtaminen hyödyllistä? vai mikä ois paras keino?
koiruudella oli tänään sellanen onkelma. ja mietin, et mitä pitäis tehä. ei oo aikasemmin käyny silleen. mut aikansa köhittyään se meni ohi.. mutta onneksi ei ollu vakavaa. :)
kun koira meinaa tukehtua
4
817
Vastaukset
- m-k
on se kumma, ku ei kukaan viitti vastata. luulisin, et ny jollekkin olis samanlainen tapaus osunu kohalle tai ees osais neuvoo.
vaikka ymmärrän hyvin, et täällä jotku penskat hakee huomiota jollain keksityillä jutuillaan, ni ei kukaan sit viiti vastata tällaseen kysymykseen.
että kiitos kamalasti!!- seropin omistaja
ei oo kokemusta mutta oon jostakin lukenut että kun hieroo koiran kuonoon reippaasti inkivääriä niin se kiihottaa yskimään voimakkaammin.En sitte tiiä onko miten toimiva konsti..mut ainahan sitä voi kokeilla!
Oot oikeessa noiden pentujen keksittyjen juttujen suhteen,semmoset ärsyttää!!
- :-)
Jos koiralla on jotain kurkussa on kyllä kehottaisi mitään inkivääriä kuonoon hieromaan enkä yhtään mitään muutakaan. Ei kannata kamalasti taputella eikä säälitellä, on rauhallisesti lähellä, tukena. Kannattaa ensin katsoa hetki ja antaa haukun yskiä. Jos sillä selviää niin hyvä juttu, onneksi se yleensä sillä selviääkin.
Sitten jos se jatkuu ja olet varma että kurkussa on jotain ylimääräistä eikä yskä johdu esim pölystä, allergiasta, tulehduksesta tms. Voit (jos tuntuu että uskallat) varovasti kurkistaa näkyykö mitään minkä saisit sormilla pois. Kannattaa olla toinen apuna ja varokaa ettei koira pure sormia. Se on vaan yleensä hankala juttu, pitää varoa ettei esine mene syvemmälle ja koirat ei yleensä ole innostuneita yhteistyöhön.
Jos henki kulkee niin lääkäriin vaan ja rauhallisesti, ettei koira kiihtyessään vahingoita itseään pahemmin. Ole itse rauhallinen.
Jos henki ei kulje niin sun on pakko yrittää saada esine pois koska koira kuolee ennen kun ehdit lääkäriin. Vaikka kiilata sileällä tikulla pallo pois kurkusta.
Nimimerkin pitäisi oikeastaan olla "kokemusta on", sellaisesta tapauksesta kun henki lakkasi kokonaan kulkemasta.- seropin omistaja
Muistan vain lukeneeni jostain lehdestä saksanpaimenkoirasta joka oli tukehtunut räiskäleeseen..lempiherkkuunsa.Siinä jutussa vaan todettiin että inkivääri ois voinut pelastaa koiran hengen.Mutta tietenkin jos kyseessä on joku "hankalampi" juttu niin se on taas asia erikseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997770- 1075587
- 2754851
- 494773
- 743527
- 502818
- 582497
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264