Sekä tanssilavoilla ,että konserttisaleissa ( kuin myös kirkoissa) Tapsalta esiintyminen ja laulaminen sujuu hienosti, mutta kumpi teidän mielestänne sopii Tapsalle esiintymispaikaksi paremmin: tanssilava vai konserttisali ? Vai onko niissä mitään eroa ?
Ohjelmisto tietysti on erillainen tanssilavoilla, kun konserttisaleissa, mutta onko Tapsan esiintymisessä muuten mitään eroa ?
Konserttisali vai tanssilava?
48
1494
Vastaukset
- ou jee
En kestäis kuunnella mokomaa määkijää kummassakaan paikassa!
- Funnyfun
Tanssilava sopii paremmin. Suurin osa ihmisistä tanssii eikä seuraa artistin esiintymistä. Konserttilavalla taas Tapsan jäykkä esiintymistyyli haittaa. Hän on jäykkä kuin puunukke.
Se Tapsan "jäykkyys" riippuu vähän siitä minkälaisia biisejä konsertissa laulaa.Esim. joulukonserteissa on kyllä kieltämättä aika tönkkö, eikä se esiintyminen ole kovin railakasta/eloisaa, koska minun mielestäni ainakin herkät joululaulut ovat vähän sellaisia, ettei niitä laulaessa nyt kovin suurta lavakoreografiaa voi harrastaa.
Mutta kyllä Tapsan esiintyminen sitten taas viihdekonserteissa on hyvinkin mukaansatempaavaa ja railakkampaakin, kuten myös tanssilavoilla.
Minusta Tapsa soveltuu sekä tanssilavoilel ,että konserttisaleihin yhtähyvin. Konserteissa on ehkä mahdollisuus hieman laajempaan biisi repertuaariin vielä, kun ei tarvitse miettiä sitä, kappaleiden tanssittavuutta. ************** kirjoitti:
Se Tapsan "jäykkyys" riippuu vähän siitä minkälaisia biisejä konsertissa laulaa.Esim. joulukonserteissa on kyllä kieltämättä aika tönkkö, eikä se esiintyminen ole kovin railakasta/eloisaa, koska minun mielestäni ainakin herkät joululaulut ovat vähän sellaisia, ettei niitä laulaessa nyt kovin suurta lavakoreografiaa voi harrastaa.
Mutta kyllä Tapsan esiintyminen sitten taas viihdekonserteissa on hyvinkin mukaansatempaavaa ja railakkampaakin, kuten myös tanssilavoilla.
Minusta Tapsa soveltuu sekä tanssilavoilel ,että konserttisaleihin yhtähyvin. Konserteissa on ehkä mahdollisuus hieman laajempaan biisi repertuaariin vielä, kun ei tarvitse miettiä sitä, kappaleiden tanssittavuutta.Ainakin aluksi Tapsa usein jännittää konserteissa ( sen jännitys näkyy selvästi päällepäinkin ; kädet tärisee ja posket punottaa ) ja se esiintyminen on sellasta vähän jähmeää silloin, mutt´ kyllä se alkujännitys siitä sitten pikkuhiljaa parin biisin jälkeen alkaa karista.
( Kuten Tapsa itse on sanonut , että sitten kun hän oikein vapautuu ja rentoutuu , niin sitten on oksat pois ;) )
Tanssilavoilla esiintyessään Tapsa ei yleensä jännitä ollenkaan , vaan on semmonen hyvin rennon ja luontevan oloinen.
Mä en osaa sanoa , että kummassa paikassa Tapsa sitten olis ominmillaan...mun mielestäni hän klaaraa homman loistavasti molemmilla estradeilla.
Tanssilavoilla on ehkä jotenkin ns.läheisempi ja kotoisempi tunnelma , mutta konserttisaleissa voi laulaa monipuolisempaa ohjelmistoa.- sinä
Justiinax kirjoitti:
Ainakin aluksi Tapsa usein jännittää konserteissa ( sen jännitys näkyy selvästi päällepäinkin ; kädet tärisee ja posket punottaa ) ja se esiintyminen on sellasta vähän jähmeää silloin, mutt´ kyllä se alkujännitys siitä sitten pikkuhiljaa parin biisin jälkeen alkaa karista.
( Kuten Tapsa itse on sanonut , että sitten kun hän oikein vapautuu ja rentoutuu , niin sitten on oksat pois ;) )
Tanssilavoilla esiintyessään Tapsa ei yleensä jännitä ollenkaan , vaan on semmonen hyvin rennon ja luontevan oloinen.
Mä en osaa sanoa , että kummassa paikassa Tapsa sitten olis ominmillaan...mun mielestäni hän klaaraa homman loistavasti molemmilla estradeilla.
Tanssilavoilla on ehkä jotenkin ns.läheisempi ja kotoisempi tunnelma , mutta konserttisaleissa voi laulaa monipuolisempaa ohjelmistoa.Justiinax.... minkäikäinen ihminen olet? Mitä harrastat.. teet työksesi. Kirjoituksistasi välittyy älykäs hyvin sivistynyt ihminen.. sanavalintasi ovat ajatellut... enkä todellakaan tarkoita nyt mitään kaunokirjallisuutta.. kerro minulle.
sinä kirjoitti:
Justiinax.... minkäikäinen ihminen olet? Mitä harrastat.. teet työksesi. Kirjoituksistasi välittyy älykäs hyvin sivistynyt ihminen.. sanavalintasi ovat ajatellut... enkä todellakaan tarkoita nyt mitään kaunokirjallisuutta.. kerro minulle.
Tää on varman joku jekku taas ? Yleensä mua haukutaan vähä-älyiseksi täällä.
En mä viitti täällä nyt ruveta selostaamaan ittestäni asioita, kun ei tää foorumi meikäläistä edes käsittele.- vitsi
sinä kirjoitti:
Justiinax.... minkäikäinen ihminen olet? Mitä harrastat.. teet työksesi. Kirjoituksistasi välittyy älykäs hyvin sivistynyt ihminen.. sanavalintasi ovat ajatellut... enkä todellakaan tarkoita nyt mitään kaunokirjallisuutta.. kerro minulle.
Tuon on pakko olla provo tai vitsi. Kyllä mulla on kyseisestä ihmisestä melkoisen yksinkertainen kuva. Tosin huumorintajua hänellä tuntuu olevan mutta paljolti riippuen tilanteesta. Ei tartte olla ruudinkeksijä kirjoitellakseen noita yliampuvia ylistyskirjoituksia.
Lavoilla on rennonpi meininki minunkin mielestä. Konserttisalissa ja kirkoissa varmasti laulajaa kuin laulajaa jännittää, kun yleisö istuu hiljaa ja katsoo.
- Poppana1
uralin kirjoitti:
Lavoilla on rennonpi meininki minunkin mielestä. Konserttisalissa ja kirkoissa varmasti laulajaa kuin laulajaa jännittää, kun yleisö istuu hiljaa ja katsoo.
Kirkkokonserteissa on kuulijan jotenkin "outo" olla, kun laulun jälkeen ei saa taputtaa( minä ainakin meinaan aina vaistomaisesti ruveta taputtamaan). Vaikka kyllä varmaan joissakin Tapsan tai jonkun muunkin artistin kirkkokonserteissa yleisö taputtaa, mutta tällä paikakkunnalla, jossa olen kahdesti ollut Tapsan kirkkokonsertissa on sellainen tapa, että esiintyjälle taputetaan sitten vasta konsertin päätteeksi.
- fanifani
Olen ollut kuuntelemssa kirkoissa, monessa erityylisessä konsertissa ja lukuisilla tanssilavoilla, kerran jopa pienessä yksitystilaisuudessa Tapania. Esitys on aina ollut erilainen sisällöltään paikan mukaan. En pysty sanomaan, mikä niistä olisi parempi kuin toinen. Kaikista olen pitänyt kovasti, joskus jopa liikuttunut kyyneliin asti. Ja on sitä saanut nauraakin solistin sutkautuksille. On ihana kuunnella ja keskittyä musiikkiin, kun ei tarvitse jännittää, että riittääkö laulajan ääni. Taustaryhmät ovat aina myös olleet onnistuneesti valittuja. Menen syksylläkin useampaan konserttiin, ensin kiertueen alkupuolella Hämeenlinnaan ja sitten Hartwallille maaliskuussa.
- hävet.
Minä usein kuunnellessa jännitän Tapsan puolesta miten hän pärjää. Tekniikka ei riitä oikein hiljaa laulamiseen ja silloin esityksestä tulee huono.
- wanharouwa
En osaa sanoa, mikä olisi parempi paikka TK:lle.
Mieluusti kuitenkin muualla kuin tanssilavoilla. TK ei ole enää moneen vuoteen laulanut kunnolla tanssittavaa musiikkia, kaikki on samaa "vaihtoaskelpuuroa".
Toinen syy, miksi mieluummin muualla kuin tanssilavalla on se, että jostakin syystä TK:n fanit ovat ällistyttävän likinäköistä sakkia. Siihen aivan lavan eteen on aivan pakko päästä ja siinä se naislauma sitten voihkii ja estää tanssijoita kiertämästä lavaa luonnikkaasti.
Kyseessä kuitenkin on TANSSIlava, niin siellä pitäisi olla mahdollisuus rentoutua tanssien.
15 vuotta sitten muistan TK:n Mäntsälän lavalla huomauttaneenkin naislaumalle asiasta hyvin TK-mäiseen tyyliin. Hän sanoi, että voisitteko nyt siirtyä siitä aivan lavan reunalta pois, en minäkään tunge pe***ttäni teidän työpisteeseenne :)
Eli mieluummin siis jossain muualla kuin tanssilavoilla.- Tuula**
Tapsa on sitten vanhetessaan "parantunut" koska tykkää siitä että fanit ovat lavan edessä, suorastaan pyytää lähemmäs...
Ei vaan, on kyllä aina tehnyt näin. Jos porukka lavan edessä on kännissä, uskon että on varmaan huomattanut. Mutta jos asiallisesti ollaan ja fiiliksessä mukana (lauletaan mukana, taputetaan), tottakai artisti tykkää. Tapsa ei ole poikkeus.
Kyllä tanssilavoilla taatusti (siellä Mäntsälässäkin) hyvin mahtuu tanssimaan vaikkei ihan lavan edestä pääse menemään. Tanssijat vaan haluaa juuri mennä siitä lavan edestä, että näkevät artistin lähempää ja tönivät siinä seisovia. Kyllä olisi ihan kohteliasta kiertää tiellä oleva "este" ja jokainen tanssitaitoinen osaa varmaan suuntaa muuttaa ettei päin tarvitse tulla. - wanharouwa
Tuula** kirjoitti:
Tapsa on sitten vanhetessaan "parantunut" koska tykkää siitä että fanit ovat lavan edessä, suorastaan pyytää lähemmäs...
Ei vaan, on kyllä aina tehnyt näin. Jos porukka lavan edessä on kännissä, uskon että on varmaan huomattanut. Mutta jos asiallisesti ollaan ja fiiliksessä mukana (lauletaan mukana, taputetaan), tottakai artisti tykkää. Tapsa ei ole poikkeus.
Kyllä tanssilavoilla taatusti (siellä Mäntsälässäkin) hyvin mahtuu tanssimaan vaikkei ihan lavan edestä pääse menemään. Tanssijat vaan haluaa juuri mennä siitä lavan edestä, että näkevät artistin lähempää ja tönivät siinä seisovia. Kyllä olisi ihan kohteliasta kiertää tiellä oleva "este" ja jokainen tanssitaitoinen osaa varmaan suuntaa muuttaa ettei päin tarvitse tulla.Mäntsälä on juurikin hankalan mallinen lava muutenkin, siellä kun on orkesterin kohdalla sellainen "kapeikko" ja sitten kun siinä vielä seisoo lauma liikkumatta niin aika hankalaa on.
Tuo heittosi tanssitaidosta meni ketuille, tänä päivänä lavoilla käy hyvinkin tanssitaitoisia ihmisiä. Paitsi voipi olla, että jos et iste omaa tätä taitoa niin luulet, etteivät muutkaan.
Tosin onhan se niinkin, että aina voi jättää menemättä TK:n keikalle ja niin me teemmekin, suunnistamme aivan muualle. TK ei ole enää tanssilavoilla mikään vetonaula, ei onneksi enää montaa kertaa vuodessa ole samassa paikassa.
Kas kun tanssinjärjestäjät tietävät sen tosiasian, etteivät fanilaumat pidä lavoja pystyssä vaan tanssivat ihmiset sen tekevät :) Tuula** kirjoitti:
Kyllä tanssilavoilla taatusti (siellä Mäntsälässäkin) hyvin mahtuu tanssimaan vaikkei ihan lavan edestä pääse menemään. Tanssijat vaan haluaa juuri mennä siitä lavan edestä, että näkevät artistin lähempää ja tönivät siinä seisovia. Kyllä olisi ihan kohteliasta kiertää tiellä oleva "este" ja jokainen tanssitaitoinen osaa varmaan suuntaa muuttaa ettei päin tarvitse tulla.Joo. Kyll´ Tapsa selvästi tykkää siitä, että siinä lavanedessä on porukkaa kuuntelemassa. Intoutuupa aina oikein pistämään parastaan, kun yleisö taputtaa ja laulaa mukana. Nostaa varmasti Tapsankin fiilistä se. :)
Enkä ole kuullut, että olis koskaan ketään siitä lavan edestä ajanut pois, paitsi just jotain humalaisia örisijöitä.
Sitä mä kyll´kans ihmettelen, kun joidenkin tanssijoiden täytyy oikein tahallaan töniä siitä lavan edestä ohi mennessään. Nostavat vielä oikein tahallaan kyynärpäitäkin ylemmäs.
Nyt viimekskin kun olin Tapsan keikalla ja siinä lavan edessä, niin olin jättänyt sellasen vajaan metrin välin edessäni seisovaan ihmiseen ( kun ei viitti sentään ihan toisen niskassa kiinni hökäillä. ) Niin eiks vaan siitä kapeesta välistä yhdenkin parin ole pakko tunkea kyynärpäät sojottaen. Sitten ne jäi vielä siihen eteen tekeen jotain ihme tangotaivutuksia, ihan kun niitä joku viitsis katsella.Justiinax kirjoitti:
Joo. Kyll´ Tapsa selvästi tykkää siitä, että siinä lavanedessä on porukkaa kuuntelemassa. Intoutuupa aina oikein pistämään parastaan, kun yleisö taputtaa ja laulaa mukana. Nostaa varmasti Tapsankin fiilistä se. :)
Enkä ole kuullut, että olis koskaan ketään siitä lavan edestä ajanut pois, paitsi just jotain humalaisia örisijöitä.
Sitä mä kyll´kans ihmettelen, kun joidenkin tanssijoiden täytyy oikein tahallaan töniä siitä lavan edestä ohi mennessään. Nostavat vielä oikein tahallaan kyynärpäitäkin ylemmäs.
Nyt viimekskin kun olin Tapsan keikalla ja siinä lavan edessä, niin olin jättänyt sellasen vajaan metrin välin edessäni seisovaan ihmiseen ( kun ei viitti sentään ihan toisen niskassa kiinni hökäillä. ) Niin eiks vaan siitä kapeesta välistä yhdenkin parin ole pakko tunkea kyynärpäät sojottaen. Sitten ne jäi vielä siihen eteen tekeen jotain ihme tangotaivutuksia, ihan kun niitä joku viitsis katsella.Tuli muuten mieleen tosta yks juttu, jota mä en ole kauheesti kellekkään kertoillut, kun on ole siitä mitenkään ylpee, mutta tehty mikä tehty.
Eli yhdellä keikalla kun olin taas siinä lavan edessä, niin siitä takaa tanssi sellainen mies pyylevän daaminsa kanssa, ja niistä näki oikein selvästi,että ne tahallaan tanssivat päin sitä lavanedessä olevaa porukkaa. Mä sain pari kertaa sen ukon kyynärpäästä kipeesti ohimoon, mutta ei se ollut siitä mitenkään pahoillaan ... virnuili vaan V-mäisesti kun sitä mulkaisin. Sitten kun se sama pari kolmannen kerran lähestyi ja oikein kiihdytti taas vauhtia osuakseen kovemmalla vauhdilla, niin mä väistinkin niitä ja potkaisin sitä miestä persuksille. En mitenkään kovaa, mutta ilmaa oli ilmeisesti kerääntynyt sinne sen housujen sisälle niin, että että siitä kuului sellanen kova pamaus , kun potkaisin ( se oli sellanen samanlainen ääni, kun pamauttais ilmaa täynnä olevan paperipussin rikki). Se mieskin oikein peljästyi ja hypähti ylöspäin.
Katsoin lavalle niin orkan pojilla ja Tapsalla oli ainakin pokassa pitelemistä. Ei meinannut tulla laulamisesta ja soittamisestakaan mitään sen biisin aikana, kun niitä nauratti niin ;)
Se mies puolestaan meni ihan punaiseks, ja eipä kyllä sinä iltana enää tullut se pari siihen ihmisiä tönimään.- Puunukke
Justiinax kirjoitti:
Tuli muuten mieleen tosta yks juttu, jota mä en ole kauheesti kellekkään kertoillut, kun on ole siitä mitenkään ylpee, mutta tehty mikä tehty.
Eli yhdellä keikalla kun olin taas siinä lavan edessä, niin siitä takaa tanssi sellainen mies pyylevän daaminsa kanssa, ja niistä näki oikein selvästi,että ne tahallaan tanssivat päin sitä lavanedessä olevaa porukkaa. Mä sain pari kertaa sen ukon kyynärpäästä kipeesti ohimoon, mutta ei se ollut siitä mitenkään pahoillaan ... virnuili vaan V-mäisesti kun sitä mulkaisin. Sitten kun se sama pari kolmannen kerran lähestyi ja oikein kiihdytti taas vauhtia osuakseen kovemmalla vauhdilla, niin mä väistinkin niitä ja potkaisin sitä miestä persuksille. En mitenkään kovaa, mutta ilmaa oli ilmeisesti kerääntynyt sinne sen housujen sisälle niin, että että siitä kuului sellanen kova pamaus , kun potkaisin ( se oli sellanen samanlainen ääni, kun pamauttais ilmaa täynnä olevan paperipussin rikki). Se mieskin oikein peljästyi ja hypähti ylöspäin.
Katsoin lavalle niin orkan pojilla ja Tapsalla oli ainakin pokassa pitelemistä. Ei meinannut tulla laulamisesta ja soittamisestakaan mitään sen biisin aikana, kun niitä nauratti niin ;)
Se mies puolestaan meni ihan punaiseks, ja eipä kyllä sinä iltana enää tullut se pari siihen ihmisiä tönimään.Huvittaa kuinka Kansan fanit muuttavat mielipiteitänsä tarvittaessa. Kun joskus kirjoitettiin Jorma Hynnisestä niin monet Tapsan fanit moittivat kuinka Hynninen on niin jäykkä esiintyessään. Mitään ei auttanut vaikka kuinka yritti tällä porukalle vääntää rautalangasta kuinka laulusarjat ovat hyvin vakavaa tekstiä ja kuinka niihin pitää keskittyä. Meni perustelut ihan kiville kun täällä kirjoitettiin että kyllä pitää hymyillä vaikka kuolemasta laulaakin. Nyt on toisinpäin. Tapsa laulaa niin vakavaa tekstiä, että täytyy olla ihan jäykkänä. No, ehkä Tapsa on oppinut vuoden 78 Lappeenrannan laulukisoista. Silloin yleisö hirnui Tapsan kasvonilmeille, jotka olivat täysin ristiriidassa laulettavan tekstin kanssa.
Jorma Hynninen laulaa huomenna Ylen ykkösessä klo 19 suorassa konserttitaltioinnissa Sibeliuksen lauluja. Niitä vaikeimpia, mitä Tapsa ei ole (pystynyt) esittänyt. Hynninen on jo 66-vuotias ja laulaa erittäin hienosti vielä. Kuunnelkaa! - olla
Justiinax kirjoitti:
Tuli muuten mieleen tosta yks juttu, jota mä en ole kauheesti kellekkään kertoillut, kun on ole siitä mitenkään ylpee, mutta tehty mikä tehty.
Se mies puolestaan meni ihan punaiseks, ja eipä kyllä sinä iltana enää tullut se pari siihen ihmisiä tönimään.Taitaa olla itse sepittämäs satu, kuka nyt noin käyttäytyy. Ja että oikein esityksen tarjosit Tapsukalle. Justhan tuolla eräässä ketjussa selvitit että oot niin ujo ettet kehtaa mennä kukkapuskaa viemään. Mut jos tuo on totta niin ihan oikein sille äijälle. Tosiaan ärsyttää itseänikin ne jotka mennä sojottaa niinkuin ei lattialla muita oliskaan ja tökkii kyynärpäillään toisia ohimoon että kopsahtaa. On monta kertaa tehnyt mieli ladata piikkareilla mut en ihan persuksiin varmaan olis uskaltanut. Ja siinähän vois itte olla persiillään kun rupee silleen potkimaan, se vasta noloa olis ;D
olla kirjoitti:
Taitaa olla itse sepittämäs satu, kuka nyt noin käyttäytyy. Ja että oikein esityksen tarjosit Tapsukalle. Justhan tuolla eräässä ketjussa selvitit että oot niin ujo ettet kehtaa mennä kukkapuskaa viemään. Mut jos tuo on totta niin ihan oikein sille äijälle. Tosiaan ärsyttää itseänikin ne jotka mennä sojottaa niinkuin ei lattialla muita oliskaan ja tökkii kyynärpäillään toisia ohimoon että kopsahtaa. On monta kertaa tehnyt mieli ladata piikkareilla mut en ihan persuksiin varmaan olis uskaltanut. Ja siinähän vois itte olla persiillään kun rupee silleen potkimaan, se vasta noloa olis ;D
No kyll´se oli ihan totta. Täytyy myöntää ,että olin silloin vähän juhlatunnelmissa, en mä muuten niin olis tehnytkään (vaikka oonkin aika äkkipikainen, niinkun varmaan sinäkin oot laittanut täällä merkille).
Se olis kyllä ollut tosi paha, kun siinä olis ite lentänyt seljälleen ja kenkä olis vielä lentänyt jalasta komeessa kaaressa kattoon ;D
Taikka jos järjestysmiehet olis tulleet siihen, niin olisin heittäytynyt siihen lattialle ja tarrannut kynsillä ja hampailla kiinni siihen lattiaan niin, että kun ne järjestysmiehet olis raahanneet mua siitä jaloista vetäen pois, niin siihen parketille olis jäänyt kauheet naarmut mun kynsistä ja hampaista ;D
Voi olla ,ettei vähään aikaan olis kehdannut Tapsan keikalle sen episodin jälkeen mennä ;)Puunukke kirjoitti:
Huvittaa kuinka Kansan fanit muuttavat mielipiteitänsä tarvittaessa. Kun joskus kirjoitettiin Jorma Hynnisestä niin monet Tapsan fanit moittivat kuinka Hynninen on niin jäykkä esiintyessään. Mitään ei auttanut vaikka kuinka yritti tällä porukalle vääntää rautalangasta kuinka laulusarjat ovat hyvin vakavaa tekstiä ja kuinka niihin pitää keskittyä. Meni perustelut ihan kiville kun täällä kirjoitettiin että kyllä pitää hymyillä vaikka kuolemasta laulaakin. Nyt on toisinpäin. Tapsa laulaa niin vakavaa tekstiä, että täytyy olla ihan jäykkänä. No, ehkä Tapsa on oppinut vuoden 78 Lappeenrannan laulukisoista. Silloin yleisö hirnui Tapsan kasvonilmeille, jotka olivat täysin ristiriidassa laulettavan tekstin kanssa.
Jorma Hynninen laulaa huomenna Ylen ykkösessä klo 19 suorassa konserttitaltioinnissa Sibeliuksen lauluja. Niitä vaikeimpia, mitä Tapsa ei ole (pystynyt) esittänyt. Hynninen on jo 66-vuotias ja laulaa erittäin hienosti vielä. Kuunnelkaa!Mä olen tän varmaan jo aikaisemmin sanonutkin, mutta kyllä mä pidän Hynnisen laulusta, kunhan se pysyy siinä omassa genressään, eikä ala mitään viihdemusiikkia tulkitsemaan, sillä siihen sen ääni ja oopperamainen laulutyyli ei vaan MUN MIELESTÄ yksinkertaisesti sovi ( kuten ei kenenkään tai ainakaan monen muunkaan oopperalaulajan ).
Tosta esiintymisestä vielä ,että tietenkään ei tarvitse/pidä hymyillä, jos laulaa jotain surullista ja kohtalokasta laulua ( tosi karmeeta kattella, kun Marita Taavitsainen lauloi kerran Yö saaristossa- tangoa hymyillen suu korvissa), mutta kun mä en ole huomannut sen Hynnisen hymyilevän koskaan , vaikka se laulais jotain hilpeenpääkin laulua. Muutenkin siltä puuttuu se sellanen kontakti yleisöön, joka Tapsalla on.
Hynninen on hyvin etäisen ja pidättyväisen oloinen esiintyjä.
ps. Sä kun tunnut olevan tollanen Hynnis-fani niin sua varmaan kiinnostaa lukea tää arvostelu :
http://www.demari.fi/Article.jsp?article=7798- Puunukke
Justiinax kirjoitti:
Mä olen tän varmaan jo aikaisemmin sanonutkin, mutta kyllä mä pidän Hynnisen laulusta, kunhan se pysyy siinä omassa genressään, eikä ala mitään viihdemusiikkia tulkitsemaan, sillä siihen sen ääni ja oopperamainen laulutyyli ei vaan MUN MIELESTÄ yksinkertaisesti sovi ( kuten ei kenenkään tai ainakaan monen muunkaan oopperalaulajan ).
Tosta esiintymisestä vielä ,että tietenkään ei tarvitse/pidä hymyillä, jos laulaa jotain surullista ja kohtalokasta laulua ( tosi karmeeta kattella, kun Marita Taavitsainen lauloi kerran Yö saaristossa- tangoa hymyillen suu korvissa), mutta kun mä en ole huomannut sen Hynnisen hymyilevän koskaan , vaikka se laulais jotain hilpeenpääkin laulua. Muutenkin siltä puuttuu se sellanen kontakti yleisöön, joka Tapsalla on.
ps. Sä kun tunnut olevan tollanen Hynnis-fani niin sua varmaan kiinnostaa lukea tää arvostelu :
http://www.demari.fi/Article.jsp?article=7798Eipä tuo arvostelu paljon muista ylistävistä arvosteluista poikennut. Usein hehkutellaan vielä enemmän. Tommi Hakalasta on tulossa Hynnisen jatkaja.
- Bertta täti
Justiinax kirjoitti:
Mä olen tän varmaan jo aikaisemmin sanonutkin, mutta kyllä mä pidän Hynnisen laulusta, kunhan se pysyy siinä omassa genressään, eikä ala mitään viihdemusiikkia tulkitsemaan, sillä siihen sen ääni ja oopperamainen laulutyyli ei vaan MUN MIELESTÄ yksinkertaisesti sovi ( kuten ei kenenkään tai ainakaan monen muunkaan oopperalaulajan ).
http://www.demari.fi/Article.jsp?article=7798Kuinka monessa Jorma Hynnisen konsertissa olet ollut. Missä ne on järjestetty. Koska väitit Hynniseltä puuttuvan kontakti yleisöön, joka Tapsalla on, olet omakohtaisesti kai ollut Hynnisen konserteissa. Itse olin Hynnisen konsertissa Tampereen Tuomiokirkossa pari vuotta sitten. Siellä oli aivan käsittämätön tunnelma. Viimeisen laulun , Pastoralen jälkeen, oli 10 sekunnin hiljaisuus- sitten alkoivat aplodit. Jorma Hynninen saa todella hävän kontaktin yleisöönsä, hän ei tee sitä hullunilmeillä vaan äänellään. Siitä kuulee kaikki, ilon vihan, ilon, epätoivon jne. Niin, sen hymyilynkin. Kerran olen ollut Tapani Kansan konsertissa, Hämeenlinnan kirkossa, enkä kokenut samaa, en alkuunkaan.
Bertta täti kirjoitti:
Kuinka monessa Jorma Hynnisen konsertissa olet ollut. Missä ne on järjestetty. Koska väitit Hynniseltä puuttuvan kontakti yleisöön, joka Tapsalla on, olet omakohtaisesti kai ollut Hynnisen konserteissa. Itse olin Hynnisen konsertissa Tampereen Tuomiokirkossa pari vuotta sitten. Siellä oli aivan käsittämätön tunnelma. Viimeisen laulun , Pastoralen jälkeen, oli 10 sekunnin hiljaisuus- sitten alkoivat aplodit. Jorma Hynninen saa todella hävän kontaktin yleisöönsä, hän ei tee sitä hullunilmeillä vaan äänellään. Siitä kuulee kaikki, ilon vihan, ilon, epätoivon jne. Niin, sen hymyilynkin. Kerran olen ollut Tapani Kansan konsertissa, Hämeenlinnan kirkossa, enkä kokenut samaa, en alkuunkaan.
Alkaa mennä kyllä taas niin aiheen vierestä, mutta vastaanpa tähän nyt kuitenkin ,että myönnettäköön se, että en ole vielä kertaakaan ollut livenä kuuntelemassa ja katselemassa Hynnisen esiintymistä. Ehkäpä hän sitten live- tilanteissa onnistuu sen vuorovaikutuksen yleisön kanssa luomaan... pitää joskus se asia katsastaa.
Tapani Kansan laulusta nimenomaan eräs musakriitikko sanoi arvostelussaan, että Tapsa pystyy uskottavasti ilmentämään äänellään erillaisia mielenliikkeitä tuskasta ilveilyyn, eli ei se Hynninen suinkaan ole siinä poikkeus.- pienistä
Justiinax kirjoitti:
No kyll´se oli ihan totta. Täytyy myöntää ,että olin silloin vähän juhlatunnelmissa, en mä muuten niin olis tehnytkään (vaikka oonkin aika äkkipikainen, niinkun varmaan sinäkin oot laittanut täällä merkille).
Se olis kyllä ollut tosi paha, kun siinä olis ite lentänyt seljälleen ja kenkä olis vielä lentänyt jalasta komeessa kaaressa kattoon ;D
Taikka jos järjestysmiehet olis tulleet siihen, niin olisin heittäytynyt siihen lattialle ja tarrannut kynsillä ja hampailla kiinni siihen lattiaan niin, että kun ne järjestysmiehet olis raahanneet mua siitä jaloista vetäen pois, niin siihen parketille olis jäänyt kauheet naarmut mun kynsistä ja hampaista ;D
Voi olla ,ettei vähään aikaan olis kehdannut Tapsan keikalle sen episodin jälkeen mennä ;)Tuollainen episodihan olis ollut varmaan Tapsukan mieleen kun itsekkin käyttäytyy ties miten. Olisit vaikka saanut loppuiäkses ilmaisen pääsyn sen keikoille ja vakipaikan etupenkkiin konserteissa ;D
- nimeltä Justiinax
Justiinax kirjoitti:
Alkaa mennä kyllä taas niin aiheen vierestä, mutta vastaanpa tähän nyt kuitenkin ,että myönnettäköön se, että en ole vielä kertaakaan ollut livenä kuuntelemassa ja katselemassa Hynnisen esiintymistä. Ehkäpä hän sitten live- tilanteissa onnistuu sen vuorovaikutuksen yleisön kanssa luomaan... pitää joskus se asia katsastaa.
Tapani Kansan laulusta nimenomaan eräs musakriitikko sanoi arvostelussaan, että Tapsa pystyy uskottavasti ilmentämään äänellään erillaisia mielenliikkeitä tuskasta ilveilyyn, eli ei se Hynninen suinkaan ole siinä poikkeus.Joo joo, ainako pitää vetää joku pimpelipompelimusakriitikko näihin juttuihin kun jokainen kuulee omilla korvillaan sen minkälaiselta se kuulostaa, niin myös siis nuo kriitikot. Eli toisen korvissa kuulostaa sama esitys hyvältä ja toisen ei.
- Janna_-_
pienistä kirjoitti:
Tuollainen episodihan olis ollut varmaan Tapsukan mieleen kun itsekkin käyttäytyy ties miten. Olisit vaikka saanut loppuiäkses ilmaisen pääsyn sen keikoille ja vakipaikan etupenkkiin konserteissa ;D
Päivän paras !:D Kiitos makeista nauruista ;D;D
pienistä kirjoitti:
Tuollainen episodihan olis ollut varmaan Tapsukan mieleen kun itsekkin käyttäytyy ties miten. Olisit vaikka saanut loppuiäkses ilmaisen pääsyn sen keikoille ja vakipaikan etupenkkiin konserteissa ;D
Aika hyvä lohkaisu kieltämättä ;-D
Mutt´ enpä mä viitti tota konstia silti lähteä käytännössä testaamaan ;-)nimeltä Justiinax kirjoitti:
Joo joo, ainako pitää vetää joku pimpelipompelimusakriitikko näihin juttuihin kun jokainen kuulee omilla korvillaan sen minkälaiselta se kuulostaa, niin myös siis nuo kriitikot. Eli toisen korvissa kuulostaa sama esitys hyvältä ja toisen ei.
Tietysti musamakujakin on erillaisia, ei kai laulajiakaan muuten olis niin paljon ja niin erillaisia.
Istuiko naiset esiintymislavan reunalla?
Se on se Mäntsälän suurlavan esiintymislava hirveän pieni juuri ja juuri mahtuu artisti siihen keskelle, jos siihen esiintymislavan reunalle osa yleisöstä istuu niin huh huh.
Ainahan suosituimpien artistien lavakeikolla on osa yleisöstä esiintyjän edessä ja varmasti näin tulee aina olemaan.- Tuula**
olla kirjoitti:
Taitaa olla itse sepittämäs satu, kuka nyt noin käyttäytyy. Ja että oikein esityksen tarjosit Tapsukalle. Justhan tuolla eräässä ketjussa selvitit että oot niin ujo ettet kehtaa mennä kukkapuskaa viemään. Mut jos tuo on totta niin ihan oikein sille äijälle. Tosiaan ärsyttää itseänikin ne jotka mennä sojottaa niinkuin ei lattialla muita oliskaan ja tökkii kyynärpäillään toisia ohimoon että kopsahtaa. On monta kertaa tehnyt mieli ladata piikkareilla mut en ihan persuksiin varmaan olis uskaltanut. Ja siinähän vois itte olla persiillään kun rupee silleen potkimaan, se vasta noloa olis ;D
"Tapsukka" muuten seuraa tosi tarkkaan yleisöään ja vieläpä muistaa kaikki jutut. Sen kanssa on tullut meillä (niinkuin varmaan monella muullakin fanilla) sisäpiirijuttuja, joita ei tajua kukaan muu yleisössä, siksi ehkä Tapsan jututkin vaikuttaa joskus sekavilta, asiasta toiseen poukkoilulta. Tapsa yhtäkkiä sanoo jotain mikä on ihan poikkevaa siihen mitä se on juuri puhumassa. Itseä sitten naurattaa niin, että meinaa mennä pissat housuun kun tajuaa, mistä se nyt vinoilee.
Siksi Tapsan keikoilla ei malta tanssia kun menee muuten niin monta juttua ohi korvien. Läheltä sitä on kiva seurata ja katsoa sen ilmeet ja eleet, ne kertoo tosi paljon. Mäntsälän lavalla on tullut myöskin käytyä. Jos tilanne on ollut se, että yleisö istuu tosiaan per***llään lavan reunalla selkä artistiin päin, uskon ihan varmaan että Tapsa pyytää lähtemään muualle siitä.
Justiinan juttu kuulostaa hyvältä, olisi itse tehnyt mieli monta kertaa tehdä jotain vastaavaa kun toiset ihan väen väksisin alkaa jotain jiveä vetämään keskellä sitä lavan edessä olevaa porukkaa ja selvästi tahallaan tönii ja hyppii toisten varpaille. Vaikka tilaa on muuallakin, sivummalla, mutta siellä ei tietysti ole yleisöä näkemässä kuinka hienosti sitä osataan.
Kerran yksi kännikala tuli siihen meidän keskelle sönköttämään ja Tapsa näki että se selvästi häiritsi meitä. Hän näytti vaan sieltä lavalta järkkärille käsimerkein, että täältä yksi pihalle ja järkkärit tuli heittämään ukon ulos. - Poppana1
Tuula** kirjoitti:
"Tapsukka" muuten seuraa tosi tarkkaan yleisöään ja vieläpä muistaa kaikki jutut. Sen kanssa on tullut meillä (niinkuin varmaan monella muullakin fanilla) sisäpiirijuttuja, joita ei tajua kukaan muu yleisössä, siksi ehkä Tapsan jututkin vaikuttaa joskus sekavilta, asiasta toiseen poukkoilulta. Tapsa yhtäkkiä sanoo jotain mikä on ihan poikkevaa siihen mitä se on juuri puhumassa. Itseä sitten naurattaa niin, että meinaa mennä pissat housuun kun tajuaa, mistä se nyt vinoilee.
Siksi Tapsan keikoilla ei malta tanssia kun menee muuten niin monta juttua ohi korvien. Läheltä sitä on kiva seurata ja katsoa sen ilmeet ja eleet, ne kertoo tosi paljon. Mäntsälän lavalla on tullut myöskin käytyä. Jos tilanne on ollut se, että yleisö istuu tosiaan per***llään lavan reunalla selkä artistiin päin, uskon ihan varmaan että Tapsa pyytää lähtemään muualle siitä.
Justiinan juttu kuulostaa hyvältä, olisi itse tehnyt mieli monta kertaa tehdä jotain vastaavaa kun toiset ihan väen väksisin alkaa jotain jiveä vetämään keskellä sitä lavan edessä olevaa porukkaa ja selvästi tahallaan tönii ja hyppii toisten varpaille. Vaikka tilaa on muuallakin, sivummalla, mutta siellä ei tietysti ole yleisöä näkemässä kuinka hienosti sitä osataan.
Kerran yksi kännikala tuli siihen meidän keskelle sönköttämään ja Tapsa näki että se selvästi häiritsi meitä. Hän näytti vaan sieltä lavalta järkkärille käsimerkein, että täältä yksi pihalle ja järkkärit tuli heittämään ukon ulos.Yhdellä keikalla kun olin tässä taannoin, niin Tapsa vitsaili juuri sellaisia sisäpiiri juttujaan, siinä lavan edessä oleville faneille. Siinä oli yksi sellainen nainen, jolle ne jutut kuitenkin taisi mennä yli hilseen, koska seisoi vaan siinä lavan edessä totisen ja hiukan hölmistyneenkin näköisenä. Tapsa sitten katsoi sitä naista ja veti sormillaan suupieliään ylöspäin, ja jo alkoi sitä naistakin naurattamaan :o)
Olen yhden ainoan kerran nähnyt/kuullut Tapsan häätävän siitä lavanedestä ketään pois. Se tapahtui kerran kun kaksi kaverusta oli juhlimassa sen toisen miehen isäksi tuloa ( eli ns. varpajaisia). He heiluivat siinä lavan edessä viinapullon ja jonkun grillimakkaran kanssa, häiriten selvästi muuta yleisöäkin örinällään. Silloin Tapsa käski niitten miesten häippästä siitä lavan edestä muualle. - fanifani
wanharouwa kirjoitti:
Mäntsälä on juurikin hankalan mallinen lava muutenkin, siellä kun on orkesterin kohdalla sellainen "kapeikko" ja sitten kun siinä vielä seisoo lauma liikkumatta niin aika hankalaa on.
Tuo heittosi tanssitaidosta meni ketuille, tänä päivänä lavoilla käy hyvinkin tanssitaitoisia ihmisiä. Paitsi voipi olla, että jos et iste omaa tätä taitoa niin luulet, etteivät muutkaan.
Tosin onhan se niinkin, että aina voi jättää menemättä TK:n keikalle ja niin me teemmekin, suunnistamme aivan muualle. TK ei ole enää tanssilavoilla mikään vetonaula, ei onneksi enää montaa kertaa vuodessa ole samassa paikassa.
Kas kun tanssinjärjestäjät tietävät sen tosiasian, etteivät fanilaumat pidä lavoja pystyssä vaan tanssivat ihmiset sen tekevät :)Meinaatko, että fanit pääsevät ilmaiseksi tanssipaikalle. Saman lipun ne lunastaa kuin tanssijatkin.
- wanharouwa
fanifani kirjoitti:
Meinaatko, että fanit pääsevät ilmaiseksi tanssipaikalle. Saman lipun ne lunastaa kuin tanssijatkin.
En todellakaan tarkoittanut sitä, mutta ymmärtänet itsekin, että fanit käyvät vain idoliaan katsomassa, eli harvakseltaan lavoilla.
Tanssikansa taas käy monta kertaa viikossa tanssimassa.
Ja ihan vaan muistutukseksi, tanssisuunta on vastapäivään, enkä usko, että fanitkaan ovat paikkalippua erikseen maksaneet.
TANSSIlava on nimensä mukaisesti paikka, jossa tarjotaan mahdollisuus tanssia. Jos se olisi fanilava niin kai se nimikin sitten olisi FANIlava ;)
Minun puolestani kaikki mahtuvat lavoille mutta kyllä minä peräänkuuluttaisin myöskin seisojilta edes alkeellisia käytöstapoja.....niihin ei kuulu tanssijoiden potkiminen, eikä tanssialueen tukkiminen.
Hassultahan tuo "Justiinax:in" kertomus kuulosti, mutta osoittaa samalla, että naisella on erittäin huonot käytöstavat. Siinä olisi voinut sattua todella pahastikin. Potkaistuksi tullut olisi voinut soittaa poliisit ja pahimmassa (parhaimmassa) tapauksessa "Justiinax" olisi saanut syytteen pahoinpitelystä. - saa ;D
wanharouwa kirjoitti:
En todellakaan tarkoittanut sitä, mutta ymmärtänet itsekin, että fanit käyvät vain idoliaan katsomassa, eli harvakseltaan lavoilla.
Ja ihan vaan muistutukseksi, tanssisuunta on vastapäivään, enkä usko, että fanitkaan ovat paikkalippua erikseen maksaneet.
TANSSIlava on nimensä mukaisesti paikka, jossa tarjotaan mahdollisuus tanssia. Jos se olisi fanilava niin kai se nimikin sitten olisi FANIlava ;)
Minun puolestani kaikki mahtuvat lavoille mutta kyllä minä peräänkuuluttaisin myöskin seisojilta edes alkeellisia käytöstapoja.....niihin ei kuulu tanssijoiden potkiminen, eikä tanssialueen tukkiminen.
Hassultahan tuo "Justiinax:in" kertomus kuulosti, mutta osoittaa samalla, että naisella on erittäin huonot käytöstavat. Siinä olisi voinut sattua todella pahastikin. Potkaistuksi tullut olisi voinut soittaa poliisit ja pahimmassa (parhaimmassa) tapauksessa "Justiinax" olisi saanut syytteen pahoinpitelystä.Ei saa kiusata Justiinaxia ;D Mun mielestä tuo Justiinaxin tarina on just niin uskomaton kuin on kirjoittajakin. Ensin ajattelin että "voi kamala mitä käytöstä" kunnes huomasin hytkyväni naurusta. Toki käytös kaikesta koomisuudestaan huolimatta on sopimatonta mut oman lisäriemunsa taas toi sun kuvailusi siitä kun tätä meidän ilopilleriä olis roikutettu kirkuen mustaan maijaan käsiraudoissa ;DDD ...voi ei. Älä Justiinax suutu tästä, pliis ;D
wanharouwa kirjoitti:
Hassultahan tuo "Justiinax:in" kertomus kuulosti, mutta osoittaa samalla, että naisella on erittäin huonot käytöstavat. Siinä olisi voinut sattua todella pahastikin. Potkaistuksi tullut olisi voinut soittaa poliisit ja pahimmassa (parhaimmassa) tapauksessa "Justiinax" olisi saanut syytteen pahoinpitelystä.Enpä ole kyllä kenenkään muun seisoskelijan nähnyt potkaisevan ketään tanssijaa, ja itekkin siis tein sen vaan tuon ainoan kerran kimmastuksissani, joten turha sitä nyt mitenkään yleistää, mutta niitä tanssijoita jotka tahallaan kolhivat ja tallovat siinä lavanedessä olevia olen kyllä nähnyt yhden jos toisenkin kerran, joten kai niiltä tanssijoiltakin voi edes jonkinlaisia käytöstapoja ja toisten huomioimista odottaa, vaikka luulevatkin omistavansa joka sentin siitä tanssilattiasta.
Sitäpaitsi se mun potkuni oli sellainen hiljainen sisäsyrjä potku, en mä sitä täysillä millään kärkkärillä ( jalkapallotermiä käyttääkseni ) monottanut. Eli se mun potku vastas jotain kädellä läpsäsyä takamukseen. Tuskin se ukko edes suuremmin tunsi sitä mun potkua, kunhan pelästyi sitä siitä syntynyttä pamausta hänkin vaan.
Mä tai joku muu lavan edessä olijoista olis enemminkin saanut nostaa siitä parista pahoinpitelysyytteen kyynärpäällä toisia päähän sohimisesta ja kolhimisesta.saa ;D kirjoitti:
Ei saa kiusata Justiinaxia ;D Mun mielestä tuo Justiinaxin tarina on just niin uskomaton kuin on kirjoittajakin. Ensin ajattelin että "voi kamala mitä käytöstä" kunnes huomasin hytkyväni naurusta. Toki käytös kaikesta koomisuudestaan huolimatta on sopimatonta mut oman lisäriemunsa taas toi sun kuvailusi siitä kun tätä meidän ilopilleriä olis roikutettu kirkuen mustaan maijaan käsiraudoissa ;DDD ...voi ei. Älä Justiinax suutu tästä, pliis ;D
Mitäs tosta suuttumaan...harmittomasta leikinlaskusta ;)
- wanharouwa
Justiinax kirjoitti:
Enpä ole kyllä kenenkään muun seisoskelijan nähnyt potkaisevan ketään tanssijaa, ja itekkin siis tein sen vaan tuon ainoan kerran kimmastuksissani, joten turha sitä nyt mitenkään yleistää, mutta niitä tanssijoita jotka tahallaan kolhivat ja tallovat siinä lavanedessä olevia olen kyllä nähnyt yhden jos toisenkin kerran, joten kai niiltä tanssijoiltakin voi edes jonkinlaisia käytöstapoja ja toisten huomioimista odottaa, vaikka luulevatkin omistavansa joka sentin siitä tanssilattiasta.
Sitäpaitsi se mun potkuni oli sellainen hiljainen sisäsyrjä potku, en mä sitä täysillä millään kärkkärillä ( jalkapallotermiä käyttääkseni ) monottanut. Eli se mun potku vastas jotain kädellä läpsäsyä takamukseen. Tuskin se ukko edes suuremmin tunsi sitä mun potkua, kunhan pelästyi sitä siitä syntynyttä pamausta hänkin vaan.
Mä tai joku muu lavan edessä olijoista olis enemminkin saanut nostaa siitä parista pahoinpitelysyytteen kyynärpäällä toisia päähän sohimisesta ja kolhimisesta.paljastaa omahyväisyytesi.
Luuletko, etteivät tanssijat väistele? Totta kai väistelevät, siinähän se juuri onkin kun te seisovat kulissit ette tajua, että pikkasen voisitte seurata ympärillenne tekin. Kun edelleenkään Sinultakaan tuskin sitä paikkalippua juuri sen oksan kohdalle lattialla on hankittuna. Tuula** kirjoitti:
Kerran yksi kännikala tuli siihen meidän keskelle sönköttämään ja Tapsa näki että se selvästi häiritsi meitä. Hän näytti vaan sieltä lavalta järkkärille käsimerkein, että täältä yksi pihalle ja järkkärit tuli heittämään ukon ulos.Näin on ! Tapsan jutut on monasti sellasia hänen ja fanien välisiä "inside"- juttuja, ne ei kaikille "ulkopuolisille" aina välttämättä ihan aukea ja kyllähän sitä välillä ittelläkin menee hetkenaikaa ennen kuin hoksaa, sen jutun jekun :)
Hyvin tehty Tapsalta kun näytti sille järkkärille merkin ,että tulee hakemaan pois sen kännikalan teitä häiritsemästä :)wanharouwa kirjoitti:
paljastaa omahyväisyytesi.
Luuletko, etteivät tanssijat väistele? Totta kai väistelevät, siinähän se juuri onkin kun te seisovat kulissit ette tajua, että pikkasen voisitte seurata ympärillenne tekin. Kun edelleenkään Sinultakaan tuskin sitä paikkalippua juuri sen oksan kohdalle lattialla on hankittuna.Kyllähän mä aina yritän väistää silloin kun vaan huomaan... ei aina huomaa, kun on niin keskittynyt katselemaan ja kuuntelemaan.
- Ilveilijä
Justiinax kirjoitti:
Tapani Kansan laulusta nimenomaan eräs musakriitikko sanoi arvostelussaan, että Tapsa pystyy uskottavasti ilmentämään äänellään erillaisia mielenliikkeitä tuskasta ilveilyyn, eli ei se Hynninen suinkaan ole siinä poikkeus.Yksi mus.kriitikko on sanonut näin ja se on sinulle Jumalan sanaa?
- kirkossa
Justiinax kirjoitti:
Tietysti musamakujakin on erillaisia, ei kai laulajiakaan muuten olis niin paljon ja niin erillaisia.
Olen ollut Kansan ja Hynnisen konserteissa Turun Mikaelin kirkossa ja mielestäni Hynnisen konsertissa oli herkempi tunnelma. Tapani Kansan konsertissa äänentoistokin petti kesken kaiken ja se saattoi tietenkin vaikuttaa konserttiin.
- Tupbe
kirkossa kirjoitti:
Olen ollut Kansan ja Hynnisen konserteissa Turun Mikaelin kirkossa ja mielestäni Hynnisen konsertissa oli herkempi tunnelma. Tapani Kansan konsertissa äänentoistokin petti kesken kaiken ja se saattoi tietenkin vaikuttaa konserttiin.
Onko Tapsan kirkkokonserteissa äänentoito? Siitä täällä on ollut väittelyitä täällä.
Tupbe kirjoitti:
Onko Tapsan kirkkokonserteissa äänentoito? Siitä täällä on ollut väittelyitä täällä.
Ei ole. Ei Tapsalla ole mikrofonia, kun hän laulaa kirkossa.
- Kirkossa
********** kirjoitti:
Ei ole. Ei Tapsalla ole mikrofonia, kun hän laulaa kirkossa.
Ainakin Mikaelin konsertissa oli. Sen huomasi selvästi kun seinässä oleva kaiutin alkoi rätistä ja ääni loppui vähän ajan päästä.
- OK.
Kyllä Tapani Kansa sopii yhtälailla konsertti-kuin tanssilava-esiintyjäksikin. Myös laulaminen niin kirkkokonserteissa, kuin kesäfetivaaleillakin luonnistuu erinomaisesti. Eli on varsin monipuolinen laulaja siis siinäkin mielessä. Ohjelmistoa riittää teeman, tilaisuuden ja tilanteen mukaan.
Yhteenaikaan jotkut tanssijat marmattivat , että Tapsalla on tansseissa liian pitkiä välispiikkejä ja näin ollen menee siihen hyvää tanssiaikaa hukkaan, mutta kyllä mielestäni Matti ja Teppo tarinoivat huomattavasti pitempiä välispiikkejä. - teräsvillahousut
Konsertti on Tapanin ainoa oikea esiintymispaikka.
- pinsio
on helppo tietysti fanin vastata, kumpikin käy. Olen vuosien varrella kuunnellut Tapsaa niin lavalla (Huuhkajavuorella, Kyröskosken Suurlavalla, Auran Nuorisotalolla), konserttisalissa (Tretalolla, Kulttuuritalolla, Treen Yliopistolla, Treen Tekulla, Treen Työväen Teatterissa), ravintolassa (Rav. Tammerkoski, Iisoppi, Vuorenhovi), muut estradit(autoliike, Tapsan Tahdit 5 v., Pispala, Nokian Messut, Sokos Tre, Stockmann Tre, Levi, Saarenmaa jne. Kirkko konserrtti Nokian Kirkko aivan täysi sali, mm Tomi Markkola kuuntelemassa ehkä yhtä idoliansa (kirjoittajan arvio).
Näihin en ole kertaakaan pettynyt, aina voi kuitenkin parantaa, noin periaatteessa.
Mielestäni Tapsa on parasta A-luokkaa suomalaisessa viihteen maailmassa, tottukaa ajatukseen, joillekin voi joku muu toki antaa parempia kiksejä? Ei silti manata ketään, mulle kelpaa myös klabbi ja joku muukin! - yökyöpeli@
Tapani Kansa on varsin muuntautumiskykyinen artisti, eli osaa kyllä valita sopivan ohjelmiston aina paikan, tilaisuuden ja yleisönkin mukaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1347920- 595902
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813322Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73013Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101698Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2101660Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3361398Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351192Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931189Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321101